آئينه 12 دوره مقاومت در سينماي دفاع مقدس؛

پرهزینه ترین فیلم سینمایی تاریخ کره در جشنواره مقاومت

امسال در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس در بخش بین‌الملل سه بخش فیلم‌های داستانی، فیلم‌های مستند و فیلم‌های بخش عماد مغنیه را به نمایش درمی‌آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ داستان فیلم برگرفته از واقعیت است. زمان استعمار کره توسط ژاپن جون شیک که برای پدربزرگ تاتسو در مزرعه کار می کند. اما او یک رویا دارد آنکه در مسابقات ماراتن المپیک ژاپن شرکت کند.تاتسو می خواهد یک دونده مارتن باشد بنابرین هردو باهم به رقابت می پردازند.اما جنگ هدف آنها را از بین می برد جون شیک و تاتسو توسط روسها به اسارت گرفته می شوند.آنها دستگیر می شوند و مجبور می شوند از هم جدا شوند. در سال 1944 آن دو دوباره یکدیگر را در سواحل نرماندی ملاقات می کنند.
کونگ جی گیو بعد از فارغ  التحصیل شدن از دانشگاه چونگ آنگ اولین جایزه اش را در فستیوال فیلم جوان کره و جایزه سناریوی کره در سال 1991 دریافت کرد. چشمگیرترین همکاری کونگ با سینمای کره در فیلم های shiri و taegukgi بوده است.

شیری، فیلم بزرگ که به سبک هالیوود و با هزینه هنگفتی در کره تولید شده٬ در زمان خود جدول فروش غیلم های هالیوودی را شکست داد٬و در عین حال مسئول جمع کردن فیلم های داخل کشور بود.
پنج سال بعد او فیلم تاگوک را ساخت که آن هم جزو جدول باکس آفیس نوشته شد و در آن سال ده میلیون کره ای این فیلم راتماشا کردند.
بعد از هفت سال در سال 2011 کانگ پرده از فیلم خود به نام" راه من" برداشت که درباره جنگ جهانی دوم و به کارگیری بازیگران بزرگ آسیایی بوده است و بالا ترین هزینه تولید فیلم تا این تاریخ در کره داشته است.
گفتنی است که دوازدهمین جشنواره  بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس از سوم تا هفتم مهرماه سال جاری در شهر کرمان و همزمان درنه کشور جهان برگزار می‌شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار