آئينه 12 دوره مقاومت در سينماي دفاع مقدس؛

صبايي:مديران درباره سينماي دفاع مقدس شعار ندهند

مديران با نگاه ويژه به آثار دفاع مقدس و پرهيز از شعار دادن بايد زمينه برقراري ارتباط مخاطبان با اين آثار را فراهم كنند.

مهدي صبايي بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سينماي دفاع مقدس اظهار داشت: براي انتقال فرهنگ دفاع مقدس تلويزيون در مقايسه با سينما به علت طيف وسيع بينندگان و كاركردهاي متفاوت خود قادر به عملكرد بهتري است.
وي افزود: سينما به صورت تك بعدي به فعاليت مي‌پردازد و متاسفانه در سال هاي اخير ديگر مردم علاقه اي به سينما نشان نمي‌دهند و گويي با آن قهر هستند.
صبايي در خصوص سير تحول شخصيت هاي سينمايي دفاع مقدس به خصوص شخصيت زن خاطرنشان كرد: متاسفانه در فيلم هاي دفاع مقدس شخصيت فعال خانم ها ناديده گرفته مي شود اما با توجه به نقش پويا آنان در جنگ بايد با يك نگاه جديد به فيلم ها و با در نظرگيري مكمل هاي مختلف به شخصيت پردازي در اين خصوص پرداخت.
اين هنرمند تصريح كرد: با در نظر گرفتن مقوله اي جنگ به طور خاص شخصيت بانوي فعال ايراني ديده نمي شود اما در صورت نشان دادن حاشيه ها و ابعاد مختلف جنگ مي‌توان حضور پررنگ تري از زنان را به تصوير كشيد.
صبايي در خصوص دلايل تضعيف سينماي دفاع مقدس خاطرنشان كرد: بسياري از مسئولان با سپردن كار به دست افرادي كه هيچ سررشته و تجربه اي در اين ژانر ندارند زمينه ضعف اين آثار را فراهم آورده اند.
وي افزود: متاسفانه در اين سال ها به افراد ثابت شده كاردان و حرفه اي اين عرصه ديگر حضور فعالي در اين ژانر ندارند.
اين  هنرمند در خصوص نگاه مديران به اين آثار اذعان كرد: مديران با نگاه ويژه و جديد به اين آثار، پرهيز از شعار دادن و اطلاع رساني درست بايد زمينه‌ي برقراري ارتباط مخاطبان جواني كه اطلاعي از واقعيات جنگ ندارند، را فراهم كنند.
وي افزود: مديران با فيلم نامه هاي جديد و ايجاد تحول در اين عرصه بايد اجازه فكر كردن و به نتيجه رسيدن را به بينندگان بدهند.
صبايي در خصوص شاخص جدايي سينماي دفاع مقدس از سينماي جنگ خاطرنشان كرد: سينماي جنگ تصويرگر تهاجم كشورهاي آغازكننده جنگ است در حالي كه در سينماي دفاع مقدس مظلوميت ها و رشادت هاي يك ملتي كه مورد هجوم قرار گرفته اند به تصوير كشيده مي شود و همين امر باعث تفكيك سينماي دفاع مقدس از سينماي جنگ است.
صبايي در پايان در خصوص تاثير برپايي جشنواره مقاومت بر عملكرد بهتر سينماي دفاع مقدس اظهار داشت: در اين رابطه نظر خاصي ندارم اما مجموعه "بيدارباش" كه همزمان با هفته دفاع مقدس به روي آنتن رفته در صورت موفقيت قادر به كمك در اين عرصه خواهد شد و مي‌ تواند بهتر از برپايي چنين جشنواره هايي باشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار