رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد:

ارتقاء جایگاه ایران در تولید دارو به رتبه چهارم آسیا

ایران رتبه پنجم تولید دارو را در آسیا داشت که با توجه به تولید هشت داروی نو ترکیب جدید این جایگاه به رتبه چهارم آسیا ارتقا یافت.

دکتر احمد شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رونمایی از هشت داروی نو ترکیب با فناوری بالا اظهار داشت: کیفیت داروهای رونمایی شده نه تنها با نمونه های خارجی برابری می کند، بلکه بسیار بالاتر از آنهاست چرا که تمام کارهای این داروها از ابتدا در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه قیمت داروهای رونمایی شده نو ترکیب 40 تا 50 درصد ارزان تر از نوع وارداتی آن است، گفت: این داروها به راحتی و فراوانی در دسترس بوده و صرفه جویی ارزی بسیار بالایی را به دنبال دارد.

شیبانی تصریح کرد: سال گذشته 150 میلیون دلار صادرات دارویی به کشورهای خارجی داشتیم که پنجاه درصد آنها به داروهای نو ترکیب اختصاص دارد.

* قیمت داروهای نو ترکیب 40 درصد کاهش می یابد

در ادامه دکتر قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: تاکنون ایران رتبه پنجم آسیا را در حوزه تولید دارو داشت که امروز با رونمایی داروهای نو ترکیب این جایگاه به چهارم صعود کرد.

وی ادامه داد: بیشترین تقاضا برای صادرات داروهای ایرانی در حوزه داروهای بیوتکنولوژیک است و جایگاه واقعی ما را صادرات این داروها مشخص خواهد کرد.

دستجردی با اشاره به اینکه قیمت داروی نوترکیب داخلی در مرحله اول حداقل 40 درصد کاهش خواهد یافت، افزود: با تولید این داروها دیگر کشورهای غربی نخواهند توانست محرومیت ها و فشارهای مورد نظر خود را به ایران وارد کنند.

وزیر بهداشت یاد آور شد: کیت های آزمایشگاهی رونمایی شده در زمینه های تشخیص بیماری های خونی، هپاتیت C، هورمونی، ویروسی، ناباروری و بارداری هستند و به زودی در اختیار جامعه قرار می گیرند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار