رییس جمهور:

روزی می رسد که داروی ایرانی بیماران را در دنیا شفا بدهد

رییس جمهور در مراسم رونمایی از داروها و کیت های جدید گفت: امیدوارم روزی برسد که داروهای برتر با نشان ایران در دنیا عرضه شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور در مراسم رونمایی از 7 کیت تشخیصی و 8 داروی جدید بیوتکنولوژیک و با فناوری بالا در نهاد ریاست جمهوری با بیان این مطلب، گفت: 170 داروی بیوتکنولوژیک در دنیا تولید می شود و شما در طول مدت کمی 31 قلم از آن را به عرضه تولید و بازار رساندید و صنعتی سازی کردید، این نشان می دهد که توان دارید این داروها را دو برابر کرده و حتی به اعداد بالاتر برسید.
 
وی ادامه داد:  شما با همت خود در واقع ما را به سطح اول دنیا نزدیک کردید، سال دیگر منتظریم این داروها به عدد 62 و بیشتر برسد.
 
وی با بیان اینکه انسان هرچه اراده کند را می تواند انجام دهد و ماده مسخر انسان است، افزود: کشوری که ابن سینا و زکریای رازی و ابوریحان بیرونی را به دنیا معرفی کرده است از انجام این کارهای بزرگ ابایی ندارد.
 
وی ادامه داد: از شما که یکبار دیگر ملت ایران را در راه فتح قله ها خوشحال کردید تشکر می کنم و همین جا می گویم هر کمکی از دست ما ساخته باشد برای ادامه این مسیر از شما دریغ نخواهیم کرد.
 
وی با اشاره به راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق از تمام  فعالیت های شما از مرحله تبدیل شدن دانش و تحقیق تا تولید کالا حمایت خواهد کرد.
 
رییس جمهور با اعلام اینکه میلیاردها دلار سرمایه گذاری معادل نشاندن یک لبخند بر صورت یک انسان نیست، افزود: رمز این که پیشرفت های ایران در دنیا گل می کند اینست که پشت آن عشق به انسان ها نهفته شده است و هرچه این عشق بالاتر باشد نتایج آن والاتر خواهد بود.
 
دکتر احمدی نژاد ادامه داد: فتح قله ها سخت است، 50 سال پیش هیچ کس فکر نمی کرد به این مرحله برسیم ولی مسیر رسیدن به قله های جهانی طی شدنی است.
 
وی در پایان با تقدیر از وزیر بهداشت، معاون علمی ریاست جمهوری، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و اعضای تولیدکنندگان 8 دارو 7 کیت تشخیصی رونمایی شده، گفت: امیدوارم هیچ کس بیمار نشود ولی اگر هم بیمار شد امیدوارم داروی شفابخش ایرانی او را شفا دهد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار