رونمايي از 8 داروي جديد با حضور رئيس جمهور

وزير بهداشت:داروهاي رونمايي شده به زودي تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرند

صبح امروز با حضور رئيس جمهور در نهاد رياست جمهوري از 8 دارو با فناوري بالاو 8 كيت تشخيصي رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل:صبح امروز با حضور رئيس جمهور ،دكتر سلطانخواه و وزير بهداشت در دفتر نهاد رياست جمهوري از 8 دارو با فناوري بالا و 8 كيت تشخيصي رو نمايي شد.
 
** "واكس كونژوگه همفيلوس آنفلوانزا تيپ 2" برای پیشگیری از مننژیت اطفال است كه داراي دانش فني بسيار بالايي در سطح جهاني است كه كشور ايران ايران تنها كشور در جهان اسلام مي باشد كه فناوري اين دارو را در اختيار دارد.

در حاضر 5 ميليون دوزبراي مصرف اين دارو در داخل كشور  نياز است كه با توجه به نياز كشور به اين دارو در سال 20 تا 40 ميليون دلار ارز بايد اختصاص داده شود و پيش بيني مي شود كه 10 ميليون دوز صادرات براي اين دارو اختصاص يابد.

**" فاكتور8" داروي كه براي مصرف بيماران هموفيلي است كه با توليد آن 40 تا 50 ميليون صرفه جويي ارزي براي كشور خواهد داشت.

** "هرسپتين" اين دارو براي بيماران سرطان سينه استفاده مي شود و تا به حال در انحصار كشور امريكا قرار داشته كه با توليد آن در داخل كشور اين دارو از انحصار خارج شد و ايران دومين كشور داراي فناوري اين دارو است.

**"هرزاكس و تراستوزومب " دو دارويي كه براي درمان بيماران مبتلا به سرطان سينه مورد استفاده است و تاكنون در انحصار كشورهاي اروپايي بوده است.

**"سينو پار " درمان بيماران مبتلا به پوكي استخوان

**"سينال-اف" درمان بيماران نابارور

**"پگاژن"پيشگيري و درمان نوترپني ناشي از انجام شيمي درماني در بيماري هاي بدخيم و گوناگون مورد استفاده است

**" آلپبرل" براي درمان بيماران مبتلا به آرتريت روماتوئيد

**"لوپرونر"دارويي كه براي تقويت هورمون جنسي مورد استفاده قرار مي گيرد كه باعث ترشح هورمون تسترون و استروژن در مردان و زنان مي شود.

همچنين اين دارو  در درمان سرطان هاي بد خيم پروستات نيز مورد استفاده قرار مي گيرد و ايران بعد از امريكا دومين كشوري است كه دانش فني توليد اين دارو را به دست آورده است.و چند نوع کیت تشخیصی که در محیط های آزمایشگاهی کاربرد دارد نیز جزو مواردی هستند که امروز رونمایی شدند.



برچسب ها: دارو ، رونمایی ، هموفیلی ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار