سرانه مصرف دارو در ایران از کشورهای اروپایی کمتر است

آمارهای ارائه شده در خصوص سرانه بالای مصرف دارو در ایران اشتباه بوده و این آمار واقعاً بالا نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر رسول دیناروند، رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت زکریای رازی و روز داروساز با اشاره به اینکه برخی افراد ناآگاه به جای مسئولان آمارهایی را در خصوص سرانه مصرف دارو به رسانه ها ارائه میدهند، گفت: سرانه مصرف دارو از لحاظ ریالی جزء پایین ترین سرانه های مصرف در دنیا است و بر طبق تحقیقات انجام شده مصرف همه گروه های دارویی غیر از آنتی بیوتیک در ایران کمتر از کشورهای اروپایی است.
 
وی ادامه داد: مصرف دارو در ایران واقعاً بالا نیست و نباید با ارائه آمارهای اشتباه مسئولان را نگران کرد.
 
دیناروند تصریح کرد: خدمات دارویی در دور افتاده ترین نقاط کشور نیز با شهرهایی مانند تهران یکسان است و در روستاهای زیر سه هزار نفری که پزشک وجود دارد، حتماً داروسازان هم حضور دارند.
 
وی با اشاره به ارائه اصلاحاتی برای رشته داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گرایشی شدن رشته داروسازی به نفع مردم و صنعت داروسازی بوده و امیدواریم وزارت بهداشت با این اصلاحات موافقت کرده و آنها را برای اجرایی شدن ابلاغ کنند.
 
رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: سختگیریهایی که در خصوص ضوابط نظارتی داروها وجود دارد، الزامی است اما باید تسهیلات بیشتری برای تولید دارو ارائه گردد.
 
دیناروند یادآور شد: هم اکنون با توجه به فشارهای زیادی که روی ما وجود دارد در شرایطی نیستیم که سختگیرانه عمل کنیم و اولویت اول تولید دارو است تا مردم دچار مشکل نشوند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار