وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

حق فنی داروخانه های خصوصی به زودی اعلام می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعرفه‌های حق فنی داروخانه‌های خصوصی هم‌اکنون در دولت در حال بررسی است و امیدوارم نتیجه این بررسی‌ها در روز داروسازی -پنجم شهریور ماه جاری -به عنوان هدیه از طرف دولت به داروسازان اعلام شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مرضیه وحید دستجردی گفت: تعرفه های حق فنی داروخانه های بخش دولتی پیش تر اعلام شده بود.

وی خاطرنشان کرد: داروسازان اکنون در کشور در مسایل علم و فناوری، نقش بزرگی ایفا می کنند.

وزیر بهداشت گفت: امروز بسیاری از داروخانه ها به صورت 24 ساعته، خدمات خود را ارایه می کنند به گونه ای که در همه نقاط کشور، دارو به آسانی در دسترس مردم قرار دارد.

دستجردی یادآور شد هم اکنون بیش از هشت هزار داروخانه در سراسر کشور فعالیت دارند که بسیاری از این داروخانه ها، داروخانه های خاص هستند و داروهای سرطان و بیماری های خونی و صعب العلاج را عرضه می کنند.

وی تاکید کرد خدمات داروسازی در کشور، خدمات شایان تقدیر و تشکر است.

وزیر بهداشت در ادامه به بدهی داروخانه ها اشاره کرد و گفت: سازمان های بیمه گر، بدهی هایی به داروخانه ها دارند و به همین دلیل نقدینگی داروخانه ها اندک است.

دستجردی افزود: همچنین نقدینگی برخی شرکت های دارویی که در تولید دارو و یا واردات مواد اولیه دارویی از خارج کشور فعال هستند، کم است.

وی اظهار امیدواری کرد مشکل پایین بودن نقدینگی داروخانه ها با همت و عزم سازمان بیمه گر، حل شود.

همچنین تعرفه حق فنی داروخانه ها - خدمات دارویی- مبلغی است که دکتر داروساز به عنوان مسئول فنی داروخانه به ازای ارائه خدماتی و همچنین توضیح شیوه مصرف دارو به بیمار از وی اخذ می کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار