معاون داروی سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

باشگاه های بدنسازی محل تبلیغ مکمل های قاچاق

باشگاه های بدنسازی به محلی برای تبلیغ مکمل های قاچاق بدنسازی تبدیل شده اند.

دکتر محمد رضا شانه ساز، معاون داروی سازمان غذا و دارو در  گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: باشگاه های بدنسازی به محلی برای تبلیغ و فروش مکمل های بدنسازی تبدیل شده اند. یک سری از مکمل ها ارسالی به وزارت بهداشت برای مجوز، به دلیل هم خوانی نداشتن با استانداردها مجوز نمي گیرند به همین دلیل به فروش آنها در باشگاه ها می پردازند.

وی با اشاره به این که این پودرها به لحاظ ترکیبات، مورد تائید ما نیستند و برای سلامت افراد مضر هستند گفت: یک سری از مکمل ها میزان بالایي دارو دارند و افراد هنگام بدنسازی اجازه مصرف دارو ندارند. طبق گزارشات ارسال شده به سازمان غذا و دارو در مکمل های بدنسازی دارو هايی همچون کورتون وجود دارد.

شانه ساز ادامه داد: کورتون عملکرد کلیه را در دفع آب مختل می کند و باعث تجمع آب در بدن و در نتيجه ورم بدن می شود و افراد فکر می کنند پس از مصرف کوتاه مدت از این مکمل ها، بدن آنها عضله ساخته  است.

وی با تاکید بر این که علاوه بر داروها یک سری مواد اعتیاد آور در این مکمل ها وجود دارد تصریح کرد: به دلیل وجود این مواد اين مكمل ها می تواند زمینه اعتیاد فرد را ایجاد کند، همچنین مصرف این مکمل ها باعث سرطان و ناباروری در مردان مي شود.

معاون داروی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از عرضه مکمل های قاچاق این مکمل ها بايد توسط شرکت های خاص و فقط در داروخانه ها توزیع شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار