احمدي‌نژاد در مراسم رونمايي هشت داروي پيشرفته جديد:

نجات جان انسانها به واسطه توليد دارو، ارزشمندتر از دستاوردهاي مادي آن است

رئيس‌جمهور با اشاره به ثمرات توليد داروهاي پيشرفته در كشور گفت: ارزشي که در اثر نجات جان انسان‌ها بر اثر مصرف اين داروها حاصل مي‌شود، بسيار گرانقدرتر از هر دستآورد مادي ديگري است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور ظهر امروز(سه‌شنبه) در مراسم رونمايي از هشت قلم داروي بيولوژيک راهبردي از همه متخصصان و دست‌اندرکاران توليد اين داروها تشكر كرد و با طرح اين سئوال که آيا کسب درآمد و تحصيل پول ارزشمندتر و زيباتر است، يا جاري‌کردن لبخند رضايت بر لبان انسانهاي نيازمند؟ گفت: موفقيت، پيشرفت، عظمت و سعادت انسان در گرو اعمال انساني و احترام‌گذاشتن او به ارزشهاي الهي و انساني است و هر فردي همانقدر حائز ويژگي‌هاي عالي انسان‌بودن است، که عاشق ديگر انسانها بوده و در فکر آنهاست و همانقدر کمال يافته است که نسبت به ديگر انسانها محبت مي‌ورزد.

وي در ادامه افزود: دليل تبلوريافتن و گل‌کردن تلاشها و نتايج اقدامات ايرانيان در عرصه ملي و بين‌المللي، در عشق‌ورزيدن ايرانيان به همنوعان خود و همه انسان‌هاست.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه تحولات و رويدادهاي عرصه اجتماع به خودي خود اصالت نداشته و تابع تحولات و تغييرات دروني انسان‌ها هستند، تصريح کرد: اگر انسان‌ها از درون تغيير کنند، محيط پيراموني آنها نيز به تبع اين تغييرات، متحول خواهد شد و پيشرفت، سرافرازي، استقلال و عزت، تابع تغييراتي هستند که در اراده، قلب و انديشه انسانها رخ مي‌دهند.

احمدي‌نژاد همچنين خاطرنشان کرد: اگر فردي تصميم بگيرد که آينده خود را بسازد، حتماً محيط بيروني نيز تابعي از تصميم او خواهد شد و اگر ملتي اراده کند، فرداي خود را به بهترين و زيباترين شکل بسازد، هزينه‌ها، موانع و دشمني‌ها هرگز نخواهند توانست خللي در مسير پيشرفت او ايجاد کنند و باورم اين است که هرگاه فرد يا ملتي تصميم بگيرد در مسير اعتلا و کمال به پيش رود به طور طبيعي و بر اساس سنتهاي الهي لوازم طي اين مسير نيز فراهم مي‌شود.

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه امروز به سرعت در حال نزديک‌شدن به مقام اول دانش در دنيا هستيم، گفت: از تعداد 170 داروي توليدشده با فناوري بالا در دنيا، ايران به فناوري ساخت 31 دارو دست‌يافته و لازم است سرعت پيشرفت کشورمان در اين عرصه از متوسط سرعت جهان بالاتر برود تا به زودي به جايي برسيم که نمونه همه داروهاي دنيا با نام و نشان ايراني در دنيا عرضه شود و اين براي کشوري که امثال ابن سينا و رازي را تربيت کرده است، به هيچ وجه کار سختي نيست.

احمدي‌نژاد با تأکيد بر اينکه امروز همه لوازم و شرايط براي پيشرفت کشور مهياست، به پشتيباني دولت از همه اقداماتي که در راستاي ساختن و به پيش‌راندن کشور انجام مي‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: صندوقي براي حمايت از فعاليت‌هايي که در مرز دانش انجام مي‌شوند، تشکيل‌شده که به زودي رسما فعاليت خود را آغاز خواهد کرد تا پشتوانه‌اي براي متخصصان و فناوران کشور باشد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار