اين خبر در حال تکميل شدن است/

کشته‌ شدن 306 نفر در زلزله آذربایجان/نیازی به ارسال کمک از خارج کشور نداریم

لاریجانی درنطق پیش ازدستوراعلام کرد: کمیسیون عمران پیگیر رفع مشکلات مردم زلزله زده مناطق آذربایجان شرقی و بازسازی منازل انها باشد و مستمرا مجلس را در جریان امور قرار دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، زلزله اي به قدرت 6.2 ريشتر ساعت 4.53 دقیقه اردبيل و استان هاي همجوار آن را لرزاند.


* زلزله شديد در تبريز/مردم به خيابان ها فرار کرده اند/بعد از زلزله تلفن هاي همراه و ثابت با اخلال مواجه شده است.

* وقوع زلزله در ارديبل / پس لرزه باکو آستارا را لرزاند، شهرستان اروميه 3 بار لرزيد.

* معصومي رئيس اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران : به دليل قطع شدن ارتباطات تلفني با محل وقوع زمين لرزه نيروهاي امدادي از مشکين شهر به محل زمين لرزه اعزام شده اند ، اين زمين لرزه در کلوانک شهرستان اهر رخ داده است.

* چهارمين زلزله با قدرت 4.1 ريشتر ورزقان در آذربايجان شرقي را لرزاند.

* سومين زلزله با قدرت 4.7 ريشتر آذربايجان شرقي را لرزاند.

* موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران  نخستین زمین لرزه تبریز را ساعت 16.53 دقيقه به بزرگی 6.2 ریشتر اعلام کرد.

* این زمین لرزه در موقعیت  38.49 شمالی و 46.87 شرقی و عمق 10 کیلومتر صورت گرفته است.

* این زمین لرزه که مدت زمان آن بیشتر از 10 ثانيه بود باعث شد مردم تبریز به خیابان‌ها فرار کنند و برخی نیز از حال رفته‌اند.

* به فاصله 11 دقيقه؛دومين زلزله شديد 6 ريشتري بار ديگر تبريز را لرزاند.

* پنجمين زلزله (4.1 دهم ريشتر) ورزقان آذربايجان شرقي را لرزاند.

*شرق كشور هم لرزيد/ زلزله3،9 ريشتري در كهنوج.

* رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر: به دو روستاي هريس و خرمالو آذربايجان شرقي در جريان زمين لرزه عصر امروز آسيب جدي وارد شده است./ گزارشي از تلفات انساني اعلام نشده است./ مجروحان در راه بيمارستان هستند.

*زلزله استاندار تبريز را در تهران غافلگير كرد!/اين اتفاق در حالي رخ داد كه استاندار و رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز براي يك جلسه اداري در تهران به سر مي بردند.

*ششمين پس لرزه (4.5 دهم ريشتري)آذربايجان شرقي مركز ورزقان را لرزاند./ پس لرزه ها در آذربايجان شرقي متوقف نمي شود.

*سخنگوي هلال احمر: نيروهاي امدادي از تهران به اهر اعزام شدند.

*مدير كل حوادث آذربايجان شرقي:تا اين لحضه تلفات جاني از زلزله ها گزارش نشده است.

*مظفر: ارتباط با روستاها قطع است و تنها با بي سيم ارتباط داريم.

*
شدت زلزله در شهرستان میاندوآب بیشتر از سایر شهرستان‌ها بود.

*آذربايجان شرقي همچنان ميلرزد/سه زمين لرزه3.7 و3.5 و3.7 ريشتري پس از شش زلزله قوي

*رئيس اورژانس كشور: امدادرسانان از تمامي روستاها و مناطق زلزله ديده بازديد كردند./تيم امداد هوايي هلال احمر نيز در مناطق زلزله زده مستقر شدند.

*تاكنون آمار کشته شدگان اعلام نشده ولی مجروحان در حال انتقال به بیمارستان هستند که بیشتر شکستگی استخوان است.

*بعضي از ساختمان ها در تبريز ترك برداشته است./ دقايقي پيش زلزله نسبتا شديدي زنجان راهم لرزاند.

*پس لرزه ديگري با قدرت 4 ريشتر آذربايجان شرقي را لرزاند.

*سخنگوي جمعيت هلال احمر:  4 شهرستان و6 روستا آسيب ديدند./سه واحد مسكوني تخريب شد.

*استاندار آذربايجان شرقي :در شهرستان اهر تلفات جاني نداشته ايم/ عمليات امدادرساني به سرعت در حال انجام است.

*زلزله هاي آذربايجان دو رقمي شد/پس لرزه ديگري با قدرت 4.3 ريشتر ورزقان را بار ديگر لرزاند.

*رئيس مركز ملي شبكه لرزه نگاري: پس لرزه ها تا دو روز آينده ادامه دارند.

* معصومي رئيس اورژانس کشور :تركيدگي لوله گاز باعث كشته شدن 40 نفر در شهرستان اهر شد./مجروحان در حال انتقال به مراكز درماني هستند و امدادرساني ادامه دارد.

*براي چهاردهمين بار پس لرزه 4 ريشتري ورزقان آذربايجان را لرزاند.

*"حركت گسل كوههاي تالش"علت اصلي زمين لرزه /نماينده ورزقان:بيشتر روستاها آسيب جدي ديده اند و هنوز امدادگران به منطق زلزله ديده نرسيده اند / ورزقان بيمارستاني براي مداواي مجروحان ندارد!

* پس لرزه 4 و 5 رهم ریشتری برای پانزدهمین بار ورزقان را لرزاند/ 60 روستا در مسیر تبریز و ورزقان به اهر نیاز به کمک فوری دارند.

* رئیس اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران :حدود 40-50 نفر کشته و بیش از 400 نفر مصدوم شده اند/تا کنون 68 آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مکان های حادثه دیده اعزام شده اند.

*سخنگوی سازمان امداد و نجات از اعزام دو فروند بالگرد به مناطق زلزله زده خبر داد/دو تیم امدادی از اردبیل،یک تیم از تهران و دو تیم از ارومیه به همراه تیم های بومی مشغول به امداد رسانی هستند.

*مدیر کل ستاد حوادث غیرمترقبه تبریز:شهروندان مناطق زلزله زده جهت احتیاط امشب را بیرون از منازل خود سپری کنند.

*مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز :با توجه به امکان پذیر نبودن نیرو با هلی کوپتر به دلیل شب نیروها توسط خودروها به منطقه اعزام شدند.

*تعداد کشته شدگان زلزله در آذربایجان شرقی به حدود100 نفر رسید./بیش از 500 نفر مجروح شدند.


*
فرماندار شهرستان اهر: در این زلزله بیش از 800 میلیارد ریال خسارت به اماکن روستایی شهرستان اهر وارد آمده است./ روستاهای "گویجه‌بل" ، "لیلان"، "بزقوش"، "خرم دره"، "گوی درق" بیشترین خسارات را متحمل شده‌اند./نیاز شدید به چادر، امداد پزشکی، ماشین آلات راهسازی، پتو و مواد خوراکی در منطقه.

* رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی:بیش از۲۰ تیم تخصصی پزشکی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

* آخرین آمار از میزان تلفات زلزله امروز عصر (ورزقان: 40 نفر ،اهر: 30 نفر،هریس: 10نفر)گزارش شده است. همچنین هفت نفر نیز در بیمارستان امام رضای تبریز فوت کرده اند.

*وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران:500 واحد خون به مناطق زلزله زده ارسال شد/تعداد فوتی ها به 70 نفر و مصدومین به 700 نفر رسید.

* نماینده مردم اهر و هریس در مجلس: زلزله به 50 روستای شهرستان هریس آسیب زده و در این روستا علاوه بر کشته تعدادی نیز زخمی بر جای گذاشته است.

*شبکه لرزه‌نگاری کشور: زلزله ای به بزرگی 3.9 ریشتری ساعت 21:57 امشب  درح شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی را لرزاند. /مرکز دقیق این زمین‌لرزه که در عمق پنج کیلومتری به وقوع پیوست در 42 کیلومتری درح و56 کیلومتری سربیشه و 66 کیلومتری نهبندان بوده است.

*شهرستان اهر در آذربایجان شرقی برای بیست و پنجمین بار لرزید./ 32 و 25 کیلومتری غرب شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی باز هم درساعت 22:24 و  22:28 امشب باز هم با قدرت 4.1 و 3.7 ریشتر لرزید.

* بیمارستان شهرستان اهر در زلزله 6.2 ریشتری عصر امروز دچار آسیب شد./به دنبال آسیب دیدن بخشی از بیمارستان اهر پذیرش مصدومان زلزله امروز در حیاط این بیمارستان صورت می‌گیرد.

* مدیرکل مدیریت حوادث غیر‌مترقبه آذربایجان‌شرقی:تاکنون زلزله امروز 146 کشته و یک‌هزار و 300 مجروح داشته است و  رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور از کشته شدن ۲۵۰ نفر در اثر زلزله آذربایجان خبرداد.تا این لحظه کشته‌ای از خود شهرهای زلزله‌زده گزارش نشده و تمام کشته شدگان مربوط به روستاهای این مناطق است.

* تاکنون بیش از 100 فوتی و 550 مصدوم پذیرش شده در بیمارستانها و بیش از این تعداد مصدوم نیز در منطقه در حال گرفتن خدمات درمانی و در صورت لزوم انتقال به بیمارستانها هستند.

* به گزارش روابط عمومی اوراژانس کشور، 149 آمبولانس، 5 اتوبوس آمبولانس و 337 تکنسین اورژانس115 و یک تیم جراح (8 متخص بیهوشی و ارتوپدی) از ارومیه، اردبیل و تبریز به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

* 700 مصدوم در 28 بیمارستان های اردبیل، تبریز، ارومیه، خوی، مهاباد، سلماس، میاندوآب و پلدشت پذیرش و بیش از این تعداد مصدوم نیز در منطقه در حال گرفتن خدمات درمانی و در صورت لزوم انتقال به بیمارستانها هستند.

* اعضای هیات دولت در پیامی كشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز كشورمان در واقعه زلزله در شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس آذربایجان شرقی را تسلیت گفتند.

* عباس فلاحی باباجان، نماینده اهر و هریس در مجلس گفت: نیازمند کمک‌های امدادی فوری برای روستاهای زلزله‌زده شهرهای اهر و هریس هستیم/ اگر امشب امدادرسانی صورت نگیرد، تا صبح آسیب‌دیدگان تلف می‌شوند.

* فرماندار شهرستان اهر اعلام كرد: بر اساس اطلاعات اولیه خسارت مالی وارد شده به این شهرستان به بیش از یكهزار و 600 میلیارد ریال می رسد.

* به گفته فرماندار شهرستان اهر، نیروهای انتظامی شهرستان نیز برای كمك به امنیت منطقه در حالت آماده باش هستند و یكصد نفر از نیروهای انتظامی از تبریز برای كمك به امنیت منطقه وارد این شهرستان شده اند، ضمن اینكه نیروهای سپاه نیز حضور فعال در امنیت منطقه دارند.

* احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان شرقی بامداد یكشنبه در گفت و گویی باز بودن مسیر تبریز- اهر را نیاز اصلی گروه های امدادرسان دانست و از مردم خواست كمترین تردد را در این مسیر داشته باشند تا كار امدادرسانی به مجروحان حادثه به سرعت انجام شود.

 * استاندار آذربایجان شرقی گفت: خودروهای آواربرداری در حال حركت به سمت مناطق زلزله زده و آمبولانس ها نیز در حال انتقال مجروحان به بیمارستان های تبریز هستند، با این حال این محور دچار تراكم و تردد سنگینی است و برخی ابنیه راهداری نیز در این مسیر آسیب دیده است.

 * علیرضابیگی با بیان این كه تمركز اصلی عملیات امداد در حال حاضر بر روی آواربرداری و نجات افراد گرفتار در زیر آوار است، اظهاركرد: آخرین گزارش های رسیده حاكی از اتمام عملیات آواربرداری در اهر است و مداوای مجروحان در حال انجام است.

* آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به خانواده ها و بازماندگان كشته شدگان زلزله شهرستان های اهر و ورزقان تسلیت گفت .

* امام جمعه تبریز همچنین از مردم خواست در این شب قدر، حادثه دیدگان را دعا كرده و از خداوند برای جان باختگان طلب آمرزش كنند.

* رضا رحمانی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسكو در مجلس شورای اسلامی به خانواده های داغدیده كه بر اثر زلزله روز شنبه ، عزیزان خود را از دست دادند ، تسلیت گفت.

* زمین لرزه عصر روز شنبه شهرستان های اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی تاكنون 36 پس لرزه داشته است. نخستین پس لرزه در ورزقان 10 دقیقه پس از زمین لرزه اصلی به وقوع پیوسته و پس از آن نیز 33 بار تكرار شده است. آخرین پس لرزه تا زمان مخابره این خبر ساعت 40 دقیقه بامداد اتفاق افتاده است. بزرگترین پس لرزه ورزقان 4.8 و كوچكترین نیز 2.6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ' ریشتر ' بوده است.

* رئیس اورژانس کشور با اعلام اینکه تعداد مصدومان زلزله آذربایجان شرقی از مرز 1500 نفر گذشته است گفت: تاریکی هوا نجات افرادی که زیرآوار مانده اند را مختل کرده است و بالگردهای امدادی نیز در شب کار نمی کنند.

* مدیر هلال احمر مشگین شهر از ارسال سه کامیون اقلام غذایی و امدادی استان اردبیل به منطقه زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد. ایرج آقایی با اشاره به شدت زلزله و خسارات ناشی از آن اضافه کرد: این اقلام در قالب غذاهای کنسروی، آب، پتو، موکت برای اسکان و... به این مناطق اعزام شده است.

* رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: تاکنون 108جسد به پزشکی قانونی تحویل داده شده است. احمد شجاعی گفت: هم اکنون هفت اکیپ پزشکی قانونی در آذربایجان شرقی مستقرند که دو اکیپ در شهرستان اهر، 5 اکیپ در بیمارستانهای شهدا، سینا، امام رضا، سینا و شهید مدنی و یک اکیپ هم در آرامستان تبریز مستقر است تا مرگ قربانیان را تائید کنند.

* مدیركل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: طبق آخرین اعلام فرماندار اهر، این شهرستان دیگر نیازی به اعزام نیروهای امدادی ندارد و نیروهای فعلی نیاز این شهرستان را پوشش می دهند. خلیل ساعی افزود: در حال حاضر تیمی از اعضای ستاد مدیریت بحران استان در حال اعزام به ورزقان است و صبح روز یكشنبه نیز در هریس جلسه خواهد داشت.

* فرماندار ورزقان گفت: بیش از 50 روستای بخش مركزی این شهرستان بین 70 تا 100 درصد تخریب شده است. وی فزود: میزان خسارت وارده به شهر زرقان كمتر از 10 درصد است و كشته ای نیز در این شهر وجود ندارد. فروغی افزود: در روستاهای این شهرستان 50 كشته و بیش از 500 زخمی وجود داشته است و به 20 روستای حادثه دیده نیروهای امدادرسان اعزام و آواربرداری آغاز شده است.

* فرماندار ورزقان با بیان اینكه كمبود آذوقه و مواد غذایی مشكل اصلی زلزله زدگان این شهرستان است، اظهاركرد: آمبولانس و نیروی امدادی به اندازه كافی در مناطق زلزله زده مستقر شده و یكصد دستگاه آمبولانس وارد شهرستان شده است.

* رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاریكی هوا نجات جان افرادی را كه در برخی از مناطق روستای ورزقان زیر آوار مانده اند را مختل كرده است.

* میرهادی قره، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسكو در مجلس شورای اسلامی جان باختن روزه داران در زمین لرزه شهرستان های اهر، ورزقان و هریس را به خانواده های داغدار تسلیت گفت.

* مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌‌شرقی: مشکلی در آبرسانی به مناطق زلزله‌زده وجود ندارد/مقاومت سد ستارخان در برابر زلزله 6.2 ریشتری

* فرماندار ورزقان گفت: 30 مجروح وخیم زمین لرزه در این شهرستان توسط یگان های هلال احمر برای مداوا به تبریز اعزام شدند. محرم فروغی اظهار كرد: یكصد نفر دیگر نیز توسط گروه های هلال احمر مستقر در مناطق زلزله مداوا شده اند.


* وزیر بهداشت از ارسال500 کیسه خون برای زلزله زدگان خبر داد.

* رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پاکسازی مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در حال حاضر آرامش در مناطق زلزله‌زده حکم‌فرما شده است و مردم با شرایط کنونی در حال برگزاری شب احیا هستند.وی افزود: صبح روز یکشنبه نیز اقدامات نهایی برای امداد رسانی به حادثه دیدگان با حضور نیروهای امدادی لازم صورت می‌گیرد.

* رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور :آخرین آمار  کشته شده‌ها به 250 نفر رسیده و 2000 نفر نیز زخمی شده اند
، 110 روستا خسارت دیده‌اند و امید است آمار کشته شده‌ها از این مقدار افزایش پیدا نکند.

*صبح امروز 22 مرداد وزير بهداشت و دكتر امامي رضوي به همراه مسئول اورژانس كشور از مناطق آسيب ديده بازديد كردند.

*علی طاهری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان: 50 نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر استان زنجان در قالب سه گروه برای امداد رسانی به آسیب دیدگاه روز گذشته زلزله آذربایجان شرقی به این استان اعزام شده‌اند./سه دستگاه آمبولانس، سه دستگاه خودروی کمک‌دار و سه دستگاه نیسان به این منطقه ارسال شده است.

* دکتر نظری، معاونت پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران :گسل تبریز خطرناک ترین گسل کشور است و حرکت های سریع این گسل موجب بروز زلزله های خطرناک و مهیب در اين منطقه شده است ./این گسل با حرکت سریع خود موجب تغییر زاویه در گسل های هم جوار می شود که بزرگی بروز زلزله را تشدید می کند.

* سازمان مديريت بحران كشور: وقوع83 پس لرزه بالاي 4 ريشتر در آذربايجان / تا ظهر امروز با انجام عمليات امداد و نجات تمامي آسيب ديدگان از زيرآوار نجات پيدا مي كنند.

*وزير بهداشت با اشاره به آخرين آمار مربوط به آسيب‌ديدگان زلزله شمال‌غرب كشور، عنوان كرد: همگي مجروحان به بيمارستان‌هاي سه استان مربوطه منتقل شدند. البته مصدومان اكثرا به صورت سرپايي مداوا شدند و بخشي از مجروحان كه نيازمند بستري بودند، در نوبت عمل قرار گرفتند. 

*فرمانده پليس‌راه كشور از شهروندان خواست از تردد درمحور تبريز – اهر و محورهاي شهر ورزقان خودداري كنند و و اجازه ورود خودروهاي امدادي به جاده را بدهند.

* ارسلان فتحي‌پور نماينده مردم كليبر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح آخرين جزئيات حادثه زلزله 6.6  ريشتري استان آذربايجان شرقي گفت: طبق اطلاعات به دست‌آمده تا كنون(لحظه مخابره خبر) متاسفانه  300 كشته و 2000 مجروح بر اثر زمين‌لرزه در شهرستان‌هاي ورزقان، اهر و هريس گزارش شده است.

*نماينده مردم ورزقان:بيش از 80 درصد روستاهاي ورزقان تخريب شده است./احتمال افزايش جان باختگان زلزله در ورزقان وجود دارد.

*مديركل انتقال خون استان تهران از آمادگي استان‌هاي تهران، البرز و قم براي ارسال خون مورد نياز بيمارستان‌ها به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: در حال حاضر منتظر اعلام نياز تبريز براي ارسال خون هستيم و نگراني در اين خصوص وجود ندارد./ علاوه بر 500 كيسه خون ديشب  ، 1200 كيسه خون نيز به بيمارستانهاي مورد نياز ارسال شده است.

* پيكر 142 نفر از قربانيان روستاهاي آذربايجان شرقي تا اين لحظه به پزشكي قانوني منتقل شده است.

* آخرين آمار دريافتي از مناطق زلزله ديده :تعداد تلفات در آذربايجان شرقي به 1000 نفررسيد./تاكنون 90 پس لرزه در آذربايجان رخ داده است.

*آخرين اخبار از رسمي از زبان مدير كل ستاد بحران آذربايجان شرقي:تعداد متوفيان اين استان به 227 نفر رسيده است .

*سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به برپایی 5 هزار و 626 چادر امدادی گفت: تعداد مجروحان زلزله آذربایجان شرقی از 2 هزار نفر عبور کرد.

*مدير كل ستاد بحران آذربايجان شرقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:تاكنون227 نفر كشته و 1380 نفر در زلزله آذربايجان شرقي زخمي شدند./537 روستا تخريب 90 درصدي شدند/مناطق زلزله زده از صبح امروز 83 بار لرزيده است.

*آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان‌شرقی، با صدور پیام مشترکی، ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه زلزله در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس، فردا و پس فردا را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

*وزیر کشور با اعلام این خبر که معاون اول رئیس‌جمهور فردا به مناطق زلزله‌زده سفر می‌کند، گفت: رئیس جمهور نظر مساعد برای دو برابر شدن کمک‌های بلاعوض به آسیب‌دیدگان زلزله اهر، ورزقان و هریس را دارد.


*معاون درمان وزیر بهداشت :80 درصد روستاها و بیمارستان‌های اهر و هریس تخریب شدند/قطع آب آشامیدنی سالم

 معاون درمان وزیر بهداشت که به همراه وزیر بهداشت مشغول بازدید از مناطق زلزله‌زده است از تخریب ۸۰ درصد روستاهای زلزله‌زده و تخریب و تخلیه بیمارستان‌های اهر و هریس خبر داد و گفت: به‌علت قطع آب آشامیدنی منطقه، احتمال بروز بیماری وجود دارد.

* مدير عامل شركت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران: با تمهيداتي كه در نظر گرفته شده مردم شهرهاي زلزله زده با مشكل آبرساني رو به رو نيستند.

* تراب محمدي مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی:آثار تاريخي آذربايجان شرقي آسيب چنداني نديده اند./ مرمت و حفاظت اضطراري از ابنيه و آثار تاريخي آسيب ‌ديده پس از آرامش و ثبات نسبي در مناطق زلزله زده به سرعت آغاز می شود.

*مديرعامل شركت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي از اعزام بيش از 20 اكيپ عملياتي و تعميراتي براي رسيدگي به وضع شبكه توزيع در سه شهرستان آسيب ديده اين استان خبر داد.

* ارسال نخستین محموله کمک به زلزله زدگان/امدادگران جمعیت هلال احمر استان قم به یاری آسیب دیدگان مناطق زلزله زده شتافتند.

*حمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس با اعلام این‌که فردا در جلسه علنی مجلس گزارشی درباره خسارات ناشی از زلزله و وضعیت امدادرسانی، از سوی نمایندگان و مسئولان اجرایی در حوزه‌های انتخابیه قرائت می‌شود، گفت: زلزله روز گذشته بسیار شدید بود و علاوه بر ۳ شهرستان ورزقان، اهر، هریس شهرهای اطراف مانند تبریز، جلفا و کلیبر را نیز لرزاند.

*وزیر بهداشت مرضیه وحید دستجردی در حاشیه بازدید خود به همراه وزیر کشور از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 3دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 340 تکنسین اورژانس برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان زلزله در آذربایجان شرقی اعزام شده است ./ بیش از 700 مصدوم و مجروح در بیمارستانها بستری هستند و اعمال جراحی بر روی آنها صورت پذیرفته است.

*قدمی رئیس ستاد بحران کشور دقایقی پیش در گفتگوی ویژه خبری عنوان کرد:در زلزله آذربایجان شرقی تاکنون 1680 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و در حال حاضر 480 نفر در بیمارستان بستری هستند./8750 چادر،11950 تخته پتو و جیره غذایی 12168 نفر در مناطق زلزله زده توزیع شده است./عملیات آواربرداری از فردا آغاز می شود./ بزودی 20 هزار واحد ایمن برای زلزله زدگان مناطق آسیب دیده آذربایجان شرقی احداث می شود.

*در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۳ مرداد) مجلس شورای اسلامی دکتر علی لاریجانی در نطق پیش از دستور با ابراز تأسف از وقوع زلزله در منطقه ورزقان، اهر و هریس در استان آذربایجان شرقی اظهارداشت: آثار زیانبار این حادثه به خصوص از جهت خسارات جانی به شدت ملت ایران را متأثر کرد./لازم است کمیسیون عمران مجلس پیگیر رفع مشکلات مردم در این مناطق و بازسازی منازل آنان باشند و مستمراً مجلس را در جریان این امور قرار دهد.

* دستجردی در صحن علنی مجلس اعلام کرد:  306 نفر در زلزله آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادندو تمامي مصدومان از زير آوار بيرون آمدند.

*عبدالحسین فقیه رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان این که از کشورهای مختلف همچون ترکیه، تایوان، سنگاپور و فدراسیون‌های بین‌المللی اعلام همکاری برای کمک به زلزله‌زدگان به دست ما رسیده است تصریح کرد: با توجه به کافی بودن افراد و امکانات نیازی به ارسال کمک از خارج کشور نداریم.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۱۰:۵۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
انقدر که از زلزله ترسیدم وقتی خودمو جای اسیب دیده ها میزارم پاهام بی حس میشه و قلبم ارومو قرار نداره .امیدوارم خدا بهشون آرامش بده
United States of America
مژده
۱۸:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
خواهشا هر کسی که میتونه بره خون بده حتما بره..
به گروه O+ و O-خیلی نیاز دارن..
مرکز انتقال خون تهران تا ساعت 4باز بود و ما گروه آخرشون بودیم..خواهشا به فکر هموطناتون باشید..
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
خدا رحم کنه واسه خونواده های مصیبت دیده واقعا سخته یاشاسن اذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۲۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
تو تبریز از هر 10 دیقه یه ربع یه پس لرزه میومد.اولین لرزش و پس لرزه ی 10 دیقه بعدش خیلی شدید و ترسناک بود.من یه لحظه فکر کردم که همگی مردیم.اما فریادای یا علی و یا فاطمه و یا حسین و یا ابوالفضل نجاتمون داد.خدایا تو قادری ما ضعیف
Germany
daphtar trahee182
۱۷:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
متاسفم امیدوارم که خدابه همه بازماندگان صبر عنایت کنه
United States of America
mehrshad
۱۷:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
سلام من هم از طرف همه لر زبانهای ایران به شما مردم صبور آذری تسلیت میگم یزدان پاک به همه شما عزیزان صبرعنایت کند و برای کسانی که در بین ما نیستند طلب امرزش میکنیم.
United States of America
mehrshad
۱۷:۴۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
سلام من هم از طرف همه لر زبانهای ایران به شما مردم صبور آذری تسلیت میگم یزدان پاک به همه شما عزیزان صبرعنایت کند و برای کسانی که در بین ما نیستند طلب امرزش میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۱۵:۵۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
خدا رحمتشان کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
سلام
من تو اهر دوستانی دارم که با هاشون هر لحظه تو تماسم به گفته اونا تا الان 135 تا پس لرزه اومد و300 تا مرده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
خوشبختانه این آماری که دوستتون گفته اشتباهه.آمار هموطنای عزیزمون که تو اهر جونشون رو از دست دادن خیلی کمتره حدودا 50-60 نفر. آمار کشته های ورزقان و هریس بالاس. اونام مربوط به روستاهاشونه.
البته جا داره از دولت محترم تشکر بکنم.خونه هایی که در طرح مسکن مهر روستایی در روستاهای زلزله زده ساخته شده بودند جوون خیلی ها رو نجات داده.
Iran (Islamic Republic of)
pedram
۲۳:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
زلزله اردبیلوهم لرزاند سقف خونه ی ما ترک خرده
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۲۲:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
سلام زلزله به شهرستان بناب هم اومد و دوبار شدیدا لرزید و مردم به خیابان ها رفتند
Germany
حمید از رشت
۲۱:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
جدا متاسف شدیم امیدوارم که صبور باشیدچطور میتونیم کمک کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۸:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
زلزله در عجب شیر هم مردم را ترساند.این ها نشانه ای از عذاب الهی است ای هموطن بیایین با هم خوب و مهربان باشیم تا خداهم از ما راضی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۱۸:۱۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
از.کارخانجات.آب.معدنی.خواهش.میکنیم.چندروز.درصدی.از.آبمعدنیهاشون.رو.به.مناطق.زلزله.زده.که.آبشون.قطع.شده.اهدا.کنن....
Iran (Islamic Republic of)
alijoon
۱۷:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
اهر مرکز زمین لرزه بیش از 60 بار لرزیده
ترس به معنای واقعی
برامون دعا کنید و کمک هاتون رو بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
هم وطن آذربایجان تنهاست .....

بنر های حمایتی از زلزله زدگان آذربایجان

forum.hadiweb.ir/thread-147.html
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۱۶:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
متاسفم.هربار.این.سایتو.رفرش.میکنم.تعداد.کشته.شدگان.افزایش.پیدا.میکنه.امیدوارم.دیگه.آمارش.نره.بالا.برای.مسولین.بنیادمسکن.آذرباجان.شرقی.متاسفم.که.در.مقاوم.سازی.خانه.های.هموطنان.عزیزمون.در.روستاهای.این.استان.با.خطر.زلزله.زیاد.اونطور.که.باید.سریع.عمل.نکردن
Iran (Islamic Republic of)
منیر
۱۵:۵۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
من امروز ساعت 2ظهر متوجه شدم چه اتفاق وحشتناکی افتاده و واقعا افسوس خوردم وتعجبم از این بود که دیشب پدرم وهمسرم پای تلویزیون احیا گرفتن ومتوجه نشدن واقعا متاسفم(انشالله سر خودشون وعزیزانشون بیاد تا بلکه عمق فاجعه رو درک کنن)
من از اینجا به همه هموطنان عزیزم تسلیت عرض میکنم خدا صبر بزرگی انشالله بهتون بده وامرزش برای اون عزیزان از دست رفته از خدا مسئلت دارم
منیر هستم از مشهد
United States of America
محمد حسین
۱۵:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
شهرستان خوی هم 2 با لرزید و همه رو ترسوند
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۵:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
شما نوشتین 1000 نفر کشته شدن حالا زدین 250 لطفا جواب ما رو بدین ما الان تو سایتها و شبکه های اینترنتی خبر کشته شدن 1000 نفرو پخش کردیم چی شد که آمارتون کمتر شد به صلاح نبود پخش شه یا قضیه چیزه دیگه ایه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اسا
۱۴:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
سلام منم اذری هستم اولین بارم بود که زلزله رو دیدم خیلی ترسیدم خدا کمک کنه به مردمی که اسیب دیدن خانوادشونو از دست دادن خیلی دردناک با اینکه برا ما 4 ریشتر اومد ولی من از ترس گریه کردم تو رو خدا اگه میتونین برین تو حلال اهمر خون بدین
Germany
یه منتقد یا هر چی که فک کنی
۱۴:۴۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
خدا به داد همه برسه به خصوص صدا و سیما که قوربونش برم انگار خبر نداره زلزله شده با این اطلاع راسانیه با حالش خارجی بهتر از اینا نشون دادن
Iran (Islamic Republic of)
مهیار ازبناب
۱۴:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
با عرض تسلیت به همه ی مردم داغ دیده ومصیبت زده
من از یه منبع آگاه اطلاع دارم که شهر های زلزله زده بیشتر از130بار پس لرزه داشتن.
حالا یه سوال:تو بناب که دوبار زلزله احساس شد گفتن دوبار نماز آیت باید و باید بخونیم حالا با این 130بار پس لرزه باید چیکار کرد؟؟؟هر بار که پس لرزه یا زلزله میاد باید خونده بشه؟:-(
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
نه برای پس لرزه نمازآیات نمی خونن.
ما در واقع دو تا زلزله داشتیم یکی در اهر 6.2 ریشتر و زلزله ورزقان 6 ریشتر بقیه پس لرزه بوده. پس در صورتی که دو یا چند زلزله رو احساس کردیم دو تا نماز آیات بخونیم کافیه.
البته این نظر مرجع تقلید من بود شمام به نظر مراجع تقلید خودتون رجوع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مستانه
۱۴:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
سلام براي همه بازماندگان زلزله تسليت عرض ميكنم خدا اذربايجان و براي همه شيرين زبوناش از بلا حفظ كنه فك ميكنم زنجانم لرزونده
Germany
حمید از رشت
۱۳:۵۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
جدا متاسف شدیم امیدوارم که صبور باشیدچطور میتونیم کمک کنیم؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
اشک امونم نمیده کاش میشد بریم کمکشون ...
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
اهم اخبار امروز شبکه خبر :
کشته و مجروح شدن 40 نفر از نیروهای ناتو در افغانستان
کشته شدن 85 نفر در سیل فیلیپین
کشته شدن سه کودک در درگیریهای حمص
کشته شدن 3 نفر در آتش سوزی جنگلهای ایتالیا
مفقود شدن 4 نفر در طوفان در چین
ودیگر هیچ .... ؟!
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
شما اولین رسانه بودین که خبر زلزله را اعلام نمودید دستتان درد نکند خدا پشت و پناهتان باشد خاک عالم بر سر این صداو
سیما تبریز که از همه دیرتر و خیلی مختصر اطلاع رسانی کرد البته به قول خودشان
Germany
سینا
۱۳:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
مرند 5بار لرزید زهرترک شدیم.شب رو هم همه بیرون بودیم.تلفن ها هم که هیچ.فقط اینترنت کارسازه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
کجا مرند 5 بار لرزید؟
تو مرند فقط سه بار زلزله احساس شد.تلفن های ثابت هم مشکلی نداشت.فقط تلفن همراه اختلال داشت.
Iran (Islamic Republic of)
قزل
۱۳:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
ما مردم بندر ترکمن از حادثه پیش امده در اذربایجان شدیدا متاثر شدیم انشاالله کمترین تلفات رو داشته باشه. و به مردم داغدیده تسلیت می گویم. ( ایلداش دوغانیم , الله سیزلره صبر و قوت برسین.)
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۳:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
به كليه بازماندگان زلزله تسليت عرض مينمايد.
Iran (Islamic Republic of)
جاویدجعفری بیدختی
۱۳:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
امیدوارم خداوندبافضلش باتمام انسان هارفتارکندنه باعدلش.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
من هم تسلیت میگم به همه هموطنان آذری زبان خودم که تو شهرشون خدمت وظیفه عمومی خودمو گزروندم.
Germany
يك عبد خاكي
۱۲:۴۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
الا بذكرالله تطمئن القلوب- عزيزان از اين امتحان نترسيد چونكه ترس برادر مرگ است خدارا در هر زمان و مكان به ياد داشته باشيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
تسلیت و اظهار تاسف به مردم داغ دیده این حادثه دلخراش.
خدا به مشهد ما رهم کنه که چندین ساله زلزله نیومده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
از دوستان می خام که همه دعا کنیم . خیلی وحشتناک بود . لطفا درک کنین
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا کوزه گر
۱۱:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
با سلام . هموطنان عزیز آذری زبان . بنده اهل بروجرد هستم . برای همه ی کشته شدگان طلب مغفرت و آمرزش می کنم . خونسرد باشید در سال 85 زلزله 6.1ریشتری شهرستان بروجرد را به مدت 60ثانیه لرزاند آن هم در هنگام اذان صبح که خیلی ها خواب بودند . پس لرزه ها امری طبیعی هست و ممکنه صد ها بار در طی چندین ماه تکرار بشه . فقط باید توجه داشته باشید که در زیر دیوار شسکته و ترک برداشته قرار نگیرید . اگر این کار را بکنید هیچ خطر دیگری پس لرزه نخواهد داشت . برای همه ی شما آذری های دوست داشتنی آرزوی سلامتی . و بهبودی مجروحان را از خداوند یکتا خواستارم . و به خانواده های کشته شدگان تسلیت عرض می نمایم . در پناه خدا . خونسردی . خود را حتما حفظ کنید و به دیگران دلداری بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
پس لرزه ها خودشون شدیدن ، تو 1 روز نزدیک به 100 تا پس لرزه اومده
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۱:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
این فاجعه دردناک وجانسوز را به تمام آذری های عزیز تسلیت میگم
Germany
علي
۱۱:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
با عرض تسليت به بازماندگان زلزله ديروز اميدوارم هميشه به خدا توكل كنيد و خدا رو از يادتون نبريد نه در اين روزها بلكه در تمام طول زندگيتان.انشالله اين پس لرزه ها تموم ميشه و مردم به زندگيه عاديشون برميگردن.خدا پشت و پناه هممون.
Iran (Islamic Republic of)
وحيد ناجي
۱۱:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
تسليت ميگم به تمام خانواده هاي داغدار زلزله زده. واقعاً زلزله وحشتناكي بود. صداي زلزله بيشتر از خود تكانهايي كه ميداد باعث ترش من شد. من احساس مي كردم زمين زير پام دهان باز كرده. ديشب ساعت 2:55 زلزله شديد ديگه اي هم اومد . ما خودمون داخل خانه خوابيده بوديم كه خونه مثل گهواره دوباره تكون خورد. از تمام كسائي كه اين مطلب رو ميخونن خواهش ميكنم كمك هاي خودشون رو از مردم شريف قره داغ دريغ نكنن. اقلام مورد نياز ( چادر، پتو، كنسرو،نان خشك،)
Iran (Islamic Republic of)
ashkan
۱۱:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
زمین لرزه در تبریز به قدری شدید بود که تمام وسایل منزل را از جای خود تکان داده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
جدا؟خوبه من خودم تبریز بودما؟
بله شدید بود ولی وسایل منزل از جاشون تکون نخوردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
التماس دعا.........
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۵۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
اینا که چیزی نیست قدرت زلزله میاندوآب 8.2بود!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید از زنجان
۰۹:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
زلزله بدی بود من از زنجان با خانوادههای کشته شدگان احساس هم دردی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
آذي
۰۸:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
تسليت ميگم به بازماندگان اين فاجعه دردناك...و تسليت ميگم به مردم ايران بابت صدا و سيمايي كه داريم كه اينقدر جان ملتش براش پشيزي ارزش نداشت كه اين خبر را درست اطلاع رساني كنه...
Iran (Islamic Republic of)
mani
۰۸:۴۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
عرض تسلیت برای تمام بازماندگان زلزله اذربایجان شرقی
Iran (Islamic Republic of)
سيامك
۰۷:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
شهر مرگنلر دو بار لرزيد خدا را شكر خسارت وتلفات نداشت خدايا شكرت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
شکر...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۶:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
از روستای چهرق کسی خبر دارد
Iran (Islamic Republic of)
آیلار و مینا
۰۶:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
وااای از ترس نمیتونم بخوابم.لان ساعت ۷ صبح هنوز نخوابیدم با دختر داییم چشامونو دوختیم به لوستر...
Iran (Islamic Republic of)
همدرد
۰۶:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
اسکو را 2 بار لرزاند.
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۰۵:۵۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
من اولین باری بود که دیدم اونم دوبار بناب وروستا های اطرافش لرزید
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۵:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
معلوم نیست توی این تلویزیون ایران کیا دارند کار می کنند 180 نفر از هموطنانشان کشته شدند شبکه خبر فقط عکسهای زلزله را با آهنگ آرام بخش پخش می کند. بقیه شبکه ها هم که انگار رفتند احیا شب قدر
Iran (Islamic Republic of)
علی شیرازی
۰۵:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
خدا همشون رو بیامرزه..................اللهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
الهی آمین
Poland
Mahsa shahamat
۰۵:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
خدا به هممون رحم كنه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیلی
۰۵:۰۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
4.2 ریشتر آخرین زلزله
65 km NE Tabriz (pop 1,424,641 ; local time 02:30:18.2 2012-08-12)
17 km W Ahar (pop 94,348 ; local time 02:30:18.2 2012-08-12)
Iran (Islamic Republic of)
صفر
۰۵:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
از همتون میخوام در این شب عزیز قدر برای نجات حادثه دیدگان این زلزله دعا کنید از روستای ما تاکنون 4 نفر به رحمت خدا رفته اند.دعا کنید فقط دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
هموطن عزیز من از مشهد هستم و حتما امروز به حرم می رم... خیلیا تو مشهد هستن که می خوان به حرم برن... حتما واسه هموطنای آذری عزیزمون دعا می کنیم ... علی یارتون
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۵:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
سلام
درگذشت عزیزانمون روتوشهرستان اهرودیگرشهرستان هاتسلیت میگویم.
ان شاءالله خدابه همه بازماندگانشان صبردهد.
باشکر
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۴:۳۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
پس لرزه 4.8 ریشتری ساعت 2:54 دوباره مردم را به بیرون کشاند !
Switzerland
azin
۰۳:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
ارومیه باز لرزید ساعت 2:54 اینا
Iran (Islamic Republic of)
بهداد
۰۳:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
الان ارومیه باز اومد.خدا رحم کنه
Germany
محمد از مرند
۰۳:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
مرند 2 بار اساسی لرزید و چند بارم پس لرزه داشت.من که خیلی ترسیدم.الان همه تو پارکو و فضای سبز هستن و مردم مرند ترجیح میدن امشبو بیرون بخوابن...الله اعلم.
Switzerland
azin
۰۳:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
ارومیه باز لرزید ساعت 2:54 اینا
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۰۳:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
زلزله اصلی تو اهر و ورزقان بوده اونوقت شما تیتر زدی زلزله اردبیل !!! واقعا از شما بعیده!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد تقي
۱۴:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
خب راس مي گه بنده خدا.........رسيدگيشود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۳:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
چه ادم های پستی دیده می شن در حالی که همه متاثر از این مصیبت وارده به هموطنان خود می باشند بعضی ها پیام میزارن که کیف داشت
واقعا شرم می کنم بگم اینها هم انسانند
Iran (Islamic Republic of)
اکبر ازاندیشه
۰۳:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
ایشالاکه خداتواین ماه عزیز به همه بازماندگان صبرجمیل بده.اذربایجان دیاریندا الاه بندلرین حفظ السین
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۵۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
الان دوباره لرزیدیم
Germany
محمد از مرند
۰۲:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
مرند 2 بار اساسی لرزید و چند بارم پس لرزه داشت.من که خیلی ترسیدم.الان همه تو پارکو و فضای سبز هستن و مردم مرند ترجیح میدن امشبو بیرون بخوابن...الله اعلم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهارک
۰۲:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
سلام رشت هم امروز حدود 6 ثانیه لرزید
خدایا به فریادشان برس امشب باید تا صبح دعا خوند برای اونایی که امشب از دست رفتن و برای کسانی که نجات یافتند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۲:۳۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
خدا به مجروحان کمک کنه ارومیه هم 2بار لرزید
United Arab Emirates
Saeid
۰۲:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
خدا
به احترامه اين شبا خودش كمك كنه
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۰۲:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
زلزله گوگان رو هم لرزوند اونم دو بار همه تلو تلو رفتیم بیرون. البته من خواب بودم اما از تکونهای ناگهانی یهو بیدار شدم و پریدم بیرون. خدا بخیر کنه. خدا از سر تقصیرات همهمون بگذره.
Iran (Islamic Republic of)
از اردبیل محمدزاده
۰۲:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
3 بار در اردبیل لرزید
United States of America
مسعود از گوگان
۰۲:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
گوگان هم چن باری لرزید همه از خونه ها زدن بیرون - خدا کمک حال همه باشه تو این شب عزیز
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قزوینی
۰۲:۰۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
سلام
من تا حالا اینقدر به مرگ نزدیک نشده بودم یه سوال داشتم آیا باید یه همچین اتفاقی بیفته که ما یاد خدا بیفتیم باز خدا پیغام داد که بنده ئ من حساب کتاب نزدیکه سعی کن اونارو صافشون کنی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
bahar
۰۲:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
salam emrooz saat 4:50 daghighe rasht ham be modate 6 saniye larzid
khodaya be faryade hamvatanaye man beres
emshab shabe sakhtiye az fekre darde hamvatanam khab be cheshmam nemiad
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
شد 40 پس لرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
شهر خوي هم لرزيد.
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۰۱:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
زلزله گوگان رو هم لرزوند اونم دو بار همه تلو تلو رفتیم بیرون. البته من خواب بودم اما از تکونهای ناگهانی یهو بیدار شدم و پریدم بیرون. خدا بخیر کنه. خدا از سر تقصیرات همهمون بگذره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
امروز تو تبریز دوبار شدید لرزید امروز توپارک میخوابیم خبری از خاله من نیست دعا کنید هیچی براش اتفاق نیوفته خیلی براش نگرانیم
Iran (Islamic Republic of)
از مشهد
۱۲:۱۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
انشالله که سالم هستن...
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۰۱:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
زلزله گوگان رو هم لرزوند اونم دو بار همه تلو تلو رفتیم بیرون. البته من خواب بودم اما از تکونهای ناگهانی یهو بیدار شدم و پریدم بیرون. خدا بخیر کنه. خدا از سر تقصیرات همهمون بگذره.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mahdi
۰۱:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
سلام امروز زلزله 2بار شهرستان خوی را هم لرزاند
United States of America
سیدسجاداکبری نسب
۰۱:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
خداوندا در این شب عزیز تمام گناهان کشته شدگان در این حادثه را ببخش و بیامرز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
از همه مسئولين و نيروهاي امدادي و انتظامي ميخواهيم سريعا به كمك مردم حادثه ديده بشتابند ... شايد افرادي زنده زير آوار انتظار در انتظار كمك باشند ...
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۰۱:۱۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
در عجب شیر خیلی وحشتناک روی داد همه بیرون بودند.خداوندا به همه بازماندگان صبر عنایت فرما و مجروحان را شفا و کمک کن پس لرزه ای نیاید به حق این شبهای عزیز.آمین
Denmark
kamran
۰۱:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
Salmas hal be larzesh dar amad
Canada
niloofar
۰۱:۴۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
zelzele omad alaaaaan?!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سراجی
۰۱:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
خدا در این شب عزیز رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
سراجی
۰۰:۳۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
تسلیت برای تمام بازماندگان
Iran (Islamic Republic of)
سیدسجاداکبری نسب
۰۰:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
زلزله نشانه عذاب الهی است مردم بیشتر به نماز و واجبات اهمیت بدهند
Iran (Islamic Republic of)
shaida
۰۰:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
تبریز خیلی وحشت ناک بود من که تا حالا تو این 25 سال همجین زلزاه ای ندیده بودم هم خیلی شدید بود هم طولانی خدا به حق این شب ها رحم کنه به هممون
United States of America
مهناز از گوگان
۰۰:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
ما که گوگان 3بار لرزه رو احساس کردیم
Germany
لیلااز مراغه
۲۲:۱۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
تو مراغه هم زمین لرزه احساس شد
Iran (Islamic Republic of)
تبریز
۲۲:۰۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
تبریز ساعت 16:53 و 17:04 2 بار شدید اومد (6.2 و 6 ریشتر) که خونه ها مثل کشتی تکون می خوردند. 2 تا هم بسیار آروم و کوتاه حوالی ساعت 19 تا 20 اومد. خدا به خیر کنه. حالا که ساعت 10 شده دیگه خبری نیست فعلا...
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
سلام امروز مرندم لرزید خیلی وحشتناک بود ما تو کلاس بودیم همه فرار کردیم تو خیابون
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۲۱:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
تسلیت.برای.تمام.بازماندگان.زمین.لرزه.اهر.من.خیلی.ترسیدم.و.وحشت.دارم.ازینکه.شاید.شب.دوباره.بلرزه
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
میشه یکی بگه تبریز زلزله شدید بوده یا نـــه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
خلیل از تبریز
۲۱:۲۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
بنام خذا
سرنوشت همه دست خداست...در اسکو فردی که از زلزله فرار کرده بوذ زیر ماشین رفت....در اعمال خود تجدید نظر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۲۱:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
تسلیت.برای.تمام.بازماندگان.زمین.لرزه.اهر.من.خیلی.ترسیدم.و.وحشت.دارم.ازینکه.شاید.شب.دوباره.بلرزه
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
میشه یکی بگه تبریز زلزله شدید بوده یا نـــه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رز
۰۸:۰۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
are 6/2 bud hame az tars too khiyabuna rikhtan be khunashun nemiran
United States of America
مبین
۲۱:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
خدا به مردم شمال شرق ایران صبر بده.این شااله تلفات بیشتر از این نشه!!
:((
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
انشا الله... خدا به آذریان عزیز کشور عزیزمون صبر بده...
۱۲