وزیر بهداشت عنوان کرد:

بیشتر مشکل آسیب دیدگان زلزله دفن کردن اموات است/احتمال بروز بیماری در مناطق آسيب ديده

وزیر بهداشت گفت: تمام امکانات پزشکی و دارویی در مناطق زلزله زده موجود است و بیشتر مشکلات آن ها امواتی هستند که روی زمین مانده اند.

دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت و در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به استقرار اکپیپ های امداد رسانی و فراهم کردن چادر و مواد غذایی مردم این مناطق هنوز به غذا ، چادر و آب آشامیدنی نیاز دارند.

وی با اشاره به این که از نظر رسیدگی به مصدومین در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و همه آنها به بیمارستان منتقل شده اند گفت : بیشتر مشکلات افراد  آسیب دیده امواتشان است که روی زمین مانده و باید هر چه سریعتر کارهای مربوط به دفن عزیزانشان تسریع پیدا کند.

دستجردی عنوان کرد:رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز متقبل شده اند که علاوه بر بیمارستان صحرایی اصلی در هر روستا یک چادری را به صورت یک درمانگاه ایجاد کنند و یک سری داروهای اولیه به خصوص مسکن ها درآنجا قرار گیرد و کمک های اولیه را به مردم آسیب دیده بدهد تا مردم راه های طولانی را برای گرفتن کمک های اولیه طی نکنند.

وی خاطر نشان کرد: تمام بیمارستان ها از نظر دارو، تجهیزات پزشکی و پزشکان متخصص هیچ نوع کمبودی ندارند.

*** به علت قطع آب آشاميدني احتمال بروز بيماري تشديد شده است

معاون درمان وزیر بهداشت که به همراه وزیر بهداشت مشغول بازدید از مناطق زلزله‌زده است از تخریب ۸۰ درصد روستاهای زلزله‌زده و تخریب و تخلیه بیمارستان‌های اهر و هریس خبر داد و گفت: به‌علت قطع آب آشامیدنی منطقه، احتمال بروز بیماری وجود دارد.




حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در بازدیدی که به‌همراه وزیر بهداشت از منطقه زلزله زده استان آذربایجان شرقی داشتیم مشاهده کردیم که مسئولان محلی تقریباً همه اقدامات اولیه برای نجات مصدومان و تخلیه اجساد را  انجام داده‌اند.

وی گفت:‌ متأسفانه بیمارستانهای شهرهای اهر و هریس تخریب شده است البته تخریب بیمارستانها خیلی زیاد نیست اما چون بیم ریزش آوار، آسیب دیدگی و بروز حوادث بعدی وجود داشت این بیمارستانها تخلیه شدند و کار درمان و نجات مصدومان بیشتر در بیمارستان شهرهای اطراف به خصوص تبریز انجام شد البته یک بیمارستان صحرایی نیز در ورزقان که بیمارستان ندارد بر پا شده است./ع

برچسب ها: زلزله ، اموات ، بهداشت ، دستجردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار