اخبار ویژه روزنامه های صبح 5شنبه؛

بازهم سر كوچه آقاي مرگ موش در بروكسل آش مي دهند؟!/انتقاد از بی عدالتی رسانه ای دولت/فرمانده ربایندگان زائران ایرانی کیست؟

خودداری از پذیرش هدیه پولی رئیس‌جمهور، وبلاگ نویس حامی احمدی نژاد آزاد شد، ممنوعیت نفرین به یهودیان در نماز جمعه سعودی ها و اجازه علما به نفرین شیعیان، طرح های ریاست جمهوری و هیات دولت بیشتر مورد انتقاد می باشندجلوگیری از افشای حقایق هولوکاست و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های 5شنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز 5شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:
 

روزنامه کیهان:

بازهم سر كوچه آقاي مرگ موش در بروكسل آش مي دهند؟!

عضو بروكسل نشين حزب مشاركت براي جبران شكست هاي افراطيون به نظرسنجي سايت نيمه تعطيل جرس در لندن متوسل شد.

رجب مزروعي كه مدتي است به گروه مديريت سايت جرس پيوسته، مدعي شده 12890 نفر از نظرسنجي جرس درباره چشم انداز جنبش سبز شركت كرده اند. صرف نظر از اين كه آيا اصل آن رقم صحت دارد يا نه و در صورت صحت، چند درصد آن رفقاي آقاي مزروعي در خارج كشور بوده اند، مزروعي نتيجه همين توليد جرس را به 75 ميليون تعميم داده و به روش كاملا علمي! نتيجه گرفته كه « 5/48 ميليون نفر معتقدند جنبش سبز در كوتاه مدت يا ميان مدت و بلندمدت موفق خواهد شد»! اين نتيجه گيري و تعميم نبوع آميز در حالي انجام گرفته كه مزروعي اذعان مي دارد «هر چند تعداد شركت كننده ها در اين نظرسنجي قابل توجه مي باشد اما نمي توان آن را جامعه آماري مطلوب براي تعميم دهي نتيجه بدست آمده به جامعه ايران قلمداد كرد چرا كه بر پايه انتشار اخير نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 90، ضريب نفوذ اينترنت نسبت به كل جمعيت در ايران 15 درصد و براي جمعيت بالاي 15 سال حدود 30 درصد مي باشد، و بخشي از پاسخگويان به نظرسنجي جرس نيز كاربراني هستند كه در خارج از كشور بسر مي برند.»

به نظر مي رسد نمابر ادعاي آقاي مزروعي، با استثنا كردن كودكان و نوجوانان، همه ايراني ها معتقدند فتنه سبز موفق مي شود! و احتمالا نشانه روشنش هم خوش نشيني آقاي مزروعي و رفقاي ورشكسته به تقصير وي در بروكسل و لندن و پاريس و واشنگتن و نيويورك است.

آقاي مرگ موش مجلس ششم همچنين توضيح نداده كه اگر فتنه گران 48 ميليون نفر - رقم كل جمعيت بالغ كشور- حامي و سرباز دارند، پس چرا در فتنه سال 88 به مرور آب رفتند تا آنجا كه انگشت نما شدن آنها از روز 16 آذر و 6دي (حرمت شكني عاشورا)، و 22بهمن 88 (سناريوي مضحك اسب تروا) آشكار شد و در سالهاي بعدي نيز فراخوان هاي آنان مورد بي اعتنايي مطلق مردم متديني قرار گرفت كه تعيين كرده بودند مسئله آشوب طلبان و فتنه گران، معارضه با اصل اسلام و ايران به نيابت از دشمنان است.

نظرسازي آميخته با نبوغ رجب مزروعي يادآور انتخابات رياست جمهوري سال 84 و فشار شديد حزب مشاركت به كروبي براي انصراف از نامزدي به نفع نامزد اين حزب است. مهدي كروبي بعدها فاش كرد مشاركتي ها گفته بودند كه طبق نظرسنجي ها او هيچ رأيي ندارد و بر عكس، مصطفي معين در همان مرحله اول با 30 ميليون رأي برنده مي شود!! كروبي آن هنگام گفت دوستان سركوچه خودشان نظر مي گيرند و اسم آن را نظرسنجي از ملت مي گذارند!

تندروهاي مشاركت با توهم مهم بودن به خيانت تحصن و شلوغ بازي در مجلس ششم دامن زدند تا ضمن فشار به نظام و تعطيل كردن انتخابات مجلس هفتم، كفه فشارهاي دشمن را در چالش هسته اي كه آن سالها تازه آغاز شده سنگين تر كنند اما برخلاف برآورد آنان، افكارعمومي با بي اعتنايي و تمسخر با بست نشين ها مواجه شدند.

جواب گنجي به سبزهاي حامي القاعده در سوريه

هيچ كس باور نمي كند كه آمريكا و عربستان و قطر و اسرائيل به واسطه حمايت از گروه جنايتكار القاعده، دنبال دموكراتيزه كردن سوريه و منطقه است.

اكبر گنجي كه سالها نقش تروريستي مشابهي را با القاعده در ايران و در نشريات اصلاح طلب ايفا كرده، ضمن انتشار تحليل فوق در گويانيوز نوشت: گسيل القاعده به افغانستان از زمان كارتر شروع شد و در زمان رياست جمهوري ريگان ادامه يافت. هر دو حزب دموكرات و جمهوري خواه در اين پروژه مشاركت داشتند. آمريكا با كمك دستگاه اطلاعاتي و ارتش پاكستان و وهابيت سعودي، القاعده را در افغانستان مجهز كرد. تا اينجاي كار القاعده و طالبان خوب بودند اما در ماجراي 11سپتامبر تبديل به تروريست بد شدند.

وي مي افزايد: ترور مقامات سياسي و نظامي يمن توسط القاعده تروريستي قلمداد شده و آنان به وسيله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا مجازات مي شوند، اما ترور مقامات سياسي و نظامي سوريه به طور ضمني تاييد مي گردد و دولت آمريكا مي گويد كه اين نوع عمليات نشان مي دهد كه بشار اسد بايد برود. كمك هاي تسليحاتي و مالي عربستان سعودي، قطر و تركيه به مخالفان رژيم سوريه روشن است. وزارت امور خارجه آمريكا گفته كه 25 ميليون دلار به گروه هاي مخالف سوريه كمك كرده و مي كند. به گزارش CNN اوباما از چند ماه پيش به سازمان CIA و ديگر نهادهاي اطلاعاتي آمريكا دستور داده كه به اپوزيسيون سوريه كمك كنند. دولت آمريكا همچنين به شهروندان خود اجازه داد تا به «ارتش آزاد سوريه» كمك هاي مالي و تداركاتي ارسال كنند. آمريكا و عربستان و تركيه و امارات و قطر، به همين گروه القاعده كه مرتكب انواع جنايات جنگي و جنايت عليه بشريت شده انواع كمك ها را مي كنند. آنها برخورد يك بام و دو هوا با اين گروه جنايتكار دارند.

وي با بيان اينكه آمريكا پروژه اي مشابه افغانستان را در سوريه پي مي گيرد، نوشت: «آمريكا مايل به تجزيه كشورهايي نظير تركيه، عراق، سوريه و ايران است. هيچ كس باور نخواهد كرد كه عربستان و قطر و امارات و اسرائيل، دنبال دموكراتيزه كردن منطقه هستند. آنها دنبال انحراف بهار عربي هستند.»

يادآور مي شود برخي دست اندركاران فتنه سبز در داخل و خارج كشور كه ارتباطات گسترده اي با رژيم هايي نظير سعودي دارند، با سكوت تاييدآميز عليه جنايات رژيم هاي خودكامه عليه ملت مسلمان بحرين و يمن و عربستان، موضوع سوريه را برجسته كرده و چنين القا كردند كه ماجراي سوريه، حركت مردم براي دموكراسي است!!

كديور: جنبش سبز و اسرائيل در مقابله با ايران اتفاق نظر دارند

مديرسايت نيمه تعطيل حلقه لندن مي گويد بايد از اختلافات اصولگرايان نهايت استفاده را كرد.

محسن كديور در گفت وگو با سايت بامداد خبر گفت: ما امروز بايد از تضادهايي كه بين اصولگرايان است به نحو بهينه استفاده كنيم. افرادي هستند در ميانه؛ امثال آقاي هاشمي رفسنجاني كه در مجموع تواني دارند و بايد از توان آن ها هم به نفع جنبش سود برد. اصلاح طلبان كه نيروي قابل توجهي هستند و در مجموع به نفع دموكراسي خواهي پيش مي روند و ياور جنبش سبز هستند.

وي درباره تقابل ايجاد شده ميان دو گروه موسوم به اصلاح طلبان و سبز گفت: بين اينها تفاوت خط مشي هست اما تقابل و جدايي نيست. آقاي خاتمي يكي از سرمايه هاي ماست. توان و سليقه و ضعف هاي او هم مشخص است. علي رغم تفاوت روش و برخي انتقادات جدي به ايشان، نمي توانيم منكر حمايت هاي وي از روند جنبش سبز باشيم. منتها ايشان را بايد در حدي كه هست، با محدوديت ها و سلائق ويژه اش در نظر داشت. از توانش همان گونه كه هست به نفع جنبش استفاده كرد. قرار نيست همه مثل هم باشيم.

كديور درباره شعار نه غزه نه لبنان فتنه گران در سال 88 گفت: من به لحاظ نظري اين شعار را نادرست مي دانسته و مي دانم. در اينجا دو مطلب با هم خلط شده است. اول اينكه چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است... مطلب دوم محكوم كردن آرمان فلسطين و دفاع ضمني از اسرائيل است، به اين توجيه كه دفاع از مبارزات مردم مظلوم فلسطين كاري عبث و به تعويق انداختن صلح خاورميانه است. چون ما با جمهوري اسلامي مخالفيم، اسرائيل هم با آن مخالف است، پس ما و اسرائيل در جبهه مشتركي هستيم و نبايد عليه هم سنگر خود سخني بگوييم. اين تحليل نادرست، خلاف واقع، خلاف اخلاق و خلاف منافع ملي ايران است.

عضو تيم از هم گسيخته مهاجراني در حلقه لندن همچنين مدعي شد «در تفكر ايدئولوژيك، منافع ملي اولويت ندارد»، كديور خواستار دموكراسي سكولار شد.

اظهارات كديور در حالي است كه شيمون پرز و نتانياهو بارها در بحبوحه فتنه اعلام كردند سبزها به نيابت از اسرائيل با ايران مي جنگند و سرمايه بزرگ اين رژيم محسوب مي شوند. با اين وصف كديور و دوستانش بايد توضيح بدهند كه چرا عملكرد آنها عينا با منافع رژيم اشغالگر و جنايتكار صهيونيست منطبق شده بود؟ و اگر دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطين را مورد تخطئه قرار مي دهند، درباره نوكري علني رژيم صهيونيستي چه بايد گفت؟ همچنين طرح ادعاي «چراغي كه به خانه رواست...» از چند لحاظ غلط است. اول اينكه علت هاي مبارزه منطقه نظير مردم فلسطين و حزب الله لبنان، جور ما را در مقابله با افزون طلبي و تعديگري صهيونيسم بين الملل مي كشند و در واقع مبارزه آنها منطبق با منافع ملي ما هم هست. ثانيا منطق پيامبر اسلام(ص) و اميرمومنان(ع) منطق دفاع از مظلوم در برابر ظالم است و بايد ديد امثال آقاي كديور بر مبناي كدام دستگاه استنتاج و استدلال ارزيابي مي كنند كه خروجي تحليلي و قضاوت آنها به نفع جباران و مستكبران و اشغالگران تمام مي شود؟!

كديور از جمله كساني بود كه به خاطر نفاق و التقاط مذهبي جوايزي را از آمريكايي ها دريافت كرد.

اسكان 250 هزار يهودي در بيت المقدس

روزنامه القدس العربي نسبت به گسترش يهودي سازي بيت المقدس هشدار داد.

رشاد ابوشاور تحليلگر اين روزنامه نوشت: ناله هاي بيت المقدس اين روزها بلند است. آخرين مورد از اقدامات صهيونيست ها در بيت المقدس تلاش براي يهودي سازي آن است.

به گزارش العالم، ابوشاور مي نويسد: بيستم ماه ژوئيه گذشته زاهي وهبه شاعر و فعال رسانه اي با موسي ابوغربيه و يونس عموري از مسئولان تشكيلات خودگردان در زمينه پيگيري پرونده قدس گفت وگويي ترتيب داده بود. اين دو شخصيت فلسطيني در اين ديدار اطلاعات بسيار تكان دهنده اي درباره بيت المقدس و توطئه هاي رژيم صهيونيستي عليه اين شهر ارائه كردند.

القدس العربي يادآور شد: آنها اظهار داشتند كه شمار شهرك نشينان در بيت المقدس شرقي به 250 هزار يهودي رسيده است و با ادامه ساخت شهرك هاي بزرگ صهيونيست نشين و در صدر آنها شهرك معاليه ادوميم بر اين تعداد افزوده خواهد شد. مقامات رژيم صهيونيستي با هدف تثبيت شهرك هاي اطراف بيت المقدس و نفوذ به اين شهر، تصميم به ساخت هتل هاي پنج ستاره با هدف اسكان توريست هاي آمريكايي و اروپايي گرفته اند.

اين روزنامه مي نويسد: يهوديان تاكنون سه ميليارد دلار با هدف يهودي سازي بيت المقدس هزينه كرده اند و هر روز بر اين مبلغ افزوده شده است. اين در حالي است كه تعداد اندكي از ساكنان اصلي بيت المقدس در محلاتي باقي مانده اند كه يكي پس ديگري به اشغال كامل صهيونيست ها درمي آيند. به طوري كه روز به روز از حجم انساني و جغرافيايي اعراب در اين شهر مقدس كاسته مي شود.

القدس العربي مي افزايد: اين دو فعال در گفت وگو با زاهي وهبه به كمك هاي ساليانه مسكوفيچ ميلياردر صهيونيست اشاره كردند كه صاحب كافه هاي قمار در سراسر آمريكاست، و همه سود ساليانه اش را به طور مستقيم به سرزمين هاي اشغالي مي فرستد و آن را در راستاي توسعه شهرك هاي صهيونيست نشين هزينه مي كند. كار وي به جايي رسيده است كه هزينه ساخت يك شهرك صهيونيست نشين را به طور كامل به عهده گرفته است. اين در حالي است كه از اموال نفت حاميان حرمين شريفين(عربستان) مقدار قابل ذكري به سومين حرم و قبله اول مسلمانان و ملت فلسطين نمي رسد.

روزنامه تهران امروز:

بنیاد باران برنامه‌ای برای انتخابات 92 ندارد

مرتضی حاجی، وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی در پاسخ به این سوال که آیا خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شرکت می‌کند، اظهار داشت: خبر ندارم؛ سوال پرسیدن از من ممنوع است.

وزیر دولت خاتمی در پاسخ به اینکه شما از چه چیزی خبر دارید، تصریح کرد: من فقط از آنچه در روزنامه همشهری می‌نویسند، خبر دارم.

وی درباره برنامه‌های حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده نیز گفت: این مسئله را از اصلاح‌طلب‌ها بپرسید، من اصلاح‌طلب نیستم.

حاجی درباره برنامه بنیاد باران برای ریاست‌جمهوری آینده اظهار داشت: این بنیاد علمی است و تا جایی که بنده خبر دارم برنامه‌ای برای انتخابات ندارد البته من الان در بنیاد باران سمتی ندارم.

وزیر دولت خاتمی خاطرنشان کرد: در جریان برنامه‌های اصلاح‌طلبان نیستم. وی در واکنش به برخی اخبار مبنی بر نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوم.

شریعتمداری کاندیداي ریاست‌جمهوری می‌شود

جمعیت دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 با نامزدی آیت الله ری شهری وارد عرصه سیاسی کشور شده بود، در دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری‌ اعلام کرده است که با حمایت از محمد شریعتمداری یکی دیگر از اعضای هیات موسس خود به عرصه انتخابات 92 وارد می شود.

شریعتمداری که در دو دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی وزیر بازرگانی کابینه وی بوده است هم اکنون عضو شورای راهبردی روابط خارجه و عضو هیات امنای ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) با حکم مقام معظم رهبری است.

انتقاد از بی عدالتی رسانه ای دولت

در جریان دیدار برخی خبرنگاران رسانه های کشور با رئیس جمهور، دبیر سیاسی خبرگزاری مهر خطاب به رئیس جمهور گفت: موضوعي که به آن می پردازم عدالت رسانه‌ای است؛ دولت شما با شعار عدالت بر سر کار آمد اما حداقل در بعد عدالت رسانه ای نتوانستید به شعار خود عمل کنید.

وی گفت: آقای حیدری از شما به دلیل تعامل رسانه ای تشکر کرده است، البته حق هم دارند چون شما هر چند ماه یک بار با ایشان در رسانه ملی مصاحبه می کنید!

محمد خانی در ادامه افزود: از طرفی تقریبا همه رسانه های آمریکایی دو یا چند بار با شما مصاحبه کرده‌اند و این در حالی است که شما به‌جز یک بار مصاحبه با روزنامه دولتی ایران در همه این سالها پای گفت‌وگوی حتی یک رسانه داخلی هم ننشسته اید.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: انتقادات و سوال رسانه های داخلی از وجاهت و اعتبار کمتری نسبت به رسانه های خارجی برخوردار نیست و شاید بد نباشد که همین جا به همه رسانه های اصلی و معتبر کشور قول بدهید که گفت‌وگوهای اختصاصی با آنها در سال آخر دولت خود ترتیب دهید.

خودداری از پذیرش هدیه پولی رئیس‌جمهور

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون ویژه های خود نوشت: بعضي از روحانيون حوزه علميه قم از پذيرش پولي كه مركز خدمات حوزه‌هاي علميه به عنوان هديه رئيس‌جمهور به آنها، به حساب آنان واريز كرده است خودداري كردند.

حجت‌الاسلام‌الله مراد انصاري نيا در نامه‌اي كه به همين مناسبت خطاب به رئيس مركز خدمات حوزه علميه قم نوشته و تصوير آن را به روزنامه جمهوري اسلامي ارسال نموده آورده است: «با توجه به هتك حرمت علما و مراجع عاليقدر و سابقين انقلاب و ياران امام(ره) و بيت شريف حضرت امام در دوره آقاي احمدي‌نژاد... از پذيرش اين مبلغ خودداري مي‌نمايم... بهترين عيدي ما زماني است كه احترام بزرگان ديني و سابقين انقلاب و ياران امام دستخوش سليقه‌هاي جناحي نشود و با مديريت صحيح و سعه صدر و همدلي شاهد به بار نشستن نهالي باشيم كه به دست مبارك امام خميني غرس شده است...»مركز خدمات حوزه‌هاي علميه روز دوشنبه هفته جاري از طريق پيامك به روحانيون و طلاب قم خبر داد كه يكصد هزار تومان به حساب هر يك از آنان واريز شده و در پيام ديگري توضيح داد كه اين مبلغ هديه رئيس‌جمهور مي‌باشد.

نويسنده نامه پرسيده است: اگر اين مبلغ صد هزار تومان حق ماست چرا نام اشخاص را روي آن مي‌گذاريد؟

پیش‌بینی علیخانی از شعارهای انتخابات92

مشاور پارلمانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، بهبود وضعیت اقتصادی و روابط خارجی و ایجاد اعتماد در میان مردم را مهم‌ترین محور های گفتمان و شعار نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری آینده برشمرد.

قدرت الله علیخانی گفت: وضعیت اقتصادی، معیشتی، روابط خارجی، تعامل با دنیا و کشورهای دیگر و ایجاد اعتماد در میان مردم مهم‌ترین گفتمان و شعار نامزد های انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس هشتم شورای اسلامی در خصوص لزوم برنامه محوری و معرفی تیم اقتصادی از طرف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در ایران چون احزاب وجود ندارند یک نفر اتفاقی و شانسی رئیس جمهور می شود. وی افزود: مشکلی که بخشی از مردم ما مخصوصا در روستاها پیدا کرده‌اند مسائل مادی است به طوري كه هر نامزدی که وعده بیشتری مثلا وعده پول می دهد رای می آورد و این امر موجب از بین رفتن ارزش‌ها می شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نامزدهای زیادی در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند که با وجود دادن وعده های مالی رای مورد نیاز را کسب نکردند، گفت: شما نباید اسم بیاورید.

روزنامه ملت ما:

وبلاگ نویس حامی احمدی نژاد آزاد شد

احمد شریعت، وبلاگ نویس حامی احمدی نژاد که مدیریت وبلاگ فیلتر شده «ندایی از درون را بر عهده داشت، پس از 18 روز بازداشت از زندان اوین آزادشد.

دادستانی تهران برای شریعت قرار وثیقه 100 میلیون تومانی صادر کرده بود که به دلیل ناتوانی مالی شریعت، منجر به بازداشت وی و انتقال به اوین شد. سایت شبکه ایران گزارش داده است که آزادی شریعت پس از ادای وثیقه توسط یکی از وبلاگ نویسان احمدی نژادی صورت گرفت.

گفتنی است محمود احمدی نژاد دو روز گذشته در مراسم روز خبرنگار از بازداشت وبلاگ نویسان حامی دولت و فیلترینگ سایت های آنها انتقاد کرده بود.

احمدی نژاد در عین حال گفته بود حامیانش باید تحمل سیلی خوردن داشته باشند.

برنامه دیدار احمدی نژاد و مرسی

روزنامه «واشنگتن تایمز» امریکا از برنامه دیدار محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران با محمد مرسی، همتای مصری خود در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل خبر داده است.

به نوشته این روزنامه، احمدی نژاد و مرسی در حاشیه این جلسه که ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد، با هم دیدار می کنند.

واشنگتن تایمز ادامه می دهد که «بان کی مون»، دبیرکل سازمان ملل، از این دو تن و همچنین باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا دعوت کرده در مراسم ناهار ویژه ای که در روز 25 سپتامبر، یعنی روز افتتاحیه اجلاس برگزار می شود، شرکت کنند.

روزنامه قدس:

سعودی‌ها:یهودیان را نفرین نکنید!

وزارت موسوم به امور اسلامی سعودی نفرین یهودیان و مسیحیان را در خطبه‌های جمعه و نمازهای جماعت ممنوع کرد.

وزیرسودانی: مرید امام‌ هستم

احمد بلال عثمان وزیر فرهنگ سودان گفت: من شخصا از مریدان امام خمینی (ره) هستم و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را آغاز جرقه بیداری اسلامی در منطقه می‌دانم.

مقاومت در برابر برگزاری مراسم افطار

حزب کارگزاران سازندگی در برابر برگزاری مراسم افطاری خاتمی مقاومت کرده و تاکنون مانع برگزاری آن شده است.حزب کارگزاران در صدد است محوریت انتخابات یازدهم را از مجمع روحانیون و خاتمی بگیرد.

فرمانده ربایندگان زائران ایرانی کیست؟

«عبدالناصر شامیر» که جوانکی از اهالی یک روستای نزدیک شهر «الرستن» در استان «حمص» است، با هماهنگی آمریکا و دولت ترکیه، فرماندهی عملیات آدم‌ربایی زائران ایرانی را بر عهده گرفته است.

من چقدر محبوبم!

یکی از نامزدهای ریاست جمهوری سفارش سه نظر سنجی سراسری را تا پایان سال داده است. این نظر سنجی با هدف میزان محبوبیت وی و رقبایش سفارش داده شده است.

روزنامه خراسان:

واکنش مديرکل امور سياسي و امنيتي دفتر رئيس جمهور به خبر روزنامه خراسان درباره واگذاري اختيارات احمدي نژاد

مديرکل امور سياسي و امنيتي دفتر رئيس جمهور در واکنش به انتشار خبر روزنامه خراسان درباره انتقال مسئوليت رئيس جمهور گفت: اين مسئله يک روال عادي براي تسهيل درامور کارهاي اجرايي است و پيش از اين نيز انجام مي شد.

مجيد اميدي شهرکي مديرکل امور سياسي و امنيتي دفتر رئيس جمهور درباره انتشار خبري درباره انتقال مسئوليت رئيس جمهور در مجامع، شوراها، هيئت هاي امنا، کارگروه ها، کميته ها، کميسيون ها و هيئت ها گفت: اين مسئله يک روال عادي براي تسهيل در امور کارهاي اجرايي است و پيش از اين نيز انجام مي شده است.

وي افزود: با توجه به تحريم ها تمرکز اصلي رئيس جمهور هم اکنون بر امور اقتصادي است. مديرکل امور سياسي و امنيتي دفتر رئيس جمهور ادامه داد: رئيس جمهور بخش اعظم وقت خود را براي مقابله با تحريم ها بر امور اقتصادي متمرکز کرده است.

اميدي شهرکي گفت: متأسفانه مدتي است که جرياني خاص در صدد القاي اين موضوع است که رئيس جمهور کارها را رها کرده است، اين در حالي است که ايشان هم اکنون بيش از پيش براي خدمت به مردم قدم برمي دارند. وي افزود: همه بايد به دولت کمک کنند تا در شرايط فعلي امکان خدمت گزاري بهتر به مردم براي دولت و وزيران فراهم شود.

روزنامه خراسان روز چهارشنبه در خبري در ستون «ويژه هاي خراسان» بدون ارائه هيچگونه تحليلي صرفا اعلام کرده بود: «بر اساس نامه اي که به تازگي از سوي هيئت دولت به تمامي وزيران و مسئولان ارشد دولتي ابلاغ شده، رئيس جمهور تمام اختيارات، وظايف و مسئوليت هاي خود در مجامع، شوراها، هيئت هاي امنا، کارگروه ها، کميته ها، کميسيون ها، هيئت ها و ساير عناوين مشابه را به وزير يا وزيران عضو اين جلسات، محول کرده است.

بر اساس اين نامه، تأييد يا امضاي صورت جلسات مربوطه نيز جزو اختيارات تفويضي خواهد بود.» لذا تحليل‌هاي ارائه شده درباره اين خبر ارتباطي به خراسان ندارد.

پي گيري ويژه مصوبات 28 اسفندي دولت

شنيده شده يک نهاد نظارتي پي گيري ويژه اي را براي مشخص شدن مقدار بودجه اي که هيئت دولت در جلسه 28 اسفندماه خود به دستگاه هاي مختلف اختصاص داده، در نظر گرفته است.

بنا بر پي گيري هاي اين نهاد، در اين جلسه که آخرين روز کاري سال گذشته محسوب مي شده، مصوبات مهمي چون تخصيص اعتبار جديد براي برخي سازمان هاي دولتي، افزايش بودجه شرکت‌هاي دولتي و تخصيص بودجه هاي ده ها ميلياردي به پروژه هاي مهر ماندگار تصويب شده است.

لغو عوارض مصوب شوراي شهر مشهد درباره بانک‌ها توسط دستگاه قضايي

در حالي که شوراي اسلامي شهر مشهد در سال 1383 مصوبه‌اي را به مسئولان تمام بانک هاي اين شهر ابلاغ کرد که بر اساس آن، واحدهاي سرپرستي بانک، واحدهاي خزانه و شعبه بانک ها موظف به پرداخت مبالغي بين 100 تا 200 هزار تومان در ماه به عنوان عوارض کسب و پيشه بودند، اين مصوبه اخيرا توسط ديوان عدالت اداري مورد بررسي قرار گرفته و به خاطر مغايرت با قوانين لغو شده است.

سئول: کره‌جنوبي واردات نفت از ايران را با تانکرهاي ايراني آغاز مي‌کند

يک مقام دولت کره جنوبي از آغاز مجدد واردات نفت از ايران با استفاده از نفت کش‌هاي ايراني خبر داد.

به گزارش يونهاپ، اين مقام گفت: کره جنوبي واردات نفت از ايران را اوايل ماه آينده از سرمي‌گيرد. کره جنوبي بعد از آغاز تحريم بيمه تانکرهاي نفت ايران نتوانسته بود از ايران نفت بخرد.

وي که خواست نامش فاش نشود گفت: طرف ايراني و پالايشگاه‌هاي کره جنوبي در حال بحث و مذاکره در مورد استفاده از تانکرهاي ايراني براي انتقال نفت مورد نياز کره جنوبي هستند و اين مذاکرات به نتايج خوبي رسيده است.

پي گيري ويژه مصوبات 28 اسفندي دولت

شنيده شده يک نهاد نظارتي پي گيري ويژه اي را براي مشخص شدن مقدار بودجه اي که هيئت دولت در جلسه 28 اسفندماه خود به دستگاه هاي مختلف اختصاص داده، در نظر گرفته است. بنا بر پي گيري هاي اين نهاد، در اين جلسه که آخرين روز کاري سال گذشته محسوب مي شده، مصوبات مهمي چون تخصيص اعتبار جديد براي برخي سازمان هاي دولتي، افزايش بودجه شرکت‌هاي دولتي و تخصيص بودجه هاي ده ها ميلياردي به پروژه هاي مهر ماندگار تصويب شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی:

طرح های ریاست جمهوری و هیات دولت بیشتر مورد انتقاد می باشند

* استاندار اردبيل در مراسم تجليل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار در محل استانداري گفت: طرح‌هائي در استان وجود دارند كه چند سال پيش افتتاح شده‌اند ولي هنوز بيش از 40 درصد ساخته نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي افتتاحيه‌هاي غيرواقعي بخصوص طرح‌هاي مصوبه‌هاي سفرهاي رياست جمهوري و هيات دولت به استان اردبيل از مواردي هستند كه بيشتر در افكار عمومي مورد انتقاد قرار دارند.

ممنوعیت مراسم ترحیم برای کسانی که خودکشی می کنند

* شوراي فرهنگ عمومي شهرستان انار استان كرمان، با حضور امام جمعه و فرماندار اين شهر، برگزاري مراسم ترحيم را براي كساني كه خودكشي مي‌كنند، ممنوع اعلام كرد.

در جلسه شوراي فرهنگ عمومي اين شهر اعلام شد: "براي بازدارندگي گناه بزرگ خودكشي، لازم است هماهنگي لازم در مساجد به عمل آيد و برگزاري مراسم اين چنيني را در ديگر مساجد هم ممنوع كنيم" هفته گذشته يك نوجوان 16 ساله در انار خودكشي كرد كه به خانواده وي اجازه دفن و برگزاري مراسم ترحيم وي در امامزاده محمد صالح(ع) اين شهرستان داده نشد.

در عين حال كه خودكشي از نظر اسلام حرام است اما برگزاري مراسم براي كساني كه خودكشي مي‌كنند و همچنين شركت در مراسم آنان اشكالي ندارد.

جلوگیری از افشای حقایق هولوکاست

* دن سوا، سخنگوي سابق حزب سوسيال دموكرات و يكي از سياستمداران رومانيايي منكر هولوكاست، به عنوان وزير روابط پارلماني به كابينه روماني راه يافت.

به گزارش روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارانوت"، سناتور "دن سوا" در فروردين ماه سال جاري گفته بود: "هيچ يهودي در سرزمين روماني آسيب نديده است." وي همچنين عليرغم ادعاي صهيونيست‌ها مبني بر كشته شدن بيش از 13 هزار يهودي در شهر "ياسي" روماني در سال 1320 عنوان كرده است كه در حمله ارتش آلمان به "ياسي"، در مجموع تنها 24 نفر از يهوديان كشته شده‌اند.

انتخاب سوا به اين سمت، روزنامه‌هاي صهيونيست و جامعه يهوديان روماني را به خشم آورده است. لابي صهيونيسم تلاش مي‌كند با فشار آوردن به كساني كه واقعيات تاريخي هولوكاست را بيان مي‌كنند، از افشاي حقايق هولوكاست جلوگيري كنند.

ممنوعیت نفرین به یهودیان در نماز جمعه سعودی ها و اجازه علما به نفرین شیعیان

* وزارت موسوم به امور اسلامي نفرين كردن يهوديان و مسيحيان را در خطبه‌هاي جمعه و نمازهاي جماعت ممنوع كرد؛ اين درحالي است كه نفرين و توهين به شيعيان در مساجد اين كشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش العالم، اين وزارتخانه سعودي در ابلاغيه‌اي به ائمه مساجد، از آنها خواسته است از نفرين و درخواست براي هلاكت يهوديان و مسيحيان خودداري كنند. وزارت امور اسلامي سعودي در اين ابلاغيه، نفرين و توهين به شيعيان را ممنوع نكرده، و علماي سعودي همچنان اجازه دارند در مساجد به نفرين شيعيان ادامه دهند.

حدود 3 ميليون نفر از كل جمعيت عربستان شيعه هستند كه در سايه بي‌عدالتي‌ها و نابرابري‌هاي اجتماعي شديدي در منطقه نفت خيز الشرقيه زندگي مي‌كنند. حضور شيعيان عربستان در پست‌هاي دولتي ممنوع است و آنها حق ندارند در رسانه‌ها ظاهر شوند.

 
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار