زباله؛ نماد جدید ناکارآمدی اعضای اتحادیه اروپا

بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان به تخلیه مقادیر زیاد زباله های شهری ادامه می دهند که این بدترین راه حل برای مدیریت زباله است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، یکی از عادت های همیشگی کشورهای اروپایی، ارائه نظر و دستور به کشورهای دیگر برای اداره امور داخلی است و محیط زیست یکی از این معمولی ترین این بخش هاست چراکه اروپا خود را پیشروترین منطقه در حفظ سلامتی آب و خاک و هوا می داند.

اما اکنون کمیسر محیط زیست اروپا با انتشار گزارشی، عملکرد کشورهای این منطقه را به شدت زیر سوال برده و از نحوه مدیریت زباله در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ابراز تاسف کرده است.

ژانز پوتوکنیک کمیسر با استناد به نتایج تحقیقی که درباره مدیریت زباله ها در اتحادیه اروپا صورت گرفته ، گفته است: این تحقیق باعث ترس من شده است زیرا بسیاری از کشورهای عضو همچنان به تخلیه مقادیر زیاد زباله های شهری ادامه می دهند که این بدترین راه حل برای مدیریت زباله است در حالی که امکانات بهتر دیگری وجود دارد و می تواند مورد حمایت صندوق های ساختاری قرار گیرد.

کمیسر محیط زیست اروپا افزوده است که به خاطر این رفتار اروپایی ها منابع ارزشمندی زیر خاک می روند، منافع اقتصادی از دست می رود، شغلی در بخش مدیریت زباله ایجاد نمی شود و سلامت انسان و محیط زیست در معرض تهدید قرار می گیرد.

کمیسیون اروپا معتقد است اجرای کامل قوانین مربوط به مدیریت زباله ها می تواند باعث صرفه جویی 72 میلیارد یورویی در سال، افزایش درآمد سالانه بخش مدیریت زباله و درآمد 42 میلیارد یورویی در بخش بازیافت و ایجاد بیش از 400 هزار فرصت شغلی تا سال 2020 شود.

بر اساس این گزارش، بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، استونی، یونان، ایتالیا، لیتوانی، لتونی، مالت، لهستان، رومانی و اسلوواکی ضعیف ترین مدیریت را در بخش زباله داشته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار