پایانی غیرقابل تصور؛

اتفاقی که با افتادن در سیاهچاله رخ خواهد داد!

دانشمندان ناسا فاش کردند که در صورت سقوط فردی در سیاهچاله واقع در مرکز کهکشان راه شیری، هیچ راهی برای بیرون کشیدن دوباره او از سیاهچاله وجود ندارد.

در یک ویدئوی مجازی، دانشمندان آژانس فضایی ناسا فاش کردند که در صورت سقوط فردی در سیاهچاله واقع در مرکز کهکشان راه شیری، هیچ راهی در جهان برای بیرون کشیدن دوباره او از سیاهچاله وجود ندارد، بنابراین سرنوشت محتوم او سقوط به مرکز سیاهچاله خواهد بود.

کارشناسان توانستند با استفاده از ابررایانه Discover یک سیاهچاله با وزن ۴.۳ میلیون برابر جرم خورشید را شبیه‌سازی کنند که برابر با جرم سیاهچاله واقعی است.

در طول شبیه‌سازی، اخترشناسان دوربینی را در موقعیت سقوط فضانورد در سیاهچاله از فاصله ۶۴۰ میلیون کیلومتری قرار می‌دهند و به مرور زمان فضانورد (که بیننده است) به سیاهچاله نزدیک می‌شود.

با شروع ویدئو و نزدیک شدن «دوربین» به فضای خالی، یک «دیسک برافزایشی» نارنجی روشن دیده می‌شود که به عنوان قرص داغ گازی که به دور سیاهچاله می‌چرخد، شناخته می‌شود.

به گزارش دیلی میل بریتانیا، دیسک برافزایشی از ماده‌ای تشکیل شده که وقتی به درون سیاهچاله سقوط می‌کند، اعم از گاز، غبار یا ماده، انرژی ساطع می‌کند.

اصطلاح «افق رویداد» به معنای دورترین نقطه از مرکز سیاهچاله است و اگر شخصی از آن عبور کند، هیچ راهی در جهان برای بیرون کشیدن دوباره او از سیاهچاله وجود ندارد، بنابراین سرنوشت محتوم او سقوط به مرکز سیاهچاله خواهد بود. 

افق رویداد سیاهچاله فرضی تا فاصله‌ای در حدود ۲۵ میلیون کیلومتر یا حدود ۱۷ درصد از فاصله بین زمین و خورشید گسترش می‌یابد.

ناسا فاش کرد که «رویداد مجازی» از دیدگاه فرد، که توسط «دوربین» مجازی ارائه شده بود، بسیار شتاب گرفت و به سرعت نور ۶۰ درصد رسید.

خاویر کالمت، استاد فیزیک در دانشگاه ساسکس، به نوبه خود گفت که نیروی گرانشی سیاهچاله بسیار شدید خواهد شد و افزود: «بدن شما به شکلی شبیه به شکل یک ماکارونی بلند منبسط می‌شود. من نمی‌توانم تصور کنم که این خوب باشد، نسبتاً سریع اتفاق می‌افتد، بنابراین اگر دردناک باشد، بعید است که درد طولانی شود.»

دکتر دیوید ال کلمنتز، مدرس ارشد دپارتمان فیزیک در امپریال کالج لندن، گفت که در صورت سقوط در سیاهچاله، «پایان آن احتمالاً سریع خواهد بود.»

منبع: سیتنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
حتی سیاهچاله هم نمیتونه بینهایت انرژی رو ذخیره کنه و تا یه حدی میتونه به جذب اجرام ادامه بده و بالاخره بعد از یه حدی منفجر و نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید بررسی بشه ببینیم در چه حالتی سیاهچاله منفجر میشه چون بیگ بنگ و منشا کائنات انفجار یه سیاهچاله بزرگ اولیه بوده
Iran (Islamic Republic of)
حسین خرّمی
۲۱:۴۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
آقای سالاریه سلام شما قرار بود ۷تا ماهواره امسال پرتاب کنید فضا ولی فعلا یک دونه هم پرتاب نکردین اینجوری میخواستین ۷تا ماهواره پرتاب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
شاید بشه. الان نردبانهای بزرگ و محکمی ساخته شده
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۸:۴۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
این دانشمندان چشم بسته غیب گفته اند!!! و راز خیلی مهمی را فاش کرده اند!!!
باور کنید این دانشمندان حتما در حالت غیرطبیعی بودن وگرنه بافتن این همه مهملات از یک آدم سلیم العقل کاملا غیرممکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خیلی باحالین. دیگه همین مونده بود بیفتیم داخل سیاهچاله مرکز کهکشان راه شیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مگه الان نیوفتادیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
چجوری فرد میره اونجاکه بیفته تو سیاه چاله ؟ خیلی کشف مهمی را افشا کرده. خ خ خ خ
آخرین اخبار