برگزاری مراسم‌گرامیداشت روز هلال احمر در اهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در مراسم‌گرامیداشت روز هلال احمر در اهر گفت: این پرچم صلح در کل جهان در اهتزاز است و هرکجا نامی از انسانیت و اتحاد می باشد نام هلال احمر در آن جاری و ساری است.

حمید منجم گفت: جدای از سیاست و نژاد و ادیان در تمامی دنیا خدمات هلال احمر و صلیب سرخ بی منت و با نگاه انسان دوستی می باشد.

وی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم جزو وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر میباشد گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه جمعیت هلال احمر نگاه مومنانه و صادقانه به خدمت میباشد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران کارنامه خوبی در عرصه بین المللی دارد خاطر نشان کرد: با وجود اینکه نیرو‌های ما در جریان زلزله خوی درگیر امداد رسانی بودند ولی برای امداد رسانی به مردم زلزله زده ترکیه سریعاً اعزام شدند و اولین نیروی امدادی بودند که در آنجا حضور یافتند و ارائه خدمت نمودند، بطوریکه شخص رئیس جمهور ترکیه نشان افتخار خدمت را به دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعطا نمود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی  خاطر نشان کرد: تیم آذربایجان شرقی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این عملیات بودند و برای اولین بار ۴ بانوی امدادگر در این عملیات حضور داشتند گفت: حضور بانوان در مساله امداد رسانی و بشر دوستی یکی از ویژه گی‌های بارز امدادگران جمعیت هلال احمر میباشد.

منجم با ابیان اینکه خدمت را به درب منازل مردم رسانده ایم گفت: در عرض دو سال، ۲۶ بیمارستان صحرایی و بیش از ۲۰۰ مورد کاروان سلامت در مناطق محروم استان برپا نموده ایم تا بتوانیم بر منویات مقام معظم رهبری در حوزه خدمت رسانی به اقشار محروم، جامعه عمل بپوشانیم.

امام جمعه شهرستان اهر نیز در این مراسم با اشاره بر کرامات انسانی گفت: در دین مبین اسلام انسان جایگاه ویژه‌ای دارد و خدمت رسانی به مردم اگر با نگاه انسان دوستانه باشد مورد تقرب الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده افزود: نیرو‌های هلال احمر و صلیب سرخ جهانی، هر اتفاقی در هر نقطه‌ای از دنیا رخ دهد حاضر می‌شوند تا امداد رسانی کنند و این جدای از هر گونه سیاست و دیانت میباشد.

وی با عنوان کرد: مساله فلسطین مساله اول جهان اسلام نیست، بلکه مساله اول جهان انسانیت است و این را از اعتراضات مردم دنیا بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی می‌توان فهمید.

وی  گفت: جایگاه انسان ارزشمند و مکرم است، و تاکید دین اسلام بر این‌است که هر فردی در هر نقطه از دنیا دچار گرفتاری شود وظیفه انسانی کمک به آن فرد مظلوم میباشد.

وی بابیان اینکه دین اسلام تاکید بسزایی بر نوع دوستی و کمک به یکدیگر می‌نماید گفت: شما به عنوان امدادگران جمعیت هلال احمر این مهم را عملی میکنید و انقلاب ما نیز بر تحقق ارزش‌های دینی است.

برچسب ها: هلال احمر ، نوع دوستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار