حفاظت از منابع آب، یکی از پروژه‌های مهم طرح تکام

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، از آب و حفاظت از منابع آب به عنوان مهمترین پروژه طرح تکام در استان خبر داد.

 جواد محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در نشست با بهره برداران روستا‌های بداف، اسد آباد و خرم آباد شهرستان ابرکوه که در راستای رویداد آبی و طرح تکام این شهرستان برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های طرح تکام، پروژه تعادل بخشی و افزایش تراز سطح آب خوان‌ها است. 

وی افزود: در راستای اجرای طرح توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه به عنوان سند تحول روستا در دولت مردمی، این طرح در روستا‌های بداف، اسد آباد و خرم آباد شهرستان ابرکوه اجرا می‌شود. 

محجوبی به شرایط بحرانی توان سفره‌های آب زیرزمینی اشاره کرد و گفت: از ۱۹ محدده مطالعاتی سفره‌های آب زیرزمینی استان یزد، ۱۶ محدوده ممنوعه و از این تعداد ۴ محدوده ممنوعه بحرانی هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد ابراز کرد: در سال‌های گذشته ورودی و تزریق آب به سفره‌های آب زیرزمینی و آبخوان‌ها با برداشت آب تناسب نداشته و باعث افت سفره‌های آب زیرزمینی در همه استان شده است. 

محجوبی در پایان خاطر نشان کرد: با تلاش و تجربه کشاورزان و بهره برداران و همچنین مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری و توجه به الگوی کشت، به احیا منابع آب و تعادل بخشی سفره‌های آب زیرزمینی کمک می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار