اولویت مدیران اقتصادی یزد، استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: حضور جدی دانشگاه‌ها در عرصه صنعت استان عملیاتی می‌شود.

محمد علی شاه‌حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در نشست با رئیس و مدیران دانشگاه علم و‌هنر استان یزد اظهار داشت: راه رسیدن به نظام‌های اجتماعی حرکت در راستای توسعه بوده و دنیای امروز در حال بررسی مبدأ و مقصد توسعه است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه مبدأ همه تحولات است، افزود: دانشگاه مبدأ تحول در عرصه توسعه بوده و ما باید نگاه عالمانه‌ای نسبت به این نقش فناورانه دانشگاه داشته باشیم تا مطالب ارائه شده در آن کاربردی و مقاومتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد اظهار کرد: ما از دانشگاه غافل هستیم و آن‌چنان که باید از ظرفیت‌های آن استفاده نمی‌کنیم چرا که دانشگاه متور متحرک هر جامعه‌ای است.

شاه‌حسینی در ادامه با اشاره به بحث فضا‌های آموزشی افزود: یکی از مسائل و موضوعات ما فضا‌های آموزشی است که زیر ساخت‌های آموزشی ما در استان قابل قبول است.

وی تعامل دانشگاه و صنعت استان را ضروری دانست و گفت: در سال‌های اخیر، انگیزه دانشگاه‌های مختلف برای توسعه تمرکز از تحقیق و توسعه به سمت توسعه علوم کاربردی و ورود به دنیای کسب و کار افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد: پیشرفت این برنامه‌ها موجب شده است تا ارتباط نزدیک‌تری میان دانشگاه‌ها و صنایع مختلف برقرار شود و بدین ترتیب دانشگاه‌ها می‌توانند نقش فعال‌تری در اقتصاد کشور‌ها ایفا کنند.

شاه‌حسینی استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان در عرصه صنعتی را اولویت مدیران اقتصادی استان خواند و بیان داشت: حضور جدی دانشگاه‌ها در عرصه صنعت استان عملیاتی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار