قطع روابط کشتیرانی ۵ کشور آفریقایی با اسرائیل

یک روزنامه ترکیه‌ای اعلام کرد ۵ کشور آفریقایی در پی لغو صادرات کالا از ترکیه به تل‌آویو، روابط کشتیرانی خود با رژیم صهیونیستی را قطع کردند.

روزنامه ترکیه‌ای ینی شقق نوشت: ۵ کشور آفریقایی تصمیم گرفتند به عملیات کشتیرانی با اسرائیل پایان دهند و از حرکت کشتی‌های خود به بنادر اشغالی آن جلوگیری کردند.

براساس گزارش آر تی، این روزنامه ترکیه‌ای در مطلبی با عنوان ضربه جدیدی به اقتصاد رژیم صهیونیستی نوشت که ۵ کشور اسلامی از ارسال کالا به اراضی اشغالی و از پذیرش کشتی‌های اسرائیلی در بنادر خود خودداری می‌کنند.

در ادامه گزارش ینی شفق آمده است: ۵ کشور آفریقایی این تصمیم را در نشست سازمان کشور‌های همکاری اسلامی که در بانجول، پایتخت گامبیا برگزار شد، اتخاذ کردند.

این روزنامه ادعا کرد که گام تازه ترکیه در قطع روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی برخی از کشور‌های اسلامی را تشویق به اتخاذ تصمیمات مشابهی کرد که اقتصاد این رژیم را تضعیف می‌کند.

این روزنامه ترکیه به پنج کشوری که این تصمیم را گرفته اند اشاره‌ای نکرده است.

ترکیه چند روز پیش از قطع روابط تجاری خود با تل آویو خبر داد و تاکید کرد که تا زمانی که ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه قطع باشد، این قطعنامه لغو نخواهد شد.

 ینی شفق توضیح داد که منطقه دریای سرخ در خط آتش قرار گرفته است و کشتی‌ها دیگر نمی‌توانند به سمت بنادر صهیونیستی حرکت کنند، به همین دلیل مسیر‌های تجاری دریایی با رژیم را به سواحل آفریقا منحرف کرده و به جنوب آفریقا می‌رسد و از طریق دماغه امید به سمت بالا می‌رود.

 همین موضوع نشان داد که بنادر آفریقا چقدر برای رژیم صهیونیستی مهم است و به کشور‌های آفریقایی این امکان را می‌دهد که فشار بر رژیم صهیونیستی را افزایش دهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
احسنت صهیونیسم کشوری نبود که با آن رابطه دیپلماتیک داشته باشید
آخرین اخبار