نیرو‌های امنیتی عراق ۹ عنصر داعش را بازداشت کردند

نیرو‌های عراقی در استان صلاح الدین اعلام کردند که ۹ متهم تحت تعقیب را مطابق ماده چهار قانون مبارزه با تروریسم عراق دستگیر کرده‌اند.

آژانس اطلاعاتی متخصص در مبارزه با تروریسم در استان صلاح الدین روز یکشنبه گزارش داد که گروه‌های آن ۹ متهم تحت تعقیب را مطابق ماده چهار قانون مبارزه با تروریسم عراق دستگیر کرده‌اند.

بنابر گزارش شفق نیوز،  بر اساس اطلاعیه صادره از سوی این اداره، این یک عملیات کیفی بر اساس اطلاعات دقیق و پیگیری میدانی بوده که توسط یگان‌های آژانس اطلاعاتی متخصص در مبارزه با تروریسم در فرمانداری و بر اساس دستورات اساسی بازداشت قضایی انجام شده است.

این بیانیه می‌افزاید: زمانی که ۹ متهم مورد بازجویی قرار گرفتند، آنها به صراحت به وابستگی خود به داعش و مشارکت در بسیاری از حملات به نیرو‌های امنیتی عراق اعتراف کردند. متهمان برای دریافت مجازات عادلانه به مراجع قضایی معرفی شدند. 

روز گذشته نیز شورای امنیت اقلیم کردستان عراق از بازداشت سقراط خلیل معروف به عبدالله التفخیخ دست راست ابوبکر البغدادی سرکرده پیشین گروه تروریستی داعش خبر داد. خلیل پس از پنج سال اقامت در ترکیه با گذرنامه جعلی به اقلیم کردستان عراق بازگشته بود که دستگیر شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار