آغاز ثبت نام خودرو‌های برقی وارداتی

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: متقاضیان خرید خودرو‌های برقی وارداتی از امروز به مدت یک هفته می‌توانند با ورود به سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های برقی ثبت نام کنند.

مهدی تقدسی گفت: ثبت نام خودرو‌های برقی وارداتی از امروز اغاز می شود و متقاضیان بایستی تا ساعت ۱۳:۰۰ روز چهارشنبه ۲ خرداد با وکالتی کردن یکی از حساب‌های خود نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام "خودرو برقی وارداتی"و بلوکه کردن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

او افزود: متقاضیانی هم که برای حساب وکالتی اقدام کرده اند از امروز تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز شنبه (۵ خرداد) می‌توانند با ورود به سامانه جدید به نشانی https://evauto.ir/ ثبت نام کنند و یک اولویت از سبد محصولات عرضه شده را انتخاب کنند.

به گفته مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، فرآیند عرضه خودرو‌های برقی وارداتی همچون طرح‌های سابق فروش خودرو‌های وارداتی، در سه مرحله انجام خواهد شد.

در گام نخست، متقاضی بایستی جهت تعریف حساب وکالتی به نام خودرو برقی وارداتی و بلوکه کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در این مرحله اقدام کرده و سپس با مراجعه به سامانه عرضه خودرو‌های وارداتی، محصول مورد نظر خود را از سبد محصولاتِ عرضه شده، انتخاب کند.

در مرحله دوم، پس از پایان ثبت‌نام، اولویت‌بندی ثبت‌نام‌کنندگان در حضور نهاد‌های نظارتی انجام خواهد شد و سپس، اطلاعات متقاضیان برای شرکت‌های عرضه کننده خودرو برقی ارسال می‌شود.

مرحله سوم، عرضه‌کنندگان خودرو در جهت ارسال دعوتنامه برای عقد قرارداد با خریداران و واریز وجه خودرو، اقدام خواهند کرد.

پس از ارسال دعوتنامه، مشتری حداکثر ظرف مدت پنج روز فرصت دارد که وجه خودرو را به حساب شرکت واردکننده خودرو واریز کند؛ بدیهی است واریز نکردن وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر تا پنج روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی به طور کلی از اولویت‌بندی سامانه خودرو‌های وارداتی حذف خواهد شد.

البته؛ امکان انصراف از معامله توسط مشتریان در سامانه، تا زمان انعقاد قرار داد نهایی با واردکننده خودرو، وجود دارد و مشمول جریمه نخواهد شد.

وجه مسدود شده در حساب وکالتی جهت ثبت‌نام اولیه، بایستی تا زمان اعلام نتایج قطعی و بارگذاری وضعیت تخصیص در پروفایل ثبت‌نام‌کنندگان، در حساب مذکور مسدود باقی بماند؛ برداشت وجه از این حساب به منزله ابطال ثبت‌نام تلقی خواهد شد.

البته قابل ذکر است که افتتاح حساب وکالتی و ثبت‌نام اولیه، به صورت قطعی، به‌منزله تخصیص خودرو نخواهد بود؛ چراکه تخصیص مطابق با میزان عرضه صورت خواهد گرفت.

خبرنگار: رضا زارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اول صد میلیون بخوابونید بعد بر اساس اولویت بندی نوع خودرو رو انتخاب کنید بعد وارد کننده قیمتش رو میگه و شما باید هر چقد گفت رو بپردازید در غیر اینصورت حذف میشین آره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
باشگاه خبرنگاران عزیز ! لطفا در خصوص شرایط ثبت نام کنندگان اطلاع رسانی نمایید : داشتن پلاک فعال ، دارا بودن گواهینامه ، دریافت خودرو از خودرو سازان طی ۴۸ ماه گذشته و ... خلاصه ببینید چه شرایطی لازمه ؟ با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اوراق خزانه اخزا با سود37.8درصد رو باطل کنید!!!!!!!!!
بورس که بازوی اصلی اقتصاد کشور است با این اوراق به قهقرا میرود!!!!
لطفا خبرشو کار کنید!!!!
آخرین اخبار