معاون راه‌هاي روستاي وزارت راه و شهرسازي گفت: عدم تخصيص اعتبارات مورد نياز موجب ايجاد پروژه نيمه تمام براي راه‌هاي روستايي شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ ميرشفيعي معاون وزير راه و شهرسازي در حاشيه نشست خبري نمايشگاه راه و شهرسازي و صنايع وابسته با بيان اينكه آسفالت 14 هزار كيلومتر راه روستايي روستاهاي بالاي 50 خانوار را در دستور كار قرار گرفته است، گفت:‌خوشبختانه حجم كار آغاز شده و بيش از 2.5 تا 3 برابر سال گذشته است.

وي افزود: در نيمه اول امسال تعهدات مربوط به سال گذشته انجام شده است و ميزان پيشرفت در مقايسه با ميزان اختصاص اعتبارات مناسب بوده است.

ميرشفيعي با بيان اينكه آسفالت 14 هزار كيلومتر قرار بود تا هفته دولت تكميل شود، ادامه داد:‌ عدم اختصاص كامل اعتبارات به اين بخش مانع بزرگ براي فعاليت پيمانكاران و پيشرفت كار شده است.

* تا پايان سال 5 هزار كيلومتر راه آسفالت مي‌شود

ميرشفيع تصريح كرد: پروژه جديدي به روش طرح و ساخت با اعتباري بر 200 ميليارد تومان در مناطق جنوبي كشور توسط بخش خصوصي در حال انجام است.

وي با بيان اينكه به توانمندي پيمانكاران در بخش راه‌هاي روستايي اعتماد كامل داريم، گفت: از 620 ميليارد تومان بودجه مصوب شده تنها 200 ميليارد تومان به اين بخش اختصاص يافته است.

ميرشفيع در ادامه با اشاره به كاهش تلفات جاده‌اي در راه‌هاي روستايي كشور،اضافه كرد: در سال گذشته 10 درصد افزايش تلفات در راه‌هاي روستايي داشتيم كه خوشبختانه اين رقم در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 14 درصد كاهش يافته است.

وي اظهار اميدواري كرد: با افزايش طول‌جاده‌هاي آسفالته درصدد كاهش تلفات جاده‌اي هستيم، چنانكه رفتار رانندگان بهتر شود تلفات جاده‌اي طبق اهداف پيش‌بيني شده در جاده‌ها 10 درصد كاهش مي‌يابد./ق2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار