
باشگاه خبرنگاران جوان - حسین دلیریان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: بررسیهای مرکز ملی فضای مجازی نشان میدهد که در مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در ایتالیا، میزان انتشار خبر جعلی اوج گرفت و در ۴ ساعت مذاکره، دهها خبر جعلی توسط رسانههای غیر رسمی داخلی و رسانههای خارجی منتشر و سپس تکذیب شد.
وی همچنین تاکید کرد که حجم انتشار اخبار جعلی از مذاکرات در رم، بیشتر از مذاکرات در مسقط بود اما عملکرد تیم مذاکره کننده و تیم رسانهای ایران مانع از اثرگذاری اخبار خلاف واقع شد.
منبع: مرکز ملی فضای مجازی