چمران با اشاره به گسترش قطار ملی و ورود یک رام قطار به خطوط در روز‌های اخیر به صورت آزمایشی، گفت: تعدادی دیگر نیز در ماه‌های پیش رو وارد می‌شوند.

 مهدی چمران در حاشیه سیصد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نطق پیش از دستور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ارائه خواهد شد، اظهار کرد: تعداد زیادی لایحه بهای خدمات و عوارض در شورا تصویب شد که فرمانداری ایرادات و سوالاتی را مطرح کرد و در کمیسیون‌ها مطرح و بررسی شده که به ۸ سوال پاسخ داده خواهد شد.

وی در رابطه با وضعیت ترافیک و تردد سخت شهروندان با مترو در روز‌های پایانی سال، یادآور شد: از طریقی که رسانه‌ها انتظار دارند تا ۱۰ سال دیگر هم کمر ترافیک شکسته نمی‌شود. ترافیک با زندگی حداقل ۱۰ میلیون شهروند تهرانی ارتباط مستقیم دارد.

چمران گفت: زمانی می‌توانیم از مردم انتظار داشته باشیم که با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کنند که وسایل را به اندازه کافی در اختیار داشته باشیم و از سویی دیگر معابر و بزرگراه‌ها نیز کافی باشد؛ چراکه به اندازه خودرو‌ها معبر نداریم؛ لذا باید معابر را به حد کفایت برسانیم البته نباید بیشتر از حد معمول باشد چراکه هرچه معابر افزایش پیدا کند شهروندان هم بیش از قبل با خودروی شخصی تردد خواهند کرد که این موضوع نیز بستگی به شرایط شهر و کشور دارد.

وی با بیان اینکه پیش از این راهکار‌هایی برای ترافیک تصویب شده که مهمترین آن توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: شهروند باید بداند که وقتی به مترو مراجعه می‌کند چند دقیقه بعد سوار قطار خواهد شد نه اینکه ۳۰ دقیقه منتظر بماند.

چمران با بیان اینکه در چند سال اخیر خطوط مترو توسعه خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: امروز ایستگاه و ریل و خطوط داریم، اما تعداد قطار‌ها کم است. چند سال پیش قطار‌ها طراحی شدند و از آن سال تاکنون پیشرفت فراوان و افزایش جمعیت زیادی داشتیم که باید برای قطار‌ها و خطوط تدبیری اندیشیده شود. 

وی با اشاره به گسترش قطار ملی و ورود یک رام قطار به خطوط در روز‌های اخیر به صورت آزمایشی، یادآور شد: تعدادی دیگر نیز در ماه‌های پیش رو وارد می‌شوند که کافی نیست و باید برای جبران این وضعیت از خارج خرید می‌کردیم که انجام شد.

چمران در مورد خرید اتوبوس‌ها و پرداخت مبالغ از سوی شهرداری به شرکت‌های داخلی اتوبوسرانی، اظهار کرد: شرکتی پول از ما گرفته و اتوبوس‌ها را به شهری دیگر فروخته است. حتما آن شهر هم نیاز داشته، اما ما هم قرارداد داشتیم. با توجه به این موضوع باید واردات نیز صورت می‌گرفت و انتقال تکنولوژی انجام می‌شد که نیاز‌های سالیانه تامین شود. به دلیل مشکل در پرداخت‌ها اندکی دیر اتوبوس‌های خارجی وارد شدند؛ هرچند شهرداری هزینه آن را پرداخته است. امروز ۸۰ درصد سهم شهرداری و ۲۰ درصد با دولت است، اما خبری از این ۲۰ درصد هم نیست و شهرداری باید خودش اتوبوس بخرد. به همین دلیل دوره قبلی هم نتوانست تعداد زیادی اتوبوس بخرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ما اتوبوس وارد کردیم، اما اقدام زشتی انجام شد و کاری کردند که همه سنگ روی یخ شوند و تعجب آور است که چرا عده‌ای علیه مصالح کشور خود اقدام می‌کنند و این بسیار زشت است؛ چه خبرنگار باشد چه رسانه و چه شخصی که دروغ‌پراکنی می‌کنند. آن هم در مورد چیزی که می‌دانند، اما باز هم ناامیدی ایجاد می‌کنند در حالی که ناامیدی برای مردم سمی مهلک است.

وی ادامه داد: بنده بار‌ها گفته‌ام اگر دست انداز‌ها نبود زودتر شاهد واردات اتوبوس بودیم، اما نامه‌نگاری‌ها معطل می‌شود و کار اصلی عقب می‌افتد و باید انرژی زیادی برای آن صرف کنیم؛ هرچند سعی کردیم تلاش‌ها به صورت موازی دنبال شود.

چمران درخصوص جان باختن یک شهروند در پله برقی خیابان دماوند در روز‌های گذشته، گفت: هیچ‌کسی نباید در این فضا‌ها آسیب ببیند و ما حتما موضوع را دنبال و پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که دو رام تراموای وارداتی دست دوم است یا خیر، تاکید کرد: بنده نمی‌دانم که تراموا دست دوم هست یا خیر، اما در مورد بازگشت نمونه تستی پیش از این هم صحبت شده بود.

برچسب ها: اتوبوس برقی ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار