بنابر گفته مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی، از حدود ۱۳ میلیون موتورسیکلت که احتمالا ۱۲ میلیون آنها در حال تردد هستند کمتر از ۲ میلیون موتورسیکلت دارای بیمه‌نامه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیمیا قلی‌پور - مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس ماده یک قانون بیمه اجباری شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی و البته ریلی شامل انواع موتورسیکلت‌ها، خودرو‌های سواری، وسایل کشاورزی و... همه مشمول قانون بیمه اجباری شخص ثالث هستند یعنی تکلیف است هنگام استفاده از این وسایل حتما افراد دارای پوشش بیمه‌ای باشند.

در ادامه این مقام مسئول بیان کرد: در زمینه خودرو‌های سواری الهی شکر در سال‌های گذشته با زحمات بخش‌های مختلف وضعیت پوشش بیمه در رشته سواری نسبتا مطلوب است هر چند در اینجا هم حدود یک الی دو میلیون وسیله فاقد بیمه‌نامه داریم.

قمصریان می‌گوید: اما وضعیت موتورسیکلت‌ها در بخش بیمه متاسفانه آمار خوبی ندارد به عبارتی از حدود ۱۳ میلیون موتورسیکلت که احتمالا ۱۲ میلیون آنها در حال تردد هستند کمتر از ۲ میلیون موتورسیکلت دارای بیمه‌نامه هستند و یعنی بیشتر از ۱۰ میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند که دلایل مختلفی برای این فقدان بیمه‌نامه وجود دارد.

او افزود: بر اساس اعلام همکاران در پلیس راهور فراجا حدود ۶ میلیون گواهینامه موتور سیکلت داریم و طرح‌های گواهینامه آسان بیش از یک سال است در حال اجراست لذا گواهینامه خیلی موضوع اساسی برای عدم تهیه بیمه‌نامه نیست به نظر می‌رسد سایر عوامل به ویژه موارد اقتصادی و فرهنگی در این زمینه دخیل باشد، اما با توجه به شرایط تصادفات و سوانح رانندگی موتورسیکلت‌ها ضرورت تهیه بیمه‌نامه در این بخش مضاعف است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در ادامه بیان کرد: یکی از اقداماتی که می‌توانست افراد را برای دریافت بیمه‌نامه تشویق کند بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه‌نامه شخص ثالت بود بر این اساس به شرط خرید بیمه‌نامه یکساله صددرصد (٪۱۰۰) مبلغ جرایم مرتبط با انواع موتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه از سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱۱/۰۹ تا پایان پنجشنبه ۱۴۰۳/۱۲/۳۰ به مدت ۵۲ روز و برای سایر وسایل نقلیه زمینی و ریلی فاقد بیمه‌نامه از سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱۱/۰۹ تا پایان سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱۱/۳۰ به مدت ۲۲ روز بخشیده خواهد شد بر این اساس این بخشودگی فرصت خوبی است که افراد از این فرصت استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
بیمه موتورسیکلت گران است و ماهم بیکاریم توان یکجای بیمه نداریم قسطی هم نیست تا بشه باقسطی بیمه انجام بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
هوندا رو جمع کنید سر جدتون مغزمون پوکید ازسر وصداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
سلام.شماقضاوت کنیدوقتی کسی خوردوخوراک وضع مالی درحدفقط مبلغ یارانه راداردوحتی مستاحروعایله منداست چگونه بایدوسیله نقلیه خودرابیمه کند.جواب دهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
همه موتورهای بدون بیمه باید توقیف بشن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
بنظر من تولید و واردات موتورسیکلت از این فازی که هست باید بیرون بیاد ۵۰ و ۷۰ و ۱۰۰ سیاسی فقط اون هم بی کلاچ ،یعنی اتوماتیک ،و با هندل و استارتر با باطری ، هونداهای ۵۰ و ۷۰ قدیمی !!!شبیه اونها البته بی صدا ،مقصود استفاده شهری برای سرکار رفتنه نه قر و فر خیابانی و تک چرخ و ....مدل سوپاپی بدون دود ،یا برقی ،این مدل موتورهای سنگین و پرصدا و بزرگ فقط درد سرند و هزینه اضافی ،هر کس موتور بزرگ میخواد وارد کنه ولی پلاک نکنید ،با وانت ببره پیست و بیاره چه سرعتی چه تریل ،تو خیابان دیدید ضبط و حراج .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
15 میلیون دیگر هم پلاک هایشان خوانا نیست !!!
آخرین اخبار