باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نجفی - دولت ایتالیا به دنبال محدود کردن نظراتی است که افراد در فضای آنلاین درباره رستورانها، هتلها و جاذبههای گردشگری مینویسند. این کشور میگوید قصد دارد از مکانهای گردشگری در برابر محتوای گمراهکننده، غلط و مضر محافظت کند.
بر اساس پیشنویس این لایحه، هر کسی که قصد دارد نظر خود را درباره مکانی که رفته بنویسد، باید شناسه قابل تایید و مدرکی ارائه کند که ثابت میکند واقعا از مکان مورد نظر بازدید کرده است. همچنین، افراد باید تا ۱۵ روز پس از بازدید خود، نظرشان را ثبت کنند و این نظر باید مرتبط و دقیق باشد. در صورت نادرست بودن، صاحبان کسبوکار میتوانند این نظر را حذف کنند. علاوه بر این، نظراتی که بابت آنها پول پرداخت شده و مشوق مالی داشته است نیز غیرقانونی خواهد بود.
نوشتن نظرات جعلی درباره رستورانها و مکانهای گردشگری در ایتالیا، هم اکنون نیز غیرقانونی است، اما تشخیص جعلی بودن یا نبودن آن برای دولت چالش برانگیز است.
دانیلا سانتانچه، وزیر گردشگری ایتالیا گفت: «امروز گام مهمی برای حفاظت از کسب و کارها برداشتیم. نظرات مشتریان اگر صادقانه باشد، برای موفقیت شرکتها و برای اعتماد مصرفکنندگان و گردشگران ضروری است.»
ایتالیا میگوید نظرات جعلی یا دستکاری شده بین ۶ تا ۳۰ درصد از درآمد کسبوکارها در بخش گردشگری را تحت تأثیر قرار میدهد.
منبع: گاردین