معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اهمیت و ابعاد فراگیر مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی» تاکید کرد.

سید مقداد حسینی با تأکید بر اهمیت و ابعاد فراگیر مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)» گفت: امر ساماندهی سنجش و پذیرش به‌منظور همسویی با بازطراحی مسیر یادگیری عمیق و ارزش‌گذاری در نظام آموزشی رسمی، کاهش تأثیر مهارت‌های تست‌زنی و حفظ محور و براساس چرخش تحول‌آفرین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این امر با تلاش و اهتمام متولیان و کارگزاران حوزه آموزش در قوای مجریه، مقننه و قضائیه، به‌ویژه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی، در سه سال گذشته به‌طور مستمر در مسیر تحقق و اجرایی‌شدن قرار داشته است افزود: این مصوبه در دو بُعد «کلان سیاستی» و «ضوابط اجرایی» طراحی و تصویب شد.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مصوبه مذکور در بُعد کلان اهداف سیاستی ناظر بر «اثر قطعی سوابق تحصیلی در سنجش»، «حذف دروس عمومی از فرآیند چهارگزینه‌ای سنجش (آزمون سراسری)»، «کاهش وزن سنجش دروس تخصصی از فرآیند چهارگزینه‌ای سنجش (آزمون سراسری) به صورت پلکانی»، «افزایش ضریب اهمیت یادگیری مدرسه محور با تکیه بر آزمون‌های استاندارد طول دوران تحصیل»، «حرکت به سمت حذف کنکور و کاهش ضریب اثر آزمون متمرکز با اثر ۱۰۰ درصد و صرفا یکبار در سال» و «برگزاری دوبار آزمون سراسری در سال با اعتبار دوساله» را دنبال کرد.

حسینی با بیان اینکه بُعد ضوابط اجرایی نیز موارد تفویضی به نهاد‌های تخصصی اعم از شورای سنجش و پذیرش دانشجو و شورای عالی آموزش و پرورش را شامل می‌شود گفت: ذیل مواد (۴)، (۵) و (۶) مصوبه سال ۱۴۰۰ و ماده (۹) مصوبه سال ۱۴۰۱ ناظر بر «ایجاد سوابق تحصیلی»، «تعداد تکرار سابقه تحصیلی، ترمیم»، «میزان و نحوه اعمال تاثیر سوابق تحصیلی برای پایه‌های مختلف» و «میزان و نحوه اعمال تاثیر سابقه تحصیلی برای شاخه‌های مختلف متوسطه دوم و انواع دیپلم‌های سابق» قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آنچه از بازخورد اجرای سیاست تاکنون به دست آمده، تقاضای اصلاح تصمیمات معطوف به ضوابط اجرایی اعم از افزایش تعداد ترمیم، کاهش ضریب تاثیر سوابق تحصیلی برای پایه‌های دهم و یازدهم و کاهش تعداد دروس موثر در ایجاد سابقه تحصیلی است افزود: این موضوع توجه، دقت و تعهد بیشتر شورای عالی آموزش و پذیرش و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی را می‌طلبد و محل تعارض جدی با اصل حذف دروس عمومی از کنکور چهارگزینه‌ای، برگزاری دو آزمون در سال و ابعاد کلان سیاست، وجود ندارد.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دستور اصلاح و بهبود سیاست در شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری مراجعی که به جهت اختیارات تفویضی فاعل در تنظیم ضوابط اجرایی هستند، به جد دنبال خواهد شد اظهار کرد: برای دستیابی حداکثری به اهداف این مصوبه، که از طریق اصلاح رویه و تقویت نقش نظام یادگیری در مدارس و افزایش نقش‌آفرینی معلمان در پرورش استعداد‌های تحصیلی محقق می‌شود، وفاق ملی و همگرایی و اراده فراسازمانی، همراه با حمایت تمامی دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، ضروری است تا مطالبات اجتماعی به بهترین شکل برآورده شود.

منبع: ایسنا 

برچسب ها: سوابق تحصیلی ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۳
سلام. بخدا در مشوری که بیشتر مطالب تئوریه ودر عمل کاربردی ندارد تأثیر سوابق تحصیلی ظلم در حق کنکوری های جدید است چرا هر بار یک تصمیم برای ما دانش آموزان می گیرید ما شدیمرموش آزمایشگاهی شما. به اندازه کافی سهمیه های خاص ظلم در حق ما شده. رتبه جایگاهی علمی را مشخص نمی کند بلکه سمیه ملاک رتبه علمی کشور ماشده اینقدر خون به دل ما نکنید کورسویی که برای ما دانش‌آموزان معمولی بدون سهمیه خاص هم که وجود دارد شما به یاس تبدیل می کنید شادی وامید را از دانش اموزان با این طرحهای دائم در حال تغییر گرفته اید ما را وادار به مهاحرت می کنید تا بتوانیم در جایی دیگر به خواسته هایمان برسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۳
تاثیر سوابق تحصیلی یازدهم و دهم باید حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۲۲:۱۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۳
سلام
آقای دکتر خسروپناه، دبیر محترم شورای عالی فرهنگی لطفا به حرف جوانان گوش کنید و تاثبر سال یازدهم را برای کنکور ۱۴۰۴ بردارید، امکان اینکه یک نفر هم یلزدهم و هم دواردهم را ترمیم معدل کند وجود ندارد،جلوی ضرر را از هر جا بگیرید فایده است،سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۳
سلام خسته نباشید
ما دوازدهمی های پارسال کلاس یازدهم نهایی نداشتم شما را به خدا
برای نهایی کردن یازدهم فقط درسهای اختصاصی را در نظر بگیرید خیلی سخته هم کنکور بخوانیم و هم کل درسهای یازدهم را نهایی کنیم ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ عظیمی
۱۰:۳۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۳
لطفاً لطفاً برای امسال تاثیر قطعی معدل یازدهم رابردارید چون دوازدهمی های سال گذشته چطور هم ترمیم دوازدهم کنند هم یازدهم ایجاد سابقه یا برعکس خدا را خوش نمیاد دارن دیوانه میشن خداوکیلی...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۵ ۱۸ آبان ۱۴۰۳
شورای عالی انقلاب فرهنگی با این تصمیم که تاثیر معدل قطعی باشد ضربه های بزرگی به آموزش کشور زد و تبعات بسیار بدی در انتظار مردم هست هنوز نمی دانند در چه باتلاقی فرو رفته آمد.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۱۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۳
سلام، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید پیش از تصویب مصوبات خود، به تبعات آن فکر می‌کرد نه اینکه اول مصوبه‌ای را تصویب و اجرا کند و بعد با مشخص شدن اشکالات آن باز هم حاضر به اصلاح نباشد ،چون این به معنای آن است که پذیرفته اشتباه کرده،ولی درکل پذیرش اشتباه و اصلاح آن بهتر از اصرار بر آن است، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باید مصوبه کنکوری،مصوبه شرط سنی دانشگاه فرهنگیان و تمام مصوبات ناعادلانه خود را اصلاح کند و بعد از این بجای عجله در تصویب مصوبات، به نظر کارشناسان موافق ومخالف گوش کند و منطقی و درست تصمیم گیری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۳
معدل پایه دوازدهم بردارید دارید به بچه های ۴۰۳ ستم می کنید۴کنکور نمیشه کدام نظارت درنهایی صورت گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۳
خواهشاً ترمیم معدل یازدهم دیگه بردارید بچه ها کنکوربخونند یادوازدهم ترمیم کنندیایازدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۳
افزایش بیش از اندازه پذیرش پزشکی باعث کاهش کیفیت عملکرد پزشکان خواهد شد
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۳
سهمیه ها باعث کاهش کیفیت شده ، نه افزایش ظرفیت.
آخرین اخبار