رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ریزش هوای سرد به منطقه، دمای هوای مناطق مختلف آذربایجان‌غربی به ویژه جنوب این استان تا ۳ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از روز گذشته با توجه به ریزش هوای سرد به منطقه دمای هوا در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی به طور میانگین ۲ تا ۳ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرد و سوز سرمای پاییزه بیشتر شد.

وی اضافه کرد: این شرایط کاهش دمای هوا تاپایان هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت جوی آرام و پایداری در منطقه حاکم بوده و در مناطق کوهستانی و مرتفع احتمال وجود مه غلیظ صبحگاهی وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد در ادامه گفت: این کاهش دمای هوا در حالی است که در شبانه روز گذشته حداقل دمای هوا در تکاب منفی ۵ درجه سردترین شهر استان و دمای هوا در تخت سلیمان منفی چهار درجه، چالدران منفی ۳ درجه، اشنویه منفی ۲ درجه، سلماس، نقده، میاندوآب و شاهین‌دژ منفی یک درجه و بوکان و خوی هم صفر درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوای مهاباد بین صفر و ۱۵ درجه در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.