کارشناس سیاستگذاری توسعه صنایع فرهنگی گفت: پویا نمایی ببعی طی یک ماه، بیش از ۲۵ میلیارد تومان فروش داشته و علت اقبال به این پویانمایی، رویداد‌های خانواده محوری این برنامه است.

 سید امیر آقایی کارشناس سیاستگذاری توسعه صنایع فرهنگی و فعال در عرصه برنامه ریزی و توسعه صنایع فرهنگی کشور گفت: نگاه و روند حکمرانی تمرکز بر حوزه‌های صنایع فرهنگی، محصولات و موضوعات صنعت‌ها مانند حوزه انیمیشن، سینما، تئاتر، کتاب بوده است و تمرکز بر حوزه‌های محصولات و کالا است و امتداد حوزه‌های فرهنگی که در قالب محصولات است مساله اصلی است و همین باعث شده که اساسا پشت صحنه این داستان که قرار بوده تاثیرگذاری و جریان سازی فرهنگی را در سطح فرهنگ عمومی کشور وجود داشته باشد غفلت ایجاد شده است.

وی گفت: کتاب قصه‌های مجید و سریال آن امتدادی نداشته است و حتی روایت قصه‌های مجید بازآفرینی نمی‌شود. مساله این بوده که کتاب چقدر داریم و مساله این نبوده که روایت قصه‌های مجید امتدادش چه شد؟

کارشناس سیاستگذاری توسعه صنایع فرهنگی گفت: امروزه مخاطب، کتاب را در قالب پادکست و کتاب تعاملی و صوتی پیگیری می‌کند؛ و یا تئاتر صوتی برای مخاطب جذابیت دارد. حکمرانی نباید در عرصه جزایر محصولات فرهنگی بماند بلکه باید در روند تاثیرگذاری فرهنگی نقش آفرینی کند. این روند تابع پیشرفت فناوری است که در حال انجام است؛ و بخشی تابع مضمون است که در ساحت‌های مختلف تکرار و در حوزه‌های گیم، انیمیشن، بازی‌های رومیزی و اسباب بازی ظهور و بروز دارد. 

سید امیر آقایی افزود: مبنای پایه باب اسفنجی گرچه پویانمایی است ولی کتاب‌های کمیک آن از حوزه انیمیشن آن جلوتر است. لباس آن جلوتر است و چیدمان اتاق کودک آن جلوتر از انیمیشن آن است و مخاطب بیشتری دارد

سید امیر آقایی گفت: همچنین در اواخر دولت سیزدهم، بنیاد ملی پویانمایی راه اندازی شد. این بنیاد می‌تواند یک ابزار باشد و محور آن مالکیت معنوی و فکری باشد و مالکیت فکری ناظر به خلق شخصیت و روایت و جهان داستان جدی است و مداوم بازآفرینی می‌شود. شیرشاه داستانی است از حدود ۱۰۰ سال قبل ولی مخاطب امروز با آن ارتباط می‌گیرد و فصل‌های مختلف آن تولید شده است. این‌ها به مضمون، شخصیت و جهان داستان خلق شده مربوط است. 

کارشناس سیاستگذاری توسعه صنایع فرهنگی گفت: پویا نمایی ببعی طی یک ماه، بیش از ۲۵ میلیارد تومان فروش داشته و علت اقبال به این پویانمایی، رویداد‌های خانواده محوری این برنامه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار