فرماندار سیروان گفت: مشکل آنتن‌دهی و اینترنت برخی از روستاهای این شهرستان از طریق ایجاد زیرساخت‌های لازم از طریق اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام تا پایان سال جاری برطرف می‌شود.

محمدباقر شریفی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، اظهار کرد: برخی از مناطق روستایی این شهرستان به دلیل عدم آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت با مشکلاتی مواجه هستند که می‌طلبد با ایجاد زیرساخت‌ها زمینه این خواسته به حق مردم این مناطق فراهم شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون روستاهای قاضی خان، آبزار، لرینی، مله ماران و دیگر مناطق پائین دست این شهرستان از لحاظ آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت با مشکل مواجه هستند که انتظار می‌رود مشکل ارتباطی این مناطق در کمترین زمان ممکن برطرف و نسبت به ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی برخی از روستاهای بخش کارزان اقدام شود.

شریفی گفت: بیشتر مناطق روستایی این شهرستان به دلیل نداشتن پشتیبان، در صورت خطای انسانی و یا بروز حوادث طبیعی دچار قطعی می‌شوند که بایستی ادارات کل مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کنند.

فرماندار سیروان خواستار تکمیل و اختصاص اعتبار برای پروژه فیبر نوری به طول تقریبی ۱۷ کیلومتر از سه راهی روستای "سیاه سیاه" تا قاضی خان شد و افزود: هم اکنون ارتباط این مناطق از طریق سیم‌کشی هوایی انجام شده که برخی اوقات بر اثر حوادث طبیعی و خطای انسانی، ارتباط این روستاها قطع می‌شود.

شریفی با بیان اینکه تنها راه رفع این مشکلات از طریق فیبر نوری و سیم کشی زمینی است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله در حوزه ارتباطات و اینترنت باعث مهاجرت معکوس به روستاها و رونق اقتصادی در این مناطق می‌شود.

"علی کریمی" مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان ایلام نیز در این خصوص اظهار کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال جاری بخشی از مشکلات زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مناطق مختلف روستایی شهرستان سیروان برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.