بیرامی از رفع مشکل اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان چوار در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، علی بیرامی مدیرکل فناوری و اطلاعات ایلام، گفت: اکنون روستا‌های حاج بختیار، بهارستان، شهید رجایی، گلزار، گله جار، چمن، صیدمحمد، پاچم و گنجوان به شبکه ۳G / ۴G اتصال پیدا کرده اند.

او افزود: ایجاد یک سایت ۲G در چغاکبود و بان امرود با وجود منع قانونی برای ما به دلیل زیر ۲۰ خانوار بودن در سرشماری، اما در یکی دو روز آینده سایت بانویزه روشن و متصل خواهد شد.

مدیرکل فناوری و اطلاعات ایلام ادامه داد: در سایت ریزه ونو و سرچم لو و دهارون، فونداسیون شروع شده و روستای قبله با حمایت فرماندار چوار از محل اعتبارات مرزی مقرر شده توسط مخابرات بزودی اجرا می‌شود.

بیرامی بیان کرد: در صورت تامین تجهیزات اینترنت روستا‌های بانسرو، گره چگا و پاقلعه و احداث یک سایت برای پلک لک و پلک گردل و یک سایت چگا و چنان ابلاغ شده و بزودی فعالیت اتصال آن‌ها شروع می‌شود.

او افزود: سال‌های قبل منطقه ابزا و روستا‌های قبل و بعد کلا به اینترنت‌های وب ۴G متصل شدند و با حضور وزیر وقت ارتباطات در مسجد آبزا افتتاح شدند.

مدیرکل فناوری و اطلاعات استان ایلام مطرح کرد: به تازگی با توجه به پیگیری نماینده مردم ایلام یک دستگاه خودپرداز را در گنجوان راه اندازی کردیم و شهر چوار و منطقه مورت و پالایشگاه و پتروشیمی همگی به اینترنت پرسرعت همراه دسترسی دارند.

بیرامی مطرح کرد: امیدواریم با پیگیری نمایندگان مجلس مشکل اینترنت خانوار‌های زیر۲۰ خانوار همچون برجعلی، طاق تاوی، بان زیارت و چند روستای دیگر برطرف شود.

او اظهار کرد: یک سایت micro موقت تا اجرای سایت جدید پلک لک در پلک گردل و بر روی دکل صداوسیما نصب شده که بطور قطع بدلیل مانع کوه ارتباط ایده ال نیست ولی با راه اندازی سایت جدید مشکل این روستا‌ها رفع می‌شود.

مدیرکل فناوری و اطلاعات استان ایلام افزود: اعتبارات این طرح‌ها از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات جذب و اجرا شده اند.

شهرستان تازه تأسیس چوار در فاصله ۱۵ کیلومتری ایلام واقع است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
روستای بلیین در ۸ کیلومتری ایلام فاقد اینترنت و حتی انتن دهی مناسب می باشد ولی متاسفانه نماینده نداریم پیگیری کنه
البته مشکلات زیاده ....