نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان خرداد سال آینده روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فاقد اینترنت در این حوزه انتخابیه وجود نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -بهزاد علیزاده در جمع مردم دم بیشه دراز و کاور شهرستان دهلران از معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران خواست نقشه راه برای حل مشکلات آب شرب راه و بهسازی معابر و زیر ساخت‌ها این نقاط را تعریف کنند.

او از هزینه ۸۰ میلیارد ریالی از سال گذشته تا مهرماه جاری برای طرح هادی ۱۲ روستا شهرستان خبر داد و گفت: تا پایان خرداد سال آینده هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون اینترنت در حوزه انتخابیه نداریم.

نماینده دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی به ۱۴ روستای بدون گاز در حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: مجوز لازم از وزیر نفت برای گازرسانی به این تعداد روستا گرفته شده که ۹ روستای آن در شهرستان دهلران است و روستا‌های بیشه دراز و کاور نیز جزو این روستا‌ها هستند و امیدواریم در دهه فجر گاز رسانی به آن‌ها کلنگ زنی شود.

علیزاده از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبارات آب شرب شهرستان دهلران در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار می‌تواند بخشی از عقب ماندگی‌ها در این حوزه را جبران کند.

او از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات زیرساختی و عمران روستای بیشه دراز خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات آب شرب روستای کاور نیز یک دستگاه آب شیرین کن با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال نصب و راه اندازی می‌شود و امیدواریم با برگزاری مناقصه تا قبل از فرارسیدن فصل گرما مشکل آب شرب این روستا مرتفع شود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مردم در خصوص طرح هادی و تامین گاز و آب شرب و اشتغال گفت: در خصوص طرح هادی از طریق مسوولیت‌های اجتماعی نفت کمک‌های خوبی خواهد شد.

علیزاده گفت: همچنین در حوزه اشتغال از ۲۰ هزار میلیارد ریال محل صندوق عدالت و توسعه به استان‌ها برای اشتغال جوانان در روستا‌ها بهره گیری شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.