حجت الاسلام بشکانی گفت: با حضور رییس جمهور در نشست سران اجلاس بریکس، کشور ما به شکل رسمی به عضویت این گروه درآمد و این موفقیت بزرگی برای کشور است.

حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی درخطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بهاباد که درمحل مسجد جامع این شهرستان برگزارشدبه پنجمین سفر خارجی رئیس دولتِ چهاردهم و نخستین حضور ایران به عنوان عضو اصلی بریکس اشاره کرد واظهارداشت: این سفر و شرکت ایران به عنوان یکی از اعضای بریکس در حالی رقم خورد که پیام پزشکیان برای این اجلاس وحدت در مقابل یک جانبه گرایی و همچنین برداشتن گامی نو در جهت برپایی دنیایی بهتر با مناسباتی عادلانه‌تر بود. 

وی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان اقتصادی «بریکس» گفت: برکات و اثرات عضویت ایران در این سازمان در آینده نه چندان دور در اقتصاد کشور نمایان خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب پیرامون کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان گفت: کمک‌ها به مسلمانان مظلومی که مورد تجاوز و ظلم رژیم صهیونیستی قرار دارند، تکلیف و وظیفه شرعی ودینی است.

امام جمعه بهاباد حمایت از مردم فلسطین و لبنان در برابر رژیم منحوس صهیونیستی را وظیفه قانونی، شرعی و عقلی و بین المللی همه مسلمانان و مردم دانست وگفت: کسانی که به ملت فلسطین کمک می‌کنند، وظیفه خودشان را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز همه ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان برای حمایت از مظلومان فلسطین و غزه باید پای کار بیایند افزود:وظیفه امت اسلامی وهمه مسلمانان کمک به مردم مظلوم غزه، لبنان وفلسطین است که امروزبا حضورخود در پویش کمک با عنوان ایران همدل از سوی ستاد نمازجمعه جهت کمک به مردم لبنان و غزه برگزارشده شرکت کنند تا کمک‌های نقدی خودشان را به این امر مهم اختصاص دهند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به این سخن از وزیر کشور که گفت عملکرد استانداران بعد از یکسال ارزیابی می‌شود گفت: باید اجازه داده شود که نیرو‌های کارآمد‌تر و جدید در صحنه حاضر شوند، نیرو‌های جدید موجب پویایی در سطح جامعه خواهند شد، مسیر باید برای نیرو‌های خوش فکر و جوان‌تر باز شود که در استان امورات با قدرت بیشتری پیش رود.

حجت الاسلام بشکانی به یکی از اولویت‌ها و مشکلات و مطالبات مردم بهاباد از استاندار جدید و مسئولان استان اشاره کرد و گفت: مطالبات مردم شهرستان بهاباد از مسئولین استانی و کشوری بسیار بالاست، اما یک مطالبه اولویت دار است و آن جاده ارتباطی شهرستان بهاباد به بافق میباشد که یک جاده خطرناکی است وروزانه وسالانه چندین تصادف خطرناک دراین مسیر میشود وباعث گرفتن جان مردم نیز میباشد لذا احداث جاده ایمن و استاندارد آرزوی مردم بهابادست.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه در این مسیر از روستای پرک تا بافق قراربود مسیر دو بانده شود و ما درحال پیگیری هستیم گفت: امیدواریم مسئولین استان وشهرستان‌های بافق وبهاباد تدابیری هرچه سریع‌تر ساخت راهی که باید ازچه مسیری احداث شودرامدنظروکارشناسی کنند تا هرچه سریع تراین مسیر دوبانده وپیچ خطرناک بیشه دربافق نیز اصلاح گرددویک جاده امن وایمن واستانداردی درباب وشان مردم این دو شهرستان احداث گردد تا دیگر شاهد چنین حوادثی دراین مسیر نباشیم.

امام جمعه بهاباد درخصوص جزایر سه گانه ایرانی اشاره کرد و گفت: جزایر سه‌گانه همیشه مال ایران بوده و تا ابد این جزایر متعلق به ایران است.
وی ادامه داد: غربی‌ها دنبال این هستند که فرافکنی کنند. الان که مسلمانان مظلومانه در غزه و لبنان به شهادت می‌رسند، غربی‌ها برای توجیه حضور خودشان در منطقه، جزایر را دستاویز کرده‌اند.
درمراسم نمازجمعه امروز کمیته امداد امام خمینی ره وجمعیت هلال احمر وستاد نمازجمعه شهرستان درپویش ایران همدل آماده جمع آوری کمک‌های مردم همیشه درصحنه شهرستان بهاباد جهت مردم مظلوم وبی دفاع لبنان وغزه و فلسطین بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار