وکلای دادگستری ایالات متحده درباره قتل شهروندان آمریکایی‌ها توسط اسرائیل در غزه و کرانه باختری تحقیق می‌کنند.

وکلای وزارت دادگستری ایالات متحده نامه‌ای به مریک گارلند، دادستان کل ارسال کرده اند و از او خواسته اند «نقض احتمالی قوانین ایالات متحده درباره شهروندان آمریکایی توسط دولت و ارتش اسرائیل را بررسی کند».

وب سایت خبری Zeteo گزارش داد، وکلای وزارت دادگستری ایالات متحده سه حوزه احتمالی تحقیقات را یعنی شهرک‌سازی‌های (غیرقانونی) اسرائیل در کرانه باختری اشغالی، جنایات جنگی و شکنجه احتمالی انجام شده توسط نیرو‌های اسرائیلی و کشتار اخیر شهروندان آمریکایی به دست ارتش اسرائیل برجسته کردند.

این تحقیقات شامل «عایشه نور ازگی ایگی» فعال آمریکایی ترکیه‌ای است که در حملات اسرائیل به کرانه باختری در ۶ سپتامبر توسط نظامیان اسرائیلی به ضرب گلوله کشته شد و «شیرین ابوعاقله» روزنامه‌نگار الجزیره که در سال ۲۰۲۲ هنگام پوشش خبری یک حمله در جنین توسط ارتش اسرائیل به شهادت رسید.

واشنگتن در ابتدا خواستار پاسخگویی درباره قتل ابوعاقله شد. اما پس از اینکه اسرائیل اعتراف کرد که سربازانش او را کشته اند، موضع خود را در حمایت از تل آویو تغییر داد و آن را یک حادثه تلقی کرد و مانع آغاز تحقیقات جنایی شد.

تا سپتامبر ۲۰۲۲، ایالات متحده از درخواست خود مبنی بر محاکمه عاملان کشتن شیرین ابوعاقله صرفنظر کرد. این در حالی است که با اقدام وکلای دادگستری آمریکا پرونده او و تعدادی دیگر از شهروندان آمریکایی که به دست نظامیان اسرائیلی کشته شده اند، به جریان افتاده است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار