رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به نسل‌کشی مسلمانان فلسطینی گفت که جنایت‌کاران در برابر عدالت بازخواست خواهند شد.

رئیس‌جمهور ترکیه با تشبیه نسل‌کشی مسلمانان فلسطینی به قتل‌عام مسلمانان بوسنی و هرزگوین در دهه ۹۰ میلادی گفت که جنایت‌کاران در برابر عدالت بازخواست خواهند شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، عصر امروز (شنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس شورای ریاستی بوسنی و هرزگوین در استانبول گفت: «امروز در غزه -سرزمین‌های اشغالی فلسطین- شاهد کشتاری شبیه به کشتار بوسنی و هرزگوین در دهه ۱۹۹۰ هستیم.»

رئیس‌جمهور ترکیه به نسل‌کشی مسلمانان بوسنی و هرزگوین در سال ۱۹۹۵ اشاره دارد که طی آن، ارتش جمهوری صرب بوسنی در شهر مسلمان‌نشین سربرنیتسا بیش از ۸۰۰۰ مسلمان را قتل‌عام کرد و این نسل‌کشی بزرگترین کشتار بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا لقب گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان با اشاره به کشته شدن یک آمریکایی ترک‌تبار در کرانه باختری اضافه کرد: «در دادگاه، ما اسرائیل را به خاطر قتل عایشه نور و بیش از ۴۱ هزار برادر و خواهر فلسطینی در نوار غزه پاسخگو خواهیم کرد.»

اردوغان همچنین گفت: «جنایتکاران اسرائیلی در غزه مانند نسل‌کشی سربرنیتسا در سال ۱۹۹۵ در دادگاه‌های بین‌المللی پاسخگو خواهند بود.»

نوار غزه بیش از ۱۱ ماه است که درگیر جنگی خانمان‌سوز است. بیش از ۴۱ هزار فلسطینی در حملات اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

ارتش اسرائیل بسیاری از تأسیسات حیاتی نوار غزه از جمله مراکز درمانی این منطقه را نابود کرده است.

نوار غزه تحت محاصره ارتش اسرائیل قرار دارد و این رژیم تنها به بخش محدودی از کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به این منطقه را می‌دهد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار