دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه نسبت به خطر وقوع یک فاجعه انسانی واقعی در این باریکه با توجه به ادامه جنگ و افزایش شمار آوارگان هشدار داد.

به نقل از خبرگزاری سما، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه با صدور بیانیه اعلام کرد: ما یک فراخوان فوری برای نجات ۲ میلیون آواره در نوار غزه پیش از آنکه فرصت از دست برود، صادر می‌کنیم.

این دفتر گزارش داد که تعداد آوارگان روز به روز در حال افزایش است و تعداد آنها به طور کلی از ۱.۹ میلیون نفر به ۲ میلیون آواره در استان‌های مختلف نوار غزه رسیده است.

در این بیانیه آمده است: به دلیل شروع زمستان و شرایط سخت آب و هوایی، نوار غزه در آستانه یک فاجعه انسانی واقعی است و در نتیجه ۲ میلیون نفر در زمستان به دلیل فرسودگی چادر‌ها و عدم استفاده کامل از خدمات، بدون سرپناه خواهند بود و ناگزیر به خوابیدن بر روی زمین خواهند شد.

این دفتر همچنین اعلام کرد: ۷۴ درصد از چادر‌های آوارگان در نوار غزه غیرقابل استفاده شده است. ما جنایت رژیم اشغالگر اسرائیل را در این زمینه محکوم می‌کنیم. این اقدامات با هدف آوارگی اجباری و مجبور کردن ۲ میلیون آواره به ترک خانه‌های خود و پناه بردن به مناطقی است که آمادگی پذیرش صد‌ها هزار آواره در چادر‌های نامناسب و در مناطق غیرانسانی و ناامن را ندارند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما رژیم اشغاگر اسرائیل و دولت آمریکا را مسئول کامل شرایط فاجعه باری می‌دانیم که ملت فلسطین در نوار غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و از تمام جهان می‌خواهیم که این جنایات را محکوم کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی با هدف کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمینشان مدعی وجود مناطق امن در برخی مناطق نوار غزه می‌شود تا آوارگان را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کرده و مقدمات هدف قرار دادن چادر‌های آنها را فراهم کند.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر چندین اردوگاه آوارگان و چادر‌های آنها را با انجام حملات هوایی بمباران کرده و صد‌ها نفر از آنها را به شهادت رسانده و یا زخمی کرده است.

در حالی که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار