ترکیه می‌گوید که به تحقیق درباره تیراندازی مرگبار به سوی شهروند آمریکایی-ترکیه‌ای در کرانه باختری ادامه خواهد داد.  

رسانه‌های ترکیه‌ای می‌گویند که تحقیقات این کشور درباره شهادت «عایشه نور ازگی ایگی» فعال آمریکایی ترک‌تبار ادامه دارد و پرونده آن که توسط مقامات فلسطینی تشکیل شده، در حال ترجمه است.

به گزارش الجزیره، پدر عایشه نور نیز به عنوان شاکی پرونده به آن پیوسته است. او در بیانیه‌ای توضیح داد که دخترش برای افزایش آگاهی افراد درباره نقض حقوق بشر توسط صهیونیست‌ها به کرانه باختری سفر کرده بود و هیچ گونه سلاح و مواد خطرناکی به همراه نداشته است.  

پس از شناسایی مظنونان، مقامات ترکیه قصد دارند کیفرخواستی تنظیم کنند و اتهام جنایت علیه بشریت را برای قتل عمدی او پیگیری کنند.

عایشه نور ماه گذشته و در حالی که در تظاهراتی علیه شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری شرکت می‌کرد، با شلیک مستقیم گلوله نظامیان اسرائیلی جان خود را از دست داد. ارتش صهیونیست ابتدا ادعا کرد که او در یک تجمع خشونت‌آمیز جان باخته است؛ ادعایی که بعدا توسط روزنامه واشنگتن پست رد شد.

این روزنامه با بررسی تصاویر به دست آمده از روز تظاهرات و همچنین مصاحبه با شاهدان عینی اعلام کرد که سربازان ارتش رژیم صهیونیستی عایشه نور را از فاصله حدودا ۲۰۰ متری و نیم ساعت پس از پایان اعتراضات و درگیری‌ها در منطقه و حدود ۲۰ دقیقه پس از آغاز عقب‌نشینی تظاهرکنندگان به سمت روستای «بیتا» هدف قرار دادند. این روزنامه آمریکایی نوشت: بر اساس تحقیقات انجام شده تظاهرکنندگان بازگشته بودند و تهدیدی علیه کسی ایجاد نمی‌کردند؛ با این همه، نظامیان اسرائیلی به سمت آنان شلیک کردند.  

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار