شهروندان ترکیه و مقامات این کشور در مراسم خاکسپاری فعال ترکیه‌ای-آمریکایی که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شده بود، شرکت کردند. 

در مراسم تشییع پیکر «عایشه نور ایزگی ایگه» فعال ترکیه‌ای-آمریکایی که جمعه گذشته در کرانه باختری به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست جان خود را از دست داد، صد‌ها نفر گرد هم آمده و پرچم‌های ترکیه و فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

به گزارش رویترز، «جودت یلماز» معاون رئیس جمهور ترکیه، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه و «نعمان کورتولموش» رئیس پارلمان ترکیه جمله عزادارانی بودند که به مراسم تشییع پیکر عایشه نور در شهر ساحلی «دیدیم» ترکیه پیوستند. 

رئیس پارلمان ترکیه در این مراسم به خبرنگاران گفت: «خون عایشه نور به اندازه خون هر شهید فلسطینی مقدس است و ما تا پایان آن را دنبال خواهیم کرد. به عنوان ملت ترکیه و به عنوان یک دولت، ما کاملا متعهد هستیم». این مقام ترکیه‌ای در ادامه گفت: «دیروز ما همه کالبد شکافی‌ها را مطابق با استاندارد‌های بین المللی انجام دادیم. ما آنها [اسرائیل] را در تمام دادگاه‌های بین‌المللی پاسخگو خواهیم کرد». 

عایشه نور ۶ سپتامبر (جمعه ششم شهریور) هنگامی که در یک تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی صهیونیست‌ها در کرانه باختری شرکت می‌کرد، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و در مدت کوتاهی جان باخت. رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که نیروهایش به این فعال صلح تیراندازی کرده‌اند، اما مدعی است که تیراندازی عمدی نبوده است. این در حالی است که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست که تحقیقات مستقلی در این خصوص انجام داده، می‌گوید تیراندازی عمدی بوده و زمانی صورت گرفته است که درگیری‌ها در کرانه باختری آرام گرفته بود. 

آنکارا اعلام کرد که تحقیقات مستقلی در این خصوص آغاز می‌کند و برای کسانی که در قتل عایشه نور مقصر هستند، حکم بازداشت بین المللی درخواست خواهد کرد.

تشییع پیکر عایشه نور

بدرقه فعال ترکیه ای حامی فلسطین

مقامات ترکیه

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار