کارشناس هواشناسی استان مرکزی از دمای حدود صفر و زیر صفر تا پایان هفته خبر داد.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: مطابق بررسی‌ها روند کاهش دمای هوا که از بامداد امروز در برخی مناطق استان آغاز شده است، طی روز‌های آتی تداوم خواهد یافت و دمای کمینه در برخی مناطق سردسیر و کوهستانی به حدود صفر و زیر صفر کاهش خواهد یافت و سرمای هوا تا پایان هفته تداوم خواهد یافت.

رضا مرادی افزود: بر این اساس هشدار سطح نارنجی کشاورزی شماره ۲ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص کاهش محسوس دما و احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی و تاسیسات کشاورزی صادر شده است و تا پایان هفته اعتبار دارد.

به گفته مرادی به دلیل تغییرات فشار ناشی از جابجایی توده‌های هوا سرعت وزش باد طی امروز همچنان نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود که می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک در مناطق مستعد استان شود. سرعت وزش باد در برخی مناطق از ۷۰ کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت. وزش باد در ساعاتی از فردا سه شنبه با شدت کمتر تداوم خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی این را هم گفت که طی ساعات بعدازظهر امروز احتمال ضعیف رگبار‌های خفیف و پراکنده باران در برخی نقاط بویژه نیمه شمالی استان وجود دارد و احتمال برخی بارش‌های پراکنده در مناطق شمالی استان طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه دور از انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.