کشاورزان استان مرکزی در مقایسه با پارسال ۳۳ درصد زکات بیشتری پرداخت کردند.

دبیر شورای زکات در استان در جلسه شورای زکات گفت: در استان ۲۵۶ نفر در شهر‌ها و ۷۷۲ نفر در روستا‌ها در امر زکات همکاری دارند و دراین راستا مالکین افتخاری درامر زکات ۳۲ نفر ثابت و ۲۰۴ نفر به صورت مقطعی در زمان مختلف وجود دارد.

عبادی افزود: نسبت به سال گذشته حدود۳۳ درصد افزایش زکات داشتیم که در بحث عمرانی و کمک به نیازمندان کمک شده است.

او گفت. با توجه به قانون زکات همکاری همه دستگاه ضروری است که نیاز است دراین زمینه جلسات متعددی تشکیل شود ودر واقع نیاز است یک مشوق‌هایی در این خصوص در نظر گرفته شود. البته نیاز است برای فرهنگ سازی امر زکات دراستان از ظرفیت صدا و سیمای استان هم استفاده شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان هم با اشاره رکورد تولید گندم در استان گفت: در سال گذشته در استان مرکزی بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم تولید شد که حدود ۴۴۰ هزار تن خرید انجام شده است.

صفری افزود: ترویج جهادکشاورزی، تغذیه گیاهی مناسب، بذر مناسب و تلاش کشاورزان از جمله عوامل این افزایش بهره وری بوده است و پرداخت زکات عامل دیگر این میزان تولید در استان است.

آیت الله دری نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه افزایش ظرفیت تولید کشاورزی در استان را یک قدم خوب دانست و گفت. البته میباست با تلاش بیشتر در تولید گندم و جو در استان به سطح استاندارد‌های اروپایی برسیم.

نماینده ولی فقیه دراستان افزود: باید تلاش شود تا در زمینه. کیفیت بیشتر و افزایش تولید بیشتر و نوع بزر هم با استاندار‌های جهانی مطابقت لازم را داشته باشد.

وی در خصوص پرداخت هم زکات گفت. انسان با پرداخت زکات میتو اند بسیاری از کمبود‌های جامعه را برطرف کند و اصلاح نظام مالیاتی در خصوص صنایع بزرگ دراین امر هم برای انجام امورخیر مهم است.

وی بحث زکات را تعادل و توازن بخش دانست و افزود. با پرداخت زکات می‌توان به محتاجین و نیازمندان کمک کرد تا به یک تعادل اجتماعی و خانوادگی در شهر و روستا برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار