بارش پراکنده باران و وقوع رگبار‌های خفیف در برخی مناطق استان مرکزی طی روز‌های دوشنبه و چهارشنبه پیش‌بینی شده است.

رضا مرادی در پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی گفت: بررسی‌ها حاکی از عبور یک سامانه بارشی از نواحی شمالی کشور می‌باشد که موجب بارش در نوار شمال کشور خواهد شد. عمده فعالیت این سامانه در استان مرکزی به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گردوخاک محلی خواهد بود که کم و بیش تا روز سه شنبه تداوم خواهد یافت، به طوری که سرعت وزش باد لحظه‌ای طی این مدت در برخی ساعات به ویژه ساعات بعدازظهر به بیش از ۷۰ کیلومتر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان افزود: همچنین احتمال رگبار‌های خفیف و پراکنده باران در برخی مناطق بویژه نیمه شمالی استان طی ساعات بعدازظهر روز‌های دوشنبه و چهارشنبه وجود دارد. 

به گفته مرادی روند کاهشی دمای هوا از سه شنبه و ابتدا از نیمه شمالی استان آغاز و به تدریج سایر نواحی استان را فرا خواهد گرفت. این رویداد بسیار محسوس خواهد بود به طوری که دمای کمینه در برخی مناطق سردسیر و کوهستانی به زیر صفر می‌رسد و می‌تواند منجر به خسارت به برخی محصولات زراعی و باغی در سراسر استان شود. 

امروز هشدار سطح نارنجی کشاورزی شماره ۲ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص کاهش محسوس دما و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از روز سه شنبه تا پایان هفته صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.