رضا خانهزاد یزدی امروز در جلسه هماندیشی مدیران حملونقل بار و مسافر که در سالن جلسات سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم برگزار شد، گفت: توسعه حملونقل عمومی همواره یکی از دغدغههای مدیریت شهری قم است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: سال ۱۳۸۶ و براساس بررسیهای صورت گرفته ۱۶ درصد مردم قم از حملونقل عمومی استفاده میکردند که سال ۱۳۹۸ به هشت درصد رسید و با آغاز پاندمی کرونا به شدت پایین آمد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: در ادامه و با بررسیهای صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ در سه محور، مدت زمان انتظار مسافر را به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه واقعی رساندیم و در ادامه با کمبود اتوبوس روبهرو شدیم.
خانهزاد یزدی اضافه کرد: از همین رو به سمت بازسازی اتوبوسها رفتیم و سال گذشته ۱۴ اتوبوس را بازسازی کردیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: گام بعدی موضوع رانندگان بود که توانستیم با ایجاد مشوقها و آگاهسازی رانندگان از حق و حقوق خود در این بخش شاهد تقاضای ورود رانندگان جدید باشیم.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: امسال برای نخستینبار در قم سرویس مدارس به صورت کامل به سازمان تاکسیرانی واگذار شد که در این زمینه نیز با همکاری شبکه اجتماعی ایتا میخواهیم والدین از زمان سوار شدن و پیاده شدن فرزندان خودشان اطلاع پیدا کنند.