سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت:۱۷ درصد صادرات کشور از استان تهران بوده که در ۶ ماه امسال ۴ و نیم میلیارد دلار بر اساس گمرکات تولید استان تهران صادر شده است.

محمودسیجانی سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت صادرات در برنامه شبکه تهران با بیان اینکه مبدا تولید ۱۷  تا ۱۷ ونیم درصد صادرات کشور برای استان تهران است  گفت: در ۶ ماهه  امسال ۴ ونیم میلیارد دلار براساس گمرکات تولید استان تهران صادر شده است.

وی ادامه داد: سه نوع آمار صادرات داریم که بخش اول آن مربوط به تولید است به طوری  که در یک منطقه  و استان کالایی تولید می‌شود، اما از گمرکات دیگر صادر می‌شود.

او با بیان اینکه  یک آمار دیگر براساس گمرکات استان محاسبه می‌شود و دیگری براساس کارت بازرگانی فعالان اقتصادی است گفت: مبداتولید کالا‌ها به همان استان تولید و صادرات محور باشد هرچند در این بخش یک سری تاجرایی داریم که فعالیت صادراتی می‌کنند.

سیجانی اظهار کرد: در قانون برنامه هفتم تکلیف شده سالانه ۲۳ درصد تجارت را محقق کنیم و حتما برای رسیدن به این بخش باید اقدامات خاصی انجام دهیم.

سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت صادرات با بیان اینکه باید ابزار و نیازمندی این موضوع فراهم  کنیم گفت: صادر کنندگان باید در حوزه تولید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند که کالا‌ها صادر محور باشند و باید الزامات و تامین نقدینگی  و ارز مورد نیاز تامین شود.

او گفت: تامین ارز مورد نیاز، تامین  انرژی، توسعه واحد‌ها و حتی بخشنامه خلق الساعه و ثبات دستور العمل و تسهیل مورد تقاضای صادر کنندگان فراهم شود.

 

برچسب ها: صادرات ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار