برنده مدال طلای المپیاد کامپیوتر گفت: با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی، انتظار می‌رود تعدادی از کار‌ها را خود کامپیوتر انجام دهد.

امیرعلی عسگری برنده مدال طلای المپیاد کامپیوتر در سی‌و‌ششمین دوره المپیاد جهانی ۲۰۲۴ مصر در برنامه باشگاه دانشمندان جوان شبکه رادیویی جوان گفت: مسیر سختی را در این المپیاد به دلیل کمبود امکانات در تردد و اقامت پشت سر گذاشتیم، اما در مجموع مراسم جالبی در اختتامیه و در جوار اهرام ثلاثه برگزار شد.

وی بیان کرد: من و دیگر برگزیدگان می‌توانیم در دانشگاه بدون کنکور انتخاب رشته داشته باشیم و احتمال زیاد مهندسی کامپیوتر را انتخاب کنم.

این برنده مدال طلا عنوان کرد: در المپیاد کامپیوتر مهارت حل مساله مهم است و برای این مسائل باید روش حل الگوریتم ارائه دهیم و این الگوریتم را به کامپیوتر با زبان برنامه نویسی بفهمانیم.

وی تصریح کرد: ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرد، امسال المپیاد هوش مصنوعی برخلاف المپیاد کامپیوتر به صورت تیمی برگزار شد و انفرادی نبود در مجموع تیم ایران مدال برنز را در این مسابقات کسب کرد که با توجه به فرصت کمی که برای آمادگی در مسابقات داشتند نتیجه خوبی را به دست آوردند.

عسگری در مورد زندگی بشر در آینده با بیان اینکه هوش مصنوعی و کامپیوتر به دنیای آینده ما و زندگی بشر بسیار نزدیک است خاطرنشان کرد:به طور یقین بیشتر نقش‌ها و شغل‌های انسان‌ها در آینده به سمت حوزه مدیریتی می‌رود و با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی در چند سال اخیر انتظار می‌رود تعدادی از کار‌ها را خود کامپیوتر انجام دهد و انسان‌ها تنها نقش مدیریتی داشته باشند.

وی گفت: من برای چند سال آینده، ایده‌هایی دارم و احتمالا سال آینده برای مسابقات جهانی شرکت کنم و مدتی هم در رشته مهندسی کامپیوتری شهید بهشتی به تحصیل بپردازم.

این جوان دانشمند در باشگاه دانشمندان جوان افزود: سال آینده این مسابقات جهانی در بولیوی برگزار می‌شود و من دوست دارم در آن شرکت کنم، من با گذراندن دوره‌های پایتون و برنامه نویسی به کامپیوتر علاقه‌مند شدم و این مسیر را ادامه دادم.

وی بیان کرد: به نظر من حل مسائل در زندگی بسیار تاثیر دارد و باعث می‌شود زندگی راحت تری داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار