آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با اعضای هیئت امنای موکب حضرت فاطمه‌معصومه (س) قم گفت: خدمت فی سبیل‌الله هیچ حد و مرزی ندارد، حال که خداوند به شما توفیق خدمت‌گزاری داده باید مرتبا شکر آن را بجا بیاورید.

 آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی  امروز در دیدار با اعضای هیئت امنای موکب حضرت فاطمه‌معصومه (س) قم اظهار کرد: تشکیل چنین موکبی با نیت‌های خیر، یک موهبت الهی و مورد توجه امام‌زمان (عج) است.

وی خدمت‌گزاری بی‌منت را توفیق بزرگی برشمرد و افزود: باید به گونه‌ای عمل کنید که احساس نشود شما منتی بر آنها دارید، بلکه باید سپاس‌گزار باشید که بر شما منت نهاده‌اند تا چنین توفیقی شامل حال‌تان گردد.

این مرجع‌تقلید شیعه نحوه کمک‌رسانی به افراد را مهم دانست و گفت: ممکن است در میان آنان افرادی آبرومند و محترم باشند که دچار مشکلات شده‌اند، کمک به این دسته باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خدمت فی سبیل‌الله هیچ حد و مرزی ندارد، افزود: افراد زیادی می‌خواهند این کار‌ها را انجام بدهند ولی نمی‌توانند، حال که خداوند به شما توفیق خدمت‌گزاری داده باید مرتبا شکر آن را بجا بیاورید و خدماتی داشته باشید که ماندگار بشود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پایان بر استفادۀ حداکثری از تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی موکب تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار