مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بوستان بانوان زاهدان توسط نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

زهرا ابراهیمی  با تبریک هفته تربیت بدنی  کفت: پروژه بوستان بانوان زاهدان پس از ۱۲سال از کلنگ زنی با اهتمام شهرداری و شورای شهر در سال ۱۴۰۰ فاز اول آن آغاز بکار کرد و مورد استقبال جامعه بانوان قرار گرفت.
وی ادامه داد: حسب پیگیری های بعمل آمده دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و نگاه واسع دکتر شهریاری نماینده مردم زاهدان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل و ایجاد فضای مسقف در بوستان بانوان زاهدان اختصاص یافت.
مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بانوان رکن اصلی جامعه و نهاد خانواده است که اگر زمینه نشاط بانوان فراهم شود، این نشاط و سرزندگی در همه خانواده متجلی و وجود شور و نشاط در خانواده سبب می شود اعضای خانواده فکر، برنامه ریزی و نهایتا عملکرد بهتری در جامعه داشته باشد، بنابراین با افزایش سرانه فضاهای تفریحی و ورزشی ، جامعه جوان و پویای استان بویژه دختران و بانوان در فضاهای مناسب با فراق بال به انجام فعالیت‌ها خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی زندگی و سکونت عمده خانواده‌ها در فضاهای بسته و محدود آپارتمان، ایجاد بوستان های اختصاصی برای بانوان بسیار ضروری است.
ابراهیمی تصریح کرد: همچنین از آنجاییکه نیاز به تفریح و ورزش یکی از نیازهای ضروری انسان بشمار می رود و متاسفانه بانوان سیستان و بلوچستان از سرانه فضاهای اختصاصی تفریحی، ورزشی و فرهنگی کمتری برخوردار هستند در حال حاضر ۲۱ پارک بانوان جدید با هدف ارتقای سلامت جسمی و روحی زنان این استان در مراحل جانمایی، کلنگ زنی، ساخت اولیه و افتتاح فاز یک قرار دارد.
وی گفت: همچنین سوله ورزشی تخصصی پهنای شمالی شهر زاهدان با تامین ۷۰ میلیارد ریال اعتبار مجدد توسط دکتر شهریاری نماینده زاهدان در سالجاری در مرحله ساخت است.
مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تقویت نقش زنان و توسعه فرصت‌ها در راستای مشارکت آنان در فعالیت‌های ورزشی، تامین و توزیع متوازن امکانات برای بانوان، تلاش در راستای افزایش سلامت روانی و جسمانی و افزایش نشاط و شادابی آنان، کاهش هزینه‌های درمانی و ارتقاء کیفیت زندگی از مهمترین اهداف برای پیگیری ایجاد فضاهای مناسب برای ورزش بانوان در استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار