جهاد کشاورزی گیلان در پی هشدار هواشناسی در استان از کشاورزان خواست به توصیه‌های کشاورزی برای پیشگیری از هرگونه خسارت در زمان بارندگی توجه کنند.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به تشدید بارش‌های پاییزی در استان و کاهش محسوس دما اشاره کرد و از گلخانه داران استان خواست نسبت به باز بودن مسیر زهکش‌های اطراف گلخانه اطمینان حاصل کنند.

او همچنین با اشاره به کشت پاچ باقلا، گیاهان علوفه ای، سبزی و صیفی در اراضی کشاورزی افزود: کشاورزان گیلانی به توصیه‌های فنی کشاورزی برای پیشگیری از هرگونه خسارت در زمان بارندگی توجه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشاورزانی که نسبت به کشت دوم در اراضی شالیزاری خود اقدام کرده‌اند، نیز خواست مسیر‌های خروجی آب در شالیزار‌ها را کنترل کرده تا از غرقابی شدن زمین جلوگیری کنند.

محمدی استفاده از فرصت بارندگی را برای آماده سازی اراضی برای کشت انواع محصولات پاییزه، نباتات علوفه‌ای و کلزا را مناسب دانست و تصریح کرد: در این شرایط انجام عملیات خاک ورزی و آماده سازی اراضی جهت کشت دوم نیز توصیه می‌شود.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان

او همچنین یادآور شد: شالیکوبان نیز باید نسبت به محافظت از شلتوک نگهداری شده در فضای باز کارخانه‌ها با توجه به بارندگی‌های طول هفته اقدامات لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.