مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تعارض شیوه‌های تربیت فرزندان در خانواده و مدارس و هماهنگ نبودن برخی از روش و اصول تربیتی سبب بروز تناقضات رفتاری در دانش آموزان شده و آسیب زا است.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در همایش استانی هفته بزرگداشت پیوند انجمن اولیا و مربیان گفت: یکی از مشکلاتی که در اجرای روش‌های تعلیم و تربیت با آن روبه رو هستیم، همرنگ نبودن و در تعارض بودن برخی از شیوه‌های تربیتی بین خانواده و مدارس بوده و نیاز است تا خانواده‌ها و مدیران مدارس به فهم مشترکی از تعلیم و تربیت دانش آموزان دست پیدا کنند.

وی افزود: پیوند انجمن اولیا، مدارس و خانواده‌ها می‌تواند در شکل دهی فهم مشترک و درست تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش بسیار پررنگ و سازنده‌ای داشته باشد و اگر امروز در تعالیم مدارس و خانواده‌ها تعارض وجود داشته باشد، دانش آموزان با سردرگمی مواجه شده و این موضوع آسیب‌های اجتماعی زیادی را متوجه آنها می‌کند.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: در حالی که برخی به اشتباه فکر می‌کنند بحث تعلیم و تربیت فقط در مدارس و توسط معلمان و مدیران است، اما بخش بزرگی از تعلیم و تربیت کودکان در درون خانواده شکل می‌گیرد و اولین جایگاه برای یک کودک، مادر و خانواده است.

وی اضافه کرد: سلامت روحی و روانی دانش آموزان به مراتب از سلامت جسمی آنها نیز مهم‌تر است، چراکه آسیب جسمی در خودآگاه و ظاهر مشخص بوده ولی آسیب روحی و روانی در ناخودآگاه اتفاق می‌افتد و ممکن است سال‌ها به فرد آسیب برساند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: ارتباط انجمن اولیا و مربیان یک رابطه دوسویه برای ارتقای سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان بوده و در تعلیم و تربیت مشترک و موثر کودکان و نوجوانان نقش بسزایی دارد، والدین با نقش آفرینی موثر در انجمن‌های اولیا و مربیان زمینه رشد فکری و تربیتی فرزندان خود را فراهم می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار