دانشگاه باقرالعلوم (ع) از متقاضیان طلبه و غیر طلبه واجد شرایط در آزمون ورودی دکتری سال ۱۴۰۴ سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور دانشجو می‌پذیرد.

 دانشگاه باقرالعلوم (ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی از متقاضیان طلبه و غیرطلبه واجد شرایط در آزمون ورودی دکتری سال ۱۴۰۴ سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور دانشجو می‌پذیرد.

شرایط عمومی داوطلبان شامل اعتقاد و التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی، داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن سو پیشینه به تشخیص مراجع ذی صلاح، برخورداری از سلامت روحی و نداشتن نقص عضو و بیماری‌های جسمی، نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از نظر نظام وظیفه (داوطلبان مرد) و قبولی در مصاحبه علمی، عدم اشتغال به تحصیل در دیگر مؤسسات آموزش عالی است.

شرایط اختصاصی هم شامل داشتن مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید در رشته‌های مرتبط (مطابق رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد با رشته امتحانی داوطلب، بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ۱۴۰۴ سازمان سنجش) است.

مجموعه امتحانی انتخابی داوطلبان در مقطع دکتری بایستی با رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آنها و مطابق ستون مربوط به رشته‌های مرتبط، جدول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون (دفترچه راهنمای شرکت در آزمون) باشد.

لازم به ذکر است در هر مرحله‌ای مشخص شود که رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد با مجموعه انتخابی در آزمون دکتری بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای شرکت در آزمون تناسب ندارد از ادامه پذیرش (در مراحل بررسی و مصاحبه) این دسته از داوطلبان خودداری شده و حتی در صورت قبولی، از ادامه تحصیل آنان جلوگیری به عمل می‌آید.

داشتن سطح دو حوزه علمیه (داوطلبان طلبه)، دانشگاه می‌تواند تا ۴۰ درصد از ظرفیت هر رشته را، از داوطلبان غیر طلبه پذیرش کند.

رشته‌های تحصیلی شامل تاریخ اسلام، مطالعات نظری تمدن، سیاست گذاری فرهنگی، دانش اجتماعی مسلمین، فقه سیاسی گرایش روابط بین الملل، فقه و مبانی حقوق و اندیشه امام خمینی، فلسفه اسلامی، فلسفه حقوق، فلسفه دین، فلسفه فیزیک، علوم سیاسی گرایش سیاست گذاری عمومی شامل غرب شناسی انتقادی و فرهنگ و ارتباطات است.

ثبت‌نام برای آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۴ از روز یکشنبه ۲۹ مهرماه آغاز و در روز شنبه ۵ آبان ماه پایان می‌پذیرد.

لازم به تاکید است که ثبت‌نام فقط به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

هر داوطلب بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته امتحانی ثبت‌نام و در آزمون مربوط شرکت کند.

آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (PhD) سال ۱۴۰۴ در عصر روز پنجشنبه ۲ اسفندماه برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار