عصر امروز اعضای شورای ائتلاف کردستان با استاندار جدید دیدار و گفت و گو کردند.

آرش زره تن لهونی عصر امروز در نشست با اعضای شورای ائتلاف انقلاب اسلامی استان در سنندج اظهار کرد: پشتیبانی جوانان و تجربه‌ی پیشکسوتان این شورا در موفقیت استان مؤثر خواهد بود.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه مسیر ما حفظ وحدت و انسجام است، افزود: دولت چهاردهم دولت وفاق ملی است و در استان قطعاً سیاست‌های این دولت را پیش خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه انتصاب دولت چهاردهم در انتخاب یک استاندار اهل‌سنت مطالبه‌ای چندین ساله مردم بوده است، گفت: باید وحدت بین مردم و مسئولان چه شیعه و چه سنی حفظ شود.

لهونی بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه استان بهره و برای اخذ تصمیم‌گیری‌های بهتر از نخبگان مشورت خواهیم گرفت. 

استاندار کردستان شورای ائتلاف را ظرفیتی ارزشمندی عنوان کرد و گفت: از تجربیات اعضای این شورا برای اداره بهتر استان استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین به انتصاب اولین فرماندار زن در استان اشاره کرد و گفت: به دلیل انتقال فرماندار سابق دهگلان، ضروری بود که حتی قبل از انتصاب معاونان استاندار، فرماندار جدید این شهرستان را معرفی کنیم.

لهونی ادامه داد: انتخاب فرماندار از اختیارات استاندار است و منافاتی با تیم مدیریتی و معاونان استانداری ندارد، ضمن اینکه از مشورت‌های لازم بهره گرفته شده است.

 رئیس شورای ائتلاف انقلاب اسلامی کردستان هم در این نشست اظهار کرد: شورای ائتلاف سرمایه‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در مسیر امام و رهبری حرکت می‌کند.

 افزود: این شورا برای رفع مشکلات نظام اسلامی در خط مقدم هستند و فارغ از احزاب و جناح‌ها چتر گسترده‌ای دارد که برای کمک به‌نظام تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

وی یادآور شد: بعد از انتخابات رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود و به تحقق شعار دولت چهاردهم با عنوان وفاق ملی کمک کنیم.

حجت‌الاسلام سادات با تأکید بر اینکه ظرفیت شورای ائتلاف در خدمت دولت وفاق ملی است، گفت: شورای ائتلاف به دنبال باج‌خواهی نبوده و سیاست آن کمک دلسوزانه به دولت است.

وی عنوان کرد: کشور ما محور جبهه مقاومت است و باید با همگرایی و انسجام و وحدت بین نیرو‌های انقلاب ثابت‌قدم باشیم.

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب کردستان باتوجه‌به منشور سیاستی تعریف شده و از سوی شورای مرکزی به استان‌ها ابلاغ شده متشکل از ۳۸ نفر از اعضای استان است و از این تعداد ۱۲ نفر عضو حقوقی است که مربوط به احزابی است که در دایره ائتلاف قرار دارند.

محرم وزیری تأکید کرد: هر نوع تصمیمات در شورای ائتلاف بر اساس خرد جمعی است و مبنای اساسی شورای ائتلاف عدم دخالت در تصمیمات مدیریتی کلان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار