مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: به تازگی سقف تعهدات درمان زوج‌های نابارور برداشته شده و افراد تحت پوشش بیمه سلامت می‌توانند بر اساس دستورالعمل‌های درمانی که از سوی انجمن ناباروری کشور با سرپرستی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید شده است تحت درمان قرار گیرند.

علیرضا اصغرزاده اظهار داشت: دارو‌ها و روش‌هایی جزو تعهدات بیمه سلامت قرار می‌گیرد که بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد و چنانچه پزشکی روش و دارویی خارج از این دستورالعمل را برای بیمار خود تجویز کند پرداخت هزینه‌ها با خود بیمار است.

وی در خصوص وضعیت ناباروری در این استان بدون ذکر نرخ نازایی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد منبع رسمی اعلام نرخ نازایی است و بیمه سلامت در این خصوص مسوولیت ارائه خدمات به درمان زوج‌های نابارور را دارد.

اصغرزاده تصریح کرد: علل مختلفی در خصوص شیوع نرخ ناباروری در استان مطرح می‌شود که برخی از این علل نظیر سبک زندگی، نوع مصرف مواد غذایی و نحوه پوشش بین استان‌های مختلف عمومیت دارد، اما در خصوص علل خاص این استان پژوهشی با مجری‌گری بیمه سلامت استان در دستور کار قرار گرفته است که پس از انجام بررسی‌های علمی نتایج آن اعلام می‌شود.

به گفته اصغرزاده، در حال حاضر یک‌هزار و ۶۸۳ زوج به صورت تخصصی و یک‌هزار و ۸۲۰ زوج نیز به صورت عمومی خدمات باروری را در استان از سوی بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پنج درصد اعتبارات حوزه سلامت به موضوع پیشگیری اختصاص یافته است تصریح کرد: اگر همین پنج درصد به درستی در خصوص پیشگیری از بیماری‌ها استفاده شود بسیاری از مشکلات حوزه درمان برطرف می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری افزود: طرح‌هایی که معاونت پیشگیری بیمه سلامت در دستور کار دارد شامل کاهش مصرف مشروبات الکی و دخانیات و تسهیل در امر ورزش شهروندان و کاهش خودکشی می‌شود.

اصغرزاده یادآور شد: اینکه در کنار یک پزشک عمومی واحد تغذیه و روانشناسی هم فعال شود برنامه موثری در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری‌ها به شمار می‌رود.

وی از نشان‌دار کردن ۱۷ هزار و ۸۸۴ بیمار صعب‌العلاج در استان خبر داد و گفت: در صورتی که در سال‌های گذشته پرداخت هزینه‌های درمانی پنج بیماری جزو تعهدات بیمه سلامت قرار داشت، اما در سالجاری به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۸۰ هزار نفر در استان به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردارند ادامه داد: از این تعداد ۴۸۳ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، مناطق روستایی و عشایر و مابقی در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر ساکن هستند.

اصغرزاده همچنین با اشاره به اینکه طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در استان به صورت ۱۰۰ درصد در حال اجراست تصریح کرد: اگر در برخی مراکز درمانی با مشکل روبرو هستیم به سبب ضعیف بودن زیرساخت‌های ارتباطی است که در این خصوص مخابرات درصدد اصلاح است.

وی ارائه خدمات دندانپزشکی به بیمه‌شدگان زیر ۱۰ و ۱۴ سال، کاشت رایگان حلزون، همکاری با مطب‌های مامایی، پرداخت هزینه‌های درمان مادران باردار و کودکان زیر هفت سال و اجرای صددرصدی طرح دارویار را از دیگر خدمات ارائه شده از سوی بیمه سلامت برشمرد.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۱ نفر در استان یکی از کلیه‌های خود را اهدا کرده‌اند افزود: افرادی که به بیماران نیازمند کلیه اهدا کنند ۸۳۰ میلیون ریال هدیه نقدی از سوی بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

اصغرزاده ادامه داد: از حدود جمعیت یک میلیون نفری چهارمحال و بختیاری ۶۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار